De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb mezelf nog maar een pleziertje gegund met 4 nullen achter 😁😁😁.

Eens een paar nachtjes over slapen. (en hopen dat hij tegen dan uitverkocht is want de goesting zal zeker niet over gaan)
Wat is die paar euro’s dan nog voor zo een mooie grizl!
Allez dat is op alle vlakken een goeie investering.
Goed voor de lijn, gezond, geen uitstoot, je hebt iets om uw tijd te doden en een boost voor uw relatie!

Wat is die paar euro’s dan nog voor zo een mooie grizl!
Allez dat is op alle vlakken een goeie investering.
Goed voor de lijn, gezond, geen uitstoot, je hebt iets om uw tijd te doden en een boost voor uw relatie!
Hier heb ik verkeerde vrienden 😁. Over je laatste punt heb ik wel serieuse twijfels.

Alhoewel.. Ze heeft toch haar enkel zwaar verstuikt..de eerste weken gaat ze me niet te pakken krijgen en tegen dan is ze afgekoeld, en zoniet kan ik ver weg rijden op mijn grizl

Hier heb ik verkeerde vrienden 😁. Over je laatste punt heb ik wel serieuse twijfels.

Alhoewel.. Ze heeft toch haar enkel zwaar verstuikt..de eerste weken gaat ze me niet te pakken krijgen en tegen dan is ze afgekoeld, en zoniet kan ik ver weg rijden op mijn grizl
Ver EN overal, stel dat ze heel boos is kan je direct gaan bikepacken.

Met mijn 84kg en 1m78-79 moest ik wel voor een XL truitje gaan van Sportful. Dus misschien zijn die comments over die merken meer gericht op mensen die effectief wel bovengemiddeld zwaar zijn voor hun lengte (zonder daarom dik te zijn). Toegegeven, deze zomer toen ik het truitje kocht zal het eerder 88kg geweest zijn.
Heb je hier ondertussen al meer antwoorden op gekregen? Ik ben gelijkaardig gebouwd (iets groter maar ook iets zwaarder)

Waarom is de Grizl hier opeens meer gewild dan de Grail? (ik ken de verschillen)
Want voor een Vlaming lijkt mij de Grail veel nuttiger (en sneller). Of is dat om de door marketing gevoede droom op een biketrip over ruig terrein levendig te houden (die je, wees eerlijk, nooit zal doen)

Waarom is de Grizl hier opeens meer gewild dan de Grail? (ik ken de verschillen)
- Het is beter om met 40mm banden te rijden in een vork voorzien tot 50mm banden dan omgekeerd (en geloof mij. Op het zompig patattenveld van Boer Juul ben je blij dat je 50mm banden hebt, en niet tot aan de spaaknippels in de modder wegzakt).
- Meer functionaliteit (3 framebidonhouders + 2 op de vork evt), en toch een quasi identieke geometrie
- Een normaal stuur, dus gemakkelijk aan te passen naar iets dat je echte meug is van breedte, flare, drop,...

Ja, voor in Vlaanderen gaat een Grail meer dan afdoende zijn, maar je kunt een Grizl vrij gemakkelijk ombouwen naar Grail-specs, omgekeerd kan dit echter niet.

De Grizl is momenteel over alle merken heen denk ik de meest complete gravelbike die je kunt kopen. Veel functionaliteit, toch nog een vrij sportieve houding & rijgedrag.

Want voor een Vlaming lijkt mij de Grail veel nuttiger (en sneller). Of is dat om de door marketing gevoede droom op een biketrip over ruig terrein levendig te houden (die je, wees eerlijk, nooit zal doen)
Voor mij is het omdat ik graag eens in de duinen zou gaan crossen ermee aangezien dat maar 20 minuten rijden is.

En dan lijkt me de grizl wel nog iets handiger omdat je nog iets breder kan gaan van band. Maar een grail zou voor mijn gebruik zeker even goed volstaan, maar ik vind de grizl er nog iets stoerder uitzien.

Qua prijs zijn ze eigenlijk ook gelijk.

Voor mij is het omdat ik graag eens in de duinen zou gaan crossen ermee aangezien dat maar 20 minuten rijden is.

En dan lijkt me de grizl wel nog iets handiger omdat je nog iets breder kan gaan van band. Maar een grail zou voor mijn gebruik zeker even goed volstaan, maar ik vind de grizl er nog iets stoerder uitzien.

Qua prijs zijn ze eigenlijk ook gelijk.
Kan je dan niet beter een rigide mtb met beachbanden nemen :unsure:

Kan je dan niet beter een hybride mtb met beachbanden nemen :unsure:
Dan kan ik nog beter een crossmoto nemen.

Het hoofddoel zal wel baan zijn als het er modderig bij ligt en eens een aarde/grindpad erbij te nemen als het op mijn weg ligt.

En soms de zondag eens in het zand gaan spelen samen met de mtbers van onze club.

Werkt wel, meermaals gebruikt tijdens lange schaatstochten. Ik heb altijd iets van linersok onder de VBL gedaan, en daarbuiten de echte isolatielaag, kwestie van niet recht in de VBL te zitten en deze ook te beschermen tegen mogelijk scherpe teennagels. Kapotte VBL bij -20-30 is toch maar wat dodgy.

('s Avonds altijd wel instant sokwissel in de tent, warme donssloefen en de gebruikte sokken drogen door ze onder uw kleren over uw schouders te hangen om ze de volgende dag te kunnen herbruiken. Al is dat voor de wielrenners op dagtocht hier niet echt van toepassing. :unsure:)
Aan de VBL experts...

Stel je hebt maar ruimte voor 1 paar sokken, onder dik gevoerde schoenen.
Doe je dan voet/kous/VBL/schoen of voet/VBL/kous/schoen? Mij lijkt enkel het eerste aangenaam om dragen...

Grail = meer op snelheid
Grizzl = meer op comfort en wat zwaarder offroad

Dat denk ik toch 🤣
Omdat ik al een MTB heb, en geen racefiets meer gekozen voor een grail.

Grail = meer op snelheid
Grizzl = meer op comfort en wat zwaarder offroad

Dat denk ik toch 🤣
Omdat ik al een MTB heb, en geen racefiets meer gekozen voor een grail.

Of zoals Canyon het zelf illustreert:

gravel-bike-buyers-guide-spectrum.jpg

Aan de VBL experts...

Stel je hebt maar ruimte voor 1 paar sokken, onder dik gevoerde schoenen.
Doe je dan voet/kous/VBL/schoen of voet/VBL/kous/schoen? Mij lijkt enkel het eerste aangenaam om dragen...
voet - vbl - sok - schoen
Het hele concept is net dat je isolerende laag hoegenaamd niet nat wordt. Goekoop uit te proberen met diepvrieszakjes....

Terug
Bovenaan