Hoe kan ik me verder nog voorbereiden op het "pelotonrijden" zonder met een bende marginalen op de openbare weg te gaan knallen?![]()
Door een goeie groep te zoeken die op een goed en rustig parcours gaat rijden.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe kan ik me verder nog voorbereiden op het "pelotonrijden" zonder met een bende marginalen op de openbare weg te gaan knallen?![]()

Pelotonrijden leren doe je door in peloton te rijden. En echt in peloton rijden kan je enkel op een afgesloten weg doen.Nog eens afgezakt naar de Denderstreek hometown om eens mee te rijden met pelotonneke uit de streek. Wat een bende marginalen was me dat
Asociaal rijgedrag, super nerveus, geen voorrang geven, ... al mijn goede karma opgebouwd door hoe ik normaal rijd vandaag kwijtgespeeld op een paar uur, dit zijn echt de groepen die onze reputatie goed naar beneden trekken...
Uiteindelijk wel eens een goeie training voor wat "koersgevoel" in de benen te krijgen (optrekken uit de bochten, in een pak rijden, ...), maar ik denk dat ik dan toch beter af ben bij het Scheldepeloton voor mijn snelheid en dan interval wel alleen train, want dit heb ik er nu ook wel niet voor over. Maat van mij zei wel dat het serieus afhangt wie er mee rijdt en dat er vandaag redelijk wat sjarels tussen zaten, wat wel te merken was.
Ben dus wel dit jaar van plan om hier & daar een kermiskoers mee te pikken & heb me ook ingeschreven om met het werk mee te rijden op de Europese bedrijfssportspelen, daar zou ik dus graag toch goed kunnen pieken. 'k ben benieuwd!
Zitten er hier mensen met wedstrijdervaring? Hoe kan ik me verder nog voorbereiden op het "pelotonrijden" zonder met een bende marginalen op de openbare weg te gaan knallen?![]()
Ja dat is idd wat ik het vaakst hoor, starten en zoveel mogelijk rondes overleven en geen fouten maken. 't zal er idd wat op neer komen en dan zoals mrkendl zegt wat in groep rijden op "veilige" banen / jaagpad.Pelotonrijden leren doe je door in peloton te rijden. En echt in peloton rijden kan je enkel op een afgesloten weg doen.
In groep rijden op de openbare weg is altijd anders dan in een wedstrijd en soms gewoon gevaarlijk. Een veilige groep is een groep die de verkeersregels volgt en dus rustig 2 aan 2 rijdt.Ja dat is idd wat ik het vaakst hoor, starten en zoveel mogelijk rondes overleven en geen fouten maken. 't zal er idd wat op neer komen en dan zoals mrkendl zegt wat in groep rijden op "veilige" banen / jaagpad.
Ooit deze eens gemaakt (op aanraden van @MichielD4);
Was nog wel lekker zowel met dadel als abrikoos.![]()
Energierepen met rijst - Recepten - njam!
Maak onweerstaanbare energierepen met dessertrijst, gedroogde abrikozen, geplet citroengras, palmsuiker, halfvolle melk en kokosmelk voor een tropische snack.njam.tv
Kan je even zeggen welke groep dit was ? Eventueel via privébericht ?Nog eens afgezakt naar de Denderstreek hometown om eens mee te rijden met pelotonneke uit de streek. Wat een bende marginalen was me dat
Asociaal rijgedrag, super nerveus, geen voorrang geven, ... al mijn goede karma opgebouwd door hoe ik normaal rijd vandaag kwijtgespeeld op een paar uur, dit zijn echt de groepen die onze reputatie goed naar beneden trekken...
Uiteindelijk wel eens een goeie training voor wat "koersgevoel" in de benen te krijgen (optrekken uit de bochten, in een pak rijden, ...), maar ik denk dat ik dan toch beter af ben bij het Scheldepeloton voor mijn snelheid en dan interval wel alleen train, want dit heb ik er nu ook wel niet voor over. Maat van mij zei wel dat het serieus afhangt wie er mee rijdt en dat er vandaag redelijk wat sjarels tussen zaten, wat wel te merken was.
Ben dus wel dit jaar van plan om hier & daar een kermiskoers mee te pikken & heb me ook ingeschreven om met het werk mee te rijden op de Europese bedrijfssportspelen, daar zou ik dus graag toch goed kunnen pieken. 'k ben benieuwd!
Zitten er hier mensen met wedstrijdervaring? Hoe kan ik me verder nog voorbereiden op het "pelotonrijden" zonder met een bende marginalen op de openbare weg te gaan knallen?![]()

Als jij het niet doet, doe ik het welNet bericht gekregen van de fietsenwinkel: mijn Scott Addict 10 die gepland was voor oktober/november 2021, staat nu op de planning voor eind 2022De versie in het andere kleur (donkerblauw), hebben ze wel in de winkle staan en mag die anders nemen als ik wil. Morgen eens langsgaan als ik tijd vind.
VS
(afhankelijk van de maat....)Ik heb hier nog drie dozen repen liggen. En eigenlijk eet ik die niet in de winter (gezien ik dan enkel kortere ritten binnen fiets).Die repen eet je toch op en die sokken daar kuis je uw ketting mee![]()
Dat ken ik#firstworldproblems . Ik moet dan ook nog een goeie deal kunnen doen op die laatste €5
3 repen voor €5??? bij Wiggle heb ik er daar 7 voor...![]()
. Het moet ook altijd iets bruikbaar zijn, niet een extra stuk gereedschap of kledij dat ik al dubbel heb 
Vaak is de combinatie carbon + 105 aan te raden. Voor Ultegra ga je toch wel wat moeten neerleggen.Warning: veel tekst inc.
