Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja na heel lange duurritten.Gebruiken jullie recovery shakes? Ik vraag me af of zoiets wel aan te raden is voor fietsers...

In 2019 vond Shimano 2x11 nog the bomb héOei ik koop meestal kmc. Is wel andere
Jammer dat er enkel xtr van Shimano tussen staat
https://cyclingtips.com/2019/12/the-best-bicycle-chain-durability-and-efficiency-tested/ is uw bron?
En hoe zit dat met die 'functionaliteit' als bv Shimano hyperglide? Werkt dat echt enkel met Shimano kettingen?
. Bij 12sp kan je toch best Sram bij Sram en Shimano bij Shimano houden.Vooral in de zomermaanden is mijn eetlust na het sporten nul. Ik denk dat ik ergens een chromosoom mis waardoor het concept honger me vreemd is.

Alleen de aandrijving. Zeker voorkomen dat de ketting roest.Kuisen jullie de fiets na elke rit als het nat ligt?
Platte kaas met bruine suiker!Gebruiken jullie recovery shakes?
Cyclingtips heeft in 2019 een onafhankelijke test gedaan.
De beste 12-sp kettingen gingen allemaal langer mee als de 11-sp kettingen, en het verschil in levensduur tussen een goedkope en dure Sram ketting zie je hier onder. Koop u een X01 ketting als je lang geniet wil hebben van je drivetrain. Koop een NX ketting als je graag hebt dat u ketting u cassette en voorblad doet smelten als sneeuw voor de zon.
![]()
Hyperglide+ In elk geval wel. Maar daar heb je ook een hyperglide+ cassette en kettingblad voor nodig.En hoe zit dat met die 'functionaliteit' als bv Shimano hyperglide? Werkt dat echt enkel met Shimano kettingen?
Je cassette mag er nog goed uitzien voor het oog, als je nieuwe ketting gaat leggen op een oude cassette ga je niet kunnen rijden. Vanaf dat er teveel verschil in slijtage is sla je constant door.De cassette ziet er nog ok uit. Vanochtend 1 of 2 keer doorgeschoten maar was ook een slechte voor/achter combo
Kerin subjected 31 models of chain to his motorised Tacx Neo torture chamber, keeping the lube (White Lightning Epic Ride, previously tested to be a poor and abrasive lube) and contamination controlled, all while measuring chain wear along the way. In all he clocked a combined 80,000 km of simulated riding. Each chain was tested at least twice (53 links at a time), matched with a half-length of Shimano Ultegra control chain each time. And yes, that control chain proved repeatably stable, validating the results shared here.
Additionally, I reached out to CeramicSpeed for access to their chain data. There’s a lot of information to unpack here.
Hier sla je toch de bal mis hoor.I'm still sceptical. Ik merk 0.0 verschil in de echte wereld.
De meeste slijtage (aan uw tandwielen) komt gewoon door zand en gruis dat knarst tussen uw ketting en tandwielen. Dan maakt het wat mij betreft geen moer uit of je een goedkope of dure ketting hebt.
Is die slijtage lab-tested of hoe hebben ze het gedaan? Nogal een uitgebreide website
Ik blijf voorlopig gewoon bij de cheapo deore kettingen voor 12-speed
En de cheapo SRAM ketting voor mijn 11spd
Dat is waar maar had het over 3th party kettingenIn 2019 vond Shimano 2x11 nog the bomb hé. Bij 12sp kan je toch best Sram bij Sram en Shimano bij Shimano houden.
Ik drink wel eens een recovery shake maar dan enkel na echt lange ritten. Het probleem is dat ik een slechte eter ben, zo drink ook s'morgens voor het fietsen altijd een shake. Ik kan 4u mtb'n, thuis komen en dan quasi niks eten tot s'avonds. Vooral in de zomermaanden is mijn eetlust na het sporten nul. Ik denk dat ik ergens een chromosoom mis waardoor het concept honger me vreemd is.
Hangt van uw ketting afWat is nu eigenlijk de 'beste' methode om zoveel mogelijk uit je cassette te halen?
Met 2 kettingen rijden en om de x-aantal km omwisselen?

Wou duurritje gaan doen maar alles ligt nog kletsnat.
Dan maar watlater vertrekkenop Zwift rijden![]()