DwightSchrute
Well-known member
Zal nipt worden dus die 4seasons ga ik niet riskeren, toch bedankt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zal eerst eens met de klak rondgaan op het wielerforum.En zipp of enve zijn geen optie?![]()
Mijn Canyon Endurace kwam standaard met de E1800. Op zich ben ik daar wel content van, maar ik weet ook niet beter omdat ik nog nooit met iets uit een hogere prijsklasse heb gereden. Ik zou nu een tweede setje bij willen komen en daarom was ik naar de P(R)1800 of 1600 aan het kijken.1800/1900 reeksen bij DT Swiss zijn “ok”, maar gaan zelden een significante upgrade zijn tov wielen die standaard gemonteerd worden.
Ze zijn niet superlicht (ze durven nogal liegen) en de naven zijn ook gewoon zoals bij de meeste andere merken uitgevoerd met palletjes. An sich niks mis mee, maar een upgrade zal het wellicht niet zijn.
DT Swiss heeft zijn goede reputatie voor een heel groot stuk te danken aan de betrouwbaarheid van de ratchet naven, en die krijg je vanaf de 1600/1700 reeks.
Dát is wél een mooie upgrade.
P 1800 is gewoon quasi hetzelfde heIk zal eerst eens met de klak rondgaan op het wielerforum.
Mijn Canyon Endurace kwam standaard met de E1800. Op zich ben ik daar wel content van, maar ik weet ook niet beter omdat ik nog nooit met iets uit een hogere prijsklasse heb gereden. Ik zou nu een tweede setje bij willen komen en daarom was ik naar de P(R)1800 of 1600 aan het kijken.

Zipp 303S is "maar" ~900€, en dan krijg je een 45mm diepe carbon wielset van een bekend merk, met levenslange garantie. Ja, da's nog steeds significant duurder dan een aluminium wielset, maar niet zo stervensduur als een DT-Swiss carbon wielset, of Reynolds, of...Ik zal eerst eens met de klak rondgaan op het wielerforum.
*Op productiefouten dus als je door een put ze kapot rijdt niet meerZipp 303S is "maar" ~900€, en dan krijg je een 45mm diepe carbon wielset van een bekend merk, met levenslange garantie. Ja, da's nog steeds significant duurder dan een aluminium wielset, maar niet zo stervensduur als een DT-Swiss carbon wielset, of Reynolds, of...

Maar 900€ is toch al significant wetende dat de doorsnee man hier een grizl van 1800€ koopt, dat is 50% van de waarde van die fiets.Zipp 303S is "maar" ~900€, en dan krijg je een 45mm diepe carbon wielset van een bekend merk, met levenslange garantie. Ja, da's nog steeds significant duurder dan een aluminium wielset, maar niet zo stervensduur als een DT-Swiss carbon wielset, of Reynolds, of...
Voor wielen met schijfremmen zou ik dat nu wel rapper geven dan voor wielen voor velgremmen aangezien je die heel het jaar door kan gebruiken en ze niet kapotgeremd geraken.Maar 900€ is toch al significant wetende dat de doorsnee man hier een grizl van 1800€ koopt, dat is 50% van de waarde van die fiets.
Ik laat de band eerst poppen en daarna via ventiel sealant er inIn afwachting van bestelde Grizl: nog iemand tips voor conversie naar tubeless (op aanraden van @Mr.Fingers).
Ene filmpje doet sealant gewoon in de band nog voor deze op het wiel zit, andere gebruiken ventiel.
Hoe doen jullie dit?
En is dat te doen met een gewone vloerpomp? Ik lees ook vanalles op het net dat ze hier meestal een compressor voor gebruiken oid dat veel lucht in 1x kan verplaatsen.Ik laat de band eerst poppen en daarna via ventiel sealant er in
Ja, wel met schwalbe easy fit gebruik maar geen idee of dat echt helpt. Moest ooit eens nog paar euro extra spenderen voor gratis verzendenEn is dat te doen met een gewone vloerpomp? Ik lees ook vanalles op het net dat ze hier meestal een compressor voor gebruiken oid dat veel lucht in 1x kan verplaatsen.

Met dat busje dat bij schwalbe doc blue zat (bus van 500ml + klein busje waarin 60ml kan (race is 30 genoeg))Als ik het goed heb, is een tubeless velglint ook niet nodig (voor de Grizl).
In dat geval heb ik enkel de sealant zelf en ventielen nodig.
En gebruiken jullie dan steeds zo'n spuit of...?