De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hier 75km gebold op Zwift. Een halve dag gewerkt, dan in de champagne gedoken met de collega's, thuis gekomen en de rollen op. Zelden zo vlot 2u op Zwift gebold, gevaarlijk precedent dit.

Hier 75km gebold op Zwift. Een halve dag gewerkt, dan in de champagne gedoken met de collega's, thuis gekomen en de rollen op. Zelden zo vlot 2u op Zwift gebold, gevaarlijk precedent dit.
Bij ons rijdt ene mee, veruit de beste van de groep. Die heeft champagne in zijn bidon, en drinkt onderweg naar een TT al een paar slokken daarvan ook.

Blijkbaar deed Freddy Maertens dat vroeger ook.

Bij ons rijdt ene mee, veruit de beste van de groep. Die heeft champagne in zijn bidon, en drinkt onderweg naar een TT al een paar slokken daarvan ook.

Koude koffie zoals Merckx hé, voor onderweg!
(17:10, ik kan niet met timestamp posten vanop de gsm precies).
"Als ze zeggen dat Eddy Merckx, de superkampioen, zot is. Dan is heel de wereld zot hé!" (24:10).
"Zie gij Eddy Merckx ni geiren?"

Edit:
(2:34:00) "Ne Rodenbak met een eij doorgeklutst!"

Laatst bewerkt:

Alcohol zorgt voor een wat euforisch gevoel, haalt de remming weg. Slecht kan dat niet zijn 😛

Alcohol zorgt voor een wat euforisch gevoel, haalt de remming weg. Slecht kan dat niet zijn 😛
Kan u zeggen uit eigen ervaring dat dit dus niet zo is :P
Heb mij zo al eens lelijk laten vangen. Met de oude mannen op weekend vertrokken en goed doorgereden, na 100km een stop op een terras en iedereen pakt een goed biertje.
Tsja bibi kan dan niet achterblijven eh, man man man heb ik mij dat beklaagd!
Het was nog iets van een 10km vanaf dan, jezus christus precies lood in de benen.
En dan moet je weten dat ik voor de stop super fris zat.

Echt ik ben op locatie gearriveerd en heb daar een dik halfuur plat moeten gaan liggen :P

5z1x8e.jpg

@MrKend54l
Een zwaar bier komt ook heel anders binnen dan een glas champagne he :p

En in champagne zitten denk ik vnl snelle suikers dacht ik?

De naam van Freddy is al gepasseerd, maar ik kan me ook herinneren dat ze vroeger (in de tijd van Roger Decock) in de laatste 100km al eens wat whisky tot zich namen. Snelle suikers en de pijn wat verlicht.

En van het weer heb je 's nachts geen last hoor. Je ziet toch niets van de lucht of van het landschap, dus perfect om wat langs zielloze steenwegen en repititief akkerland te baggeren.
Ik vind dat met de speedpedelec ook erg fijn, in de winter door het holst van de nacht fietsen, alleen die kegel van je eigen verlichting voor jou zichtbaar, voor de rest misschien wat sterren aan de hemel.
Maar ik vind dat wel vermoeiend, omdat je je dan zo hard moet concentreren op onverwachte obstakels die in die lichtbundel te voorschijn duiken.

Ik ben premium member bij strava maar kan nergens mijn statistieken terug vinden? Beste wattage over 5min, 20 min etc... Bij elke rit afzonderlijk kan je het bekijken maar mijn records van dit jaar bv vind ik niet direct terug. Iemand die weet of je dit kan terugvinden?

De aandrijflijn van mijn stadsfiets is dringend aan vervanging toe.

Er zit nu een 3x9 set up op.
Dit is om naar het werk te fietsen, met enkel een brug als helling. 3x9 is dus nergens voor nodig.

Ik zou deze dus goedkoop willen ombouwen naar een simpelere set up, 2x of 1x.
Goedkoop neemt prioriteit over eenvoud van de set up :)

Er zit nu een FC-M443 crankset op.
Op deze crankset kan ik op het kleinste tandwiel lezen 'Shimano M9 T26'
Op de crankset, ik denk op de spider, lees ik ook nog SG X chainring

De BB vervang ik liever niet, maar als het goedkoop en makkelijk kan...

Kan iemand mij op weg helpen welke opties ik heb?
Welke info moet ik hier nog posten? Ik weet niet meteen hoe ik info over de BB(-shell) kan achterhalen. Het is een erg oude tweedehandsfiets.

Gewicht maakt overigens niets uit.

De kans is heel groot dat ik uiteindelijk gewoon vervanging koop voor het afgebroken tandwiel vooraan, met een nieuwe ketting en cassette als het allemaal te veel moeite en geld blijkt :).

Grote probleem met indoor dat ik heb is de sleur doorbreken en toch aandachtig genoeg zijn.
Zeker in een groepsrit waar je in de blob aan het rijden bent en je niet gedropt wilt worden.
Ik ben echt slecht in twee dingen tegelijk doen, en je moet echt opletten dat wanneer de groep versnelt je mee bent.
Of als er een helling aankomt dat je tijdig schakelt en meer vermogen trapt.
En 2uur naar een blob kijken verveelt ook snel.

Terug
Bovenaan