De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Na 3k zou ik toch straf vinden.
Dat zijn dan 3k puur in de regen, maar zelfs dan nog.
Afgeript of echt bagger kwaliteit dus :P

Dat canyon mindere kwaliteit lagers zou gebruiken heb ik geen weet van.
Maar na 2 BMC’s kan ik u alvast zeggen dat hun prijs zich niet reflecteert in kwaliteit.

Na 3k zou ik toch straf vinden.
Dat zijn dan 3k puur in de regen, maar zelfs dan nog.
Afgeript of echt bagger kwaliteit dus :p

Dat canyon mindere kwaliteit lagers zou gebruiken heb ik geen weet van.
Maar na 2 BMC’s kan ik u alvast zeggen dat hun prijs zich niet reflecteert in kwaliteit.
Ben idd ook niet echt content van mijn bmc. Niet dat ik er al veel kosten aan gehad heb, maar mijn ultimate rijdt echt 100x plezanter.

Ben idd ook niet echt content van mijn bmc. Niet dat ik er al veel kosten aan gehad heb, maar mijn ultimate rijdt echt 100x plezanter.
Mede de reden waarom ik niet voor een 3de gegaan ben :P
Wou ook wel eens iets anders rijden, maar voor het feit dat ik precies leukers kon krijgen voor mijn geld speelde ook wel mee.

Een dikke week na het einde van mijn isolatie/quarantaine een iets pittiger ritje gedaan.
Alles voelt precies redelijk oké. Komt goed! Het begin is terug gemaakt!

Iemand ervaring met de Goodyear fietsbanden?
Niet zo tevreden van mijn tubeless setup (Schwalbe One); ik overweeg om de Goodyear Eagle F1 Race te kopen (TLR-versie, maar voorlopig met biba).
Ik heb een DT R511-velg en wanneer ik mijn band aflaat dan plopt die volledig naar het (diepere) middenstuk toe; waardoor handmatig oppompen helemaal niet gaat.

Iemand ervaring met de Goodyear fietsbanden?
Niet zo tevreden van mijn tubeless setup (Schwalbe One); ik overweeg om de Goodyear Eagle F1 Race te kopen (TLR-versie, maar voorlopig met biba).
Ik heb een DT R511-velg en wanneer ik mijn band aflaat dan plopt die volledig naar het (diepere) middenstuk toe; waardoor handmatig oppompen helemaal niet gaat.
Waarom niet content van schwalbe, puur door velg? Want heb op mijn dt Suisse ze er probleemloos met voetpomp opgelegd.
Mss even met lichters de band goed leggen?

Zou het er echt van komen?

Tot (+/-) 2015 had je ook 6% btw op herstellingen. Op dat moment was het dan toch geen probleem om het op te trekken naar 21%.

Benieuwd, als het er komt, of alle landen gaan volgen. Zou wel grappig zijn moesten pakweg België en Nederland wel volgen en Duitsland niet.

Gisteren voor het goede doel gaan rijden op de piste in Gent. Echt super plezant, maar toch wel even wennen zo een eerste keer op de pistefiets :crazy: Was ook redelijk wat volk op de piste, dus 't was wel koppeke erbij houden bij het voorbijsteken etc... Een keertje achterwiel dat wegslipte omdat iemand me langs links wou passeren, gelukkig wel recht gebleven.
Verrassend vermoeiend ook, zeker die droge lucht binnen op de piste is ook een factor die ik niet had zien aankomen!
Niet voor elke week, maar zeker wel eens voor herhaling vatbaar om wat tourkes te gaan draaien! :)

Gisteren voor het goede doel gaan rijden op de piste in Gent. Echt super plezant, maar toch wel even wennen zo een eerste keer op de pistefiets :crazy: Was ook redelijk wat volk op de piste, dus 't was wel koppeke erbij houden bij het voorbijsteken etc... Een keertje achterwiel dat wegslipte omdat iemand me langs links wou passeren, gelukkig wel recht gebleven.
Verrassend vermoeiend ook, zeker die droge lucht binnen op de piste is ook een factor die ik niet had zien aankomen!
Niet voor elke week, maar zeker wel eens voor herhaling vatbaar om wat tourkes te gaan draaien! :)
Een maat van me is ook geweest. Ik vond het raar dat zijn gemiddelde snelheid zo laag was. (iets van een 20km/h) Terwijl die buiten altijd rond de 33 gemiddeld kan rijden.

Normaal rijden ze toch rapper op een piste dan buiten? Of het is omdat hij het ook nog nooit gedaan had..

