De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Is effe nagekeken:
zondag 20 km geMTB.
Dinsdag 2x 17km naar het werk. Ik had net m'n strava niet opstaan dus ik weet niet in welke mate ik toen een inspanning had gedaan.
Woensdag naar dokter en ik moet zeggen dat ik wel mee de fiets naar de dokter was gereden (4km).
Dan denk ik dat dat niet onlogisch is als ik het me goed herinner had ik daar nog een pak meer laatste keer door training :p

Ik heb net een ritje van 80+ km achter de kiezen. Met goeie kledij kan zelfs dit weer zalig zijn!

Trouwens de VBL getest. Blote voeten in de diepvrieszakjes vond ik toch maar vreemd aanvoelen dus mijn dunste zomerkousen aan, zakje erover en in de winterschoenen: lekker toasty!

hfyERHx.jpg

Ik begin er over 3,5h aan!
Jaloers op de fiets 😍😍😍🤤🤤🤤🤤 gisteren nog gekeken en hij is nu natuurlijk uitverkocht. Heb me op de wachtlijst gezet. Normaal in de lente weer in mijn maat.. 😭😭😭

Gewoon even afwachten wat de dokter vertelt. Laten we hopen dat het meevalt.
De dokter net gesproken. Het valt allemaal goed mee. Waardes zijn iets verhoogd maar niks om mij zorgen over te maken. Zeker geen ernstige infecties ofzo.
Vetten liggen wat hoog ==> wat op mijn voeding letten
Ijzer was binnen de marges maar wel eerder aan de lage kant ==> ijzer bijnemen

De dokter net gesproken. Het valt allemaal goed mee. Waardes zijn iets verhoogd maar niks om mij zorgen over te maken. Zeker geen ernstige infecties ofzo.
Vetten liggen wat hoog ==> wat op mijn voeding letten
Ijzer was binnen de marges maar wel eerder aan de lage kant ==> ijzer bijnemen
Of stalen fiets bijkopen :unsure:

No joke, ik ben al aant kijken voor een (lichte) gewichtsvest te kopen voor loop en fietstrainingen :)
Zoals Waaslandwolf al aanhaalt, voordelen zijn miniem tegenover de nadelen.
Ook brengt een gewichtsvest tijdens het fietsen weinig op, je blijft een iel ventje je gaat niet ineens een hoger wattage trappen omdat uw totaal gewicht hoger is.
Je kan ook gewoon een hoger vermogen trappen om een workout zwaarder te maken.

No joke, ik ben al aant kijken voor een (lichte) gewichtsvest te kopen voor loop en fietstrainingen :)
Wacht wacht... even kijken of ik dit goed heb...
Je trainingen lopen voor geen meter, je bent na 20km steendood en euhm... je zoekt naar manieren om je trainingen nóg zwaarder te maken???

Das gelek zeggen: mijnen auto bolt niet meer zo goed... kga morgen eens proberen met de handrem nog op. :confused::unsure:

Wacht wacht... even kijken of ik dit goed heb...
Je trainingen lopen voor geen meter, je bent na 20km steendood en euhm... je zoekt naar manieren om je trainingen nóg zwaarder te maken???

Das gelek zeggen: mijnen auto bolt niet meer zo goed... kga morgen eens proberen met de handrem nog op. :confused::unsure:

Komt daar nog eens bij dat hij zelf aangeeft op zijn voeding te moeten letten. Ik denk zijn huidige "gewichtsvest" net het probleem is. :D

a0vlMGp.jpg

291 to go. Van Eeklo tot Kalmthout op m’n eentje. Na 3 uur heb je jezelf ook niet echt meer iets te vertellen 🤣.
Ga je die overige 291km ook nog vandaag rijden? Ik vermoed dat je gewoon verder huiswaarts rijdt aangezien je gisterenavond naar Gent gespoord bent.

En hoe doe je dit met voeding en drank etc? Op een normale dag kan je nog eens ergens stoppen maar op kerstavond "even" stoppen bij nen bakker zit er niet echt in denk ik.

Moest je volgend jaar zo nog eens iets doen vanuit de regio Gent en je wil geen 3+ uur tegen jezelf vertellen wil ik mij misschien wel kandidaat stellen :unsure: (met potentiële bevoorradingsmogelijkheid in Beveren) :tongue:

Terug
Bovenaan