*Een goed zadel is belangrijk, evenals een goede fietsbroek met zeem. Maar na 20 km al ? Ik denk dat dit vooral te maken heeft met gewente. Meer fietsen denk ik. Zal wel beteren, en sneller dan je denkt.
*En ook hier, en je zegt het zelf al, meer fietsen. Komt goed. Je kan natuurlijk ook andere handvatten proberen. Zelf ben ik heel tevreden van ESI grips, en dan vooral de "Fit CR" vind ik heerlijk. Met andere handvatten heb ik nogal snel last van slapende vingers. Met die helemaal niet.
*Zoals MrKendl zegt, niet te veel van aantrekken. Is de drinktuit echt te vuil gewoon even op de grond spuiten voor je drinkt. En dat beetje zand dat je dan toch nog binnen krijgt komt er wel weer terug uit. Niet te veel van aantrekken. Als je het echt te erg vind raad ik eerder een camelback aan dan een drinkpull met klepje. Zo een camelback vind je redelijk goedkoop in de Decathlon, al is het dan natuurlijk niet de kwaliteit van eentje van het echte merk.
*Met dat laatste zullen we je moeilijk van hier kunnen helpen. Best is met een chainchecker eens kijken hoe het met je ketting gesteld is. Kost maar een paar euro's zo een ding.
En dan dat onderhoudsmateriaal. Ook hier, niet te veel stressen. Koop gewoon ergens een basissetje. Een borsteltje, een spons, wat zeep. Je moet het allemaal niet duurder maken dan nodig. Je ketting goed onderhouden (ontvetten en goed smeren) zal je over verloop van tijd wel wat geld besparen, dus dat moet je zeker doen. Maar daar ben je al mee bezig lees is dus....
Niet te veel stressen. Fietsen maar