Op die dagen is het meestal redelijk chaotisch op de piste. Als je gewoon door de week naar de open sessies gaat rijden er meestal 2 groepen. Een snelle groep op de blauwe lijn en een rustiger groep op de zwarte

Een maat van me is ook geweest. Ik vond het raar dat zijn gemiddelde snelheid zo laag was. (iets van een 20km/h) Terwijl die buiten altijd rond de 33 gemiddeld kan rijden.

Normaal rijden ze toch rapper op een piste dan buiten? Of het is omdat hij het ook nog nooit gedaan had..
Hoe heeft hij zijn snelheid geregistreerd? Want ik kan me inbeelden dat die GPS-ontvangst binnen niet alles is :)

Iemand ervaring met Chinese wielen? Bijvoorbeeld van Elite of CSC.
Ik heb Elites op mijn Canyon. Al een hele poos, nog niet waanzinnig veel km (5000-tal).

Maar de ervaring is perfect, ook met de redelijk goedkope naven die er bij komen. Lagers zijn natuurlijk niet top, maar die zijn heel makkelijk te wisselen. De naaf is pokkeluid door de 6-pawls, maar laat mij vooralsnog niet in de steek. Ik geef ze zelfs de voorkeur bovenop de naven die in mijn DT1900 set zaten (370). En ik heb nog geen enkel spaak moeten naspannen.

Niet de allerlichtste, zeker niet. +/-1800gr, zelf gewogen, voor 45 vooraan en 55mm achteraan. Deels door de relatief zware naven, ook deels door de Pillar spaken. De velgen zelf vallen zeer goed mee.

EDIT: en fiets.nl staat bomvol ervaringen met CSC. Binnen de low-budget chinezen is dat sowieso de nr.1.

Laatst bewerkt:

Op die dagen is het meestal redelijk chaotisch op de piste. Als je gewoon door de week naar de open sessies gaat rijden er meestal 2 groepen. Een snelle groep op de blauwe lijn en een rustiger groep op de zwarte
Zal idd wel aan zijn manier van opname gelegen hebben, 20 km/h is wel heel traag op de piste. Maar echt vollen bak vlammen was toch enkel iets voor diegene met vol vertrouwen aangezien het er idd redelijk chaotisch aan toe ging met toch voornamelijk beginners op de piste! Ik heb met een maat van mij wel af & toe eens een paar tourtjes kunnen doorduwen, maar opeens zit ge dan in "het verkeer" en is het toch weer inhouden :p

Ik ben misschien opzoek naar m'n eerste MTB. Onlangs de route gedaan in Haaltert met de MTB van m'n vader en dat bevalde wel.
Maar ik heb geen idee hoeveel geld een degelijke MTB kost en wanneer de meerprijs het geld waard is en wanneer niet.

Ik zou het vooral gebruiken om af en toe (1 keer per week wellicht) een toertje van 30-60km te doen. Hier in de buurt zijn het voornamelijk veldwegen, zowel brede paden met zachte ondergrond als dunne modderige paadjes. Graag zou ik er ook af en toe eens een toer mee willen doen in het bos.

Decathlon biedt er aan van 500 tot 1000, iemand hier ervaring mee? Of zou ik toch eerder gaan voor één bij de fietsenwinkel zelf?
Wat denken jullie dat voor mijn wensen het minimum en het gewenste is? Dingen waar ik zeker rekening mee moet houden? (Want zoals gezegd zie ik veel online, maar heb er geen kennis van)

Ik ben misschien opzoek naar m'n eerste MTB. Onlangs de route gedaan in Haaltert met de MTB van m'n vader en dat bevalde wel.
Maar ik heb geen idee hoeveel geld een degelijke MTB kost en wanneer de meerprijs het geld waard is en wanneer niet.

Ik zou het vooral gebruiken om af en toe (1 keer per week wellicht) een toertje van 30-60km te doen. Hier in de buurt zijn het voornamelijk veldwegen, zowel brede paden met zachte ondergrond als dunne modderige paadjes. Graag zou ik er ook af en toe eens een toer mee willen doen in het bos.

Decathlon biedt er aan van 500 tot 1000, iemand hier ervaring mee? Of zou ik toch eerder gaan voor één bij de fietsenwinkel zelf?
Wat denken jullie dat voor mijn wensen het minimum en het gewenste is? Dingen waar ik zeker rekening mee moet houden? (Want zoals gezegd zie ik veel online, maar heb er geen kennis van)
Dan zou ik eerder naar Canyon kijken. Daar heb je er ook al vanaf 800€.

Terug
Bovenaan