Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je zeker een SS-kooi en geen GS-kooi?Zou een 11-32 problemen geven op de ultegra r8000 met kleine kooi? Op mijn wielen zit een 11-30 die standaard geleverd was. Op de rollen een 11-32.
Nu op de rollen zit ik eigenlijk zo goed als altijd op de middenste kransjes, maar better safe than sorry..
Ja is een ss kooi. Zal wat extra opletten dat ik nooit groot groot schakel dan. Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat 32 echt wel het max was dat je nog kon gaan.Heb je zeker een SS-kooi en geen GS-kooi?
Indien SS en dus effectief korte kooi dan nee dat gaat niet werken met 32 tandden, maximaal 30 tanden kan je doen met uw korte kooi.
Je kan het altijd eens proberen, maar ik vermoed dat hij gewoon niet op die krans zal willen gaan.Ja is een ss kooi. Zal wat extra opletten dat ik nooit groot groot schakel dan. Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat 32 echt wel het max was dat je nog kon gaan.
Mja ik ga het niet proberen want ik zou liever mijn derailleur niet afbreken.Je kan het altijd eens proberen, maar ik vermoed dat hij gewoon niet op die krans zal willen gaan.
Ik zit ook naar DT Swiss wielen te zien en ik zit ook te twijfelen.Wielvraagje, is de DT Swiss PR 1600 (350 naaf, 18T) zijn meerprijs tov de DT Swiss P 1800 waard?
Ben op zoek naar een relatief goedkoop setje wielen.
1600 of 1800, 23 of 32... 
En zipp of enve zijn geen optie?Ik zit ook naar DT Swiss wielen te zien en ik zit ook te twijfelen.1600 of 1800, 23 of 32...
![]()

1800/1900 reeksen bij DT Swiss zijn “ok”, maar gaan zelden een significante upgrade zijn tov wielen die standaard gemonteerd worden.Ik zit ook naar DT Swiss wielen te zien en ik zit ook te twijfelen.1600 of 1800, 23 of 32...
![]()
Daar kun je je wel makkelijker op kleden, vind ik persoonlijk.Nu is het eens droog, is het pokkekoud![]()
Mijn tenen hebben altijd koud maar vooral: zout op de wegen!Daar kun je je wel makkelijker op kleden, vind ik persoonlijk.
Voor langere ritten neem ik wel eens een frametas mee met extra paar handschoenen, extra baselayer,... zeker als ik twijfel over het weer of het heel nat kan worden, rijd ik graag in de wetenschap dat ik iets reserve meeheb of me tijdens de rit kan aanpassen aan de omstandigheden.
Als uw kader het aankan (28 kan al wel eens 30 uitvallen) zou ik dat wel doenIk ga mij eens die continental GP 500 bandjes kopen met uitzicht op de ronde van Vlaanderen en het volledige zomerseizoen.
Op dit moment rij ik op 700x25 op een band die ik geen racefietsband zou noemen, redelijk wat weerstand maar wel goed qua slijtage en weerbaarheid. Kan ik voor de continental best ook de 25 pakken of opteer ik hier voor de 28 ?
Zal eens moeten opzoeken hoe ik dat precies meet.Als uw kader het aankan (28 kan al wel eens 30 uitvallen) zou ik dat wel doen
het makkelijkste is om te kijken hoeveel ruimte je over hebt naast de 25mm die er nu op zit.Zal eens moeten opzoeken hoe ik dat precies meet.
Die koude is minder... het is dat zout op de baan !Nu is het eens droog, is het pokkekoud![]()

Moest een 28 passen.. Ik heb nog een nieuwe continental all seasons in 28 liggen die weg mag voor 30 incl. Bij mij past het niet.Ik ga mij eens die continental GP 500 bandjes kopen met uitzicht op de ronde van Vlaanderen en het volledige zomerseizoen.
Op dit moment rij ik op 700x25 op een band die ik geen racefietsband zou noemen, redelijk wat weerstand maar wel goed qua slijtage en weerbaarheid. Kan ik voor de continental best ook de 25 pakken of opteer ik hier voor de 28 ?
Die zijn 30 qua effectieve breedte, die hebben mijn liggende achterbrug beetje aangetast.Moest een 28 passen.. Ik heb nog een nieuwe continental all seasons in 28 liggen die weg mag voor 30 incl. Bij mij past het niet.

Daarmee dat die zoveel breder zijn dan 25. Ik vond al dat 3 mm wel een heel groot verschil was.Die zijn 30 qua effectieve breedte, die hebben mijn liggende achterbrug beetje aangetast.
Dus heb er ook nog liggen maar dan gebruikte![]()