Dag allen, toekomstig wielertoerist hier. Als absoluut beginner qua rijden met een koersfiets, ben ik op aanraden van een collega een bikefitting gaan doen. Het was niet nutteloos, korte kuitspieren en stramme heupen zorgen ervoor dat ik best voor de comfort/endurance modellen ga: cannondale synapse, Giant defy Advanced, trek domane, focus paralane, Cube attain en canyon endurace (vooral gebaseerd op reach/stack)
Daar de Endurace nieuwe modellen/voorraad heeft, en me qua prijs/kwaliteit het meeste geeft, neig ik naar Canyon. De vraag is dan: overweeg ik de carbon/ultegra modellen, of settle ik me als absoluut beginner voor het alu/105 model?
Jullie inzichten of andere suggesties qua merk/model?
Van welke planeet kom jij?tegenwoordig werkt ieder FM toch aan elk merk? Anders kan hem snel zijne winkel beginnen sluiten
. Sommige mensen leven toch echt in een totaal andere wereld.Ik woon hier in het hol van pluto en in een straal van 10km zijn er hier 5 fm die aan canyon werken en 1 (natuurlijk een specialized dealer) die er niet aan wil werken.Van welke planeet kom jij?
In Leuven is er amper een winkel die aan fietsen werkt die niet bij hen gekocht zijn. Waarom zouden ze? Er is werk genoeg met al wat ze zelf verkopen. De maatstaf voor een winkel is ook niet hoeveel werk ze kunnen krijgen, maar hoeveel personeel ze kunnen vinden om het werk uit te voeren. Ik ken een dakwerker die al zijn offertes x1,5 doet. Als ze wat moeilijk doen doet hij iets van de prijs, als ze te moeilijk doen doet hij niks van de prijs en kunnen ze de boom in. Die zit tot 2023 volgeboekt. Je hoeft in België toch helemaal niet competitief te zijn jegens je conculega's, er is veel te veel werk voor mensen die nog met hun handen willen werken.
Mijn broer werkt als loodgieter en kreeg zo eens een mailtje van iemand die alle onderdelen voor zijn vloerverwarming online had gekocht en nu op zoek was naar iemand die het wou komen installeren. Sommige mensen leven toch echt in een totaal andere wereld.
Hierbij mijn basisrecept. Voor de dadelpasta moet je gewoon een zak dadels uit de supermarkt 10 minuten laten weken in kokend water (niet blijven kokenRecept?
Kans is miniem dat ik het ga proberen, maar wie weet![]()
) en nadien tot een pasta malen met een keukenrobot of gewoon met een vork. Nadien alle andere ingredienten toevoegen, bakpapier in een ovenschaal doen en goed aandrukken. Afhankelijk van hoe dik (of groot uw ovenschaal is) iets korter of langer koken, maar je ruikt meestal wel als ze klaar zijn.| KOKOS | Ingrediënt | Gram/100 | Proteinen | Koolhydraten | Vet | Vezels | Kcal | |
| Dadelpasta | 5,00 | 11,00 | 378,50 | 0,50 | 39,50 | 1.685,00 | ||
| Honing | 1,25 | 0,00 | 102,50 | 0,00 | 0,00 | 418,75 | ||
| Havermout | 2,50 | 32,75 | 155,00 | 17,50 | 18,75 | 950,00 | ||
| Rice Flour | 1,00 | 8,50 | 76,70 | 0,00 | 0,00 | 352,29 | ||
| Kaneel | 0,01 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
| Kokos | 0,25 | 1,85 | 1,98 | 16,80 | 3,50 | 170,89 | ||
10,01 | 54,10 | 714,68 | 34,80 | 61,75 | 3.576,93 | |||
| Porties: | 12,00 | 4,51 | 59,56 | 2,90 | 5,15 | 298,08 | ||
| 15-20 minuten aan 150 graden. |
Jij hebt het over zo iemand met een hangar naast zijn huis en 10 auto's in zijn voortuin? Ik dacht dat zo'n mensen vorige eeuw al uitgestorven waren.Is ook totaal niet te vergelijken met je voorbeelden. Een garagist werkt toch ook aan autos die je daar niet gekocht hebt?
Nee, ik ga naar een merkgarage met dat merk maar dat ik daar niet gekocht heb.Jij hebt het over zo iemand met een hangar naast zijn huis en 10 auto's in zijn voortuin? Ik dacht dat zo'n mensen vorige eeuw al uitgestorven waren.
Misschien dat ze die op pluto nog hebben maar hier is dat een speld in een hooiberg. Je gaat naar je merkgarage en daarmee klaar.
Dat de prijs hoger zal zijn dat wil ik gerust toegeven. Maar het meeste kan je toch zelf?Volgens mij is dat in de auto branche toch anders.
Maar de meeste fietsmakers kijken hier ook niet blij als je met Canyon toekomt. Gaan er waarschijnlijk wel aan werken maar de prijs gaat hoger zijn. Denk ook niet dat die veel moeite gaan doen om Canyon specifiek wisselstuk te vinden ofzo...