De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik had/heb ook zo een zwak voor een Standert Pfadfinder maar ben uiteindelijk maar een sukkeltje met een Grizl geworden.

Standert_Candy_Drip_Gravel_Frameset_1200x1200.jpg

Even minder sexy topic: iemand toevallig weet van fietswinkels die Brompton's in stock hebben?

Laatst bewerkt:
Moest ik carte blanche krijgen kocht ik zeker een shand. Oerdegelijke maar erg dure fietsen en met de Brexit waarschijnlijk op het vaste land niet meer aan te komen.

Voor 4000€ heb je JUIST de frameset & vork.
4000 is een bedrag dat ik nog aan een fiets zou durven geven, dat is zo'n beetje mijn grens (mentaal dan, 't is niet dat ik nu €4000 op overschot heb liggen voor een nieuwe fiets). Een aantal fietsen heb ik bewust wat minder uitgegeven, en dan geleidelijk aan beginnen upgraden om er volledig mijn goesting mee te doen (waarvan eentje ondertussen al verkocht) - part of the fun.
Verbzaingwekkend genoeg, is mijn koersfiets nog volledig stock....(financiën hebben daar ongetwijfeld iets mee te maken)
De volle €8000 voor zo'n jaegher, kan ik eigenlijk niet verantwoorden voor mezelf.

Het is ook wel een trend om een racer (te) klein te kopen en een MTB (te) groot.

Ik ben met mijn 1m86 ietsje groter dan gemiddeld (al halen de BG-dwergen het gemiddelde wel serieus naar beneden :giggle:) en kreeg bij zowel mijn Endurace CF als mijn Lux een 'L' voorgesteld.

Ik heb het advies gevolgd, maar bij de Endurace heb ik soms het gevoel dat een M ook goed ware geweest, en een Lux in XL had zeker ook gekund.
1,87 m hier en mij werd ook een L voorgesteld voor een Lux Trail. Enorm getwijfeld voor een XL, maar die Trail variant heeft wel een iets langere reach dan de normale Lux, dus dat zou wel goed moeten komen.

Levering zou tussen 27dec en 7 jan moeten gebeuren, nog maar zelden zo uitgekeken naar een levering :love2:

Ik zou eens een ander zadel voor op de racefiets willen proberen. Waar moet ik opletten bij de aankoop, is er een manier om te bepalen welk zadel bij jou past? Of is het eerder uitproberen en indien slecht terugsturen?

Ik zou eens een ander zadel voor op de racefiets willen proberen. Waar moet ik opletten bij de aankoop, is er een manier om te bepalen welk zadel bij jou past? Of is het eerder uitproberen en indien slecht terugsturen?
bij bikefitters kun je een zadeldrukmeting laten doen. Zo kunnen ze bepalen welk zadel goed is voor je.

Het handigste imo is dat je ergens naar een fietsenwinkel gaat waar ze testzadels hebben die je dan een 2-tal weken kan testen en dan ziet of ze goed zijn ja dan neen.
Op de site van Mantel kan je ook een soort vragenlijst afgaan waar je op basis van je antwoorden dan een reeks voorstellen krijgt voor zadel die bij je profiel passen. Met 30 dagen: niet goed, geld terug garantie...
Je kan ook een bikefitter inschakelen maar imo is dat gewoon fucking duur. Prijzen van €75 tot €125 zijn geen uitzondering. I mean... als je dan de optie hebt om gratis en voor niks gewoon zadels uit te testen en te zien of ze je bevallen waarom zou je dat geld dan betalen? Met die vragenlijst op Mantel: zitbotbreedte, lenigheid, hoe stil je zit en al dan niet met uitsparing, weet je op voorhand ook dat je toch al min of meer in de juiste richting zoekt.

Ik ben een paar weken geleden geswitched van een Fizik Aliante naar een Fizik Tempo Argo. Die Aliante zat vroeger goed maar ik denk dat ik mij onbewust wat anders op mijn fiets zet sinds mijn rugproblemen en ik had toch een aantal punten was last (vooral van verdoving waar je liever niet verdoofd bent :unsure: ). Tempo Argo heeft dat probleem eigenlijk volledig opgelost. Wat natuurlijk ook kan is dat de Aliante gewoon versleten was.

Iemand nog een codeke van Futurum op overschot?

Gewoon efkes deze challenge doen voor 20EUR:

Deze morgen ook nog eens bestelling geplaatst.

3 winteronderlijvekes met lange mouwen (van 120 naar 80) van gripgrab, goeie loophandschoenen en gratis pomp want had een hoop credits staan. 88eur na gebruik van de bon voor totale waarde van +-185eur :biglaugh:

Na paar weken belabberd sporten (4u/week) terug wat zin en fut. Gisteren korte training 's ochtends en dan tweede savonds maar die was toch echt te pittig. In totaal 20min serieus boven FTP (120 en 130%) binnen het uur maar laatste intervalset moeten verlagen.

4000 is een bedrag dat ik nog aan een fiets zou durven geven, dat is zo'n beetje mijn grens (mentaal dan, 't is niet dat ik nu €4000 op overschot heb liggen voor een nieuwe fiets). Een aantal fietsen heb ik bewust wat minder uitgegeven, en dan geleidelijk aan beginnen upgraden om er volledig mijn goesting mee te doen (waarvan eentje ondertussen al verkocht) - part of the fun.
Verbzaingwekkend genoeg, is mijn koersfiets nog volledig stock....(financiën hebben daar ongetwijfeld iets mee te maken)
De volle €8000 voor zo'n jaegher, kan ik eigenlijk niet verantwoorden voor mezelf.

Ieder maakt natuurlijk zijn rekening.

Maar wat mij over de streep trekt om flink geld uit te geven aan een nieuwe fiets in het voorjaar:

- Ik rij er minimaal 5k/jaar per jaar mee. Ongeveer hetzelfde als met mijn wagen maar ik heb er tenminste plezier aan. Aan de fiets dan maar 2-3k uitgeven en aan die auto een veelvoud (die als alleenstaande zonder kinderen voor nagenoeg niets dient...) uitgeven, is eigenlijk bizar. Ook veel minder kosten dan aan een wagen in principe.
- Liever 1 heel goede fiets dan 2-3 zodat ik ook een mtb, gravel, .. heb. Dat interesseert me niet.
- Beloning voor het harde trainen en bijkomende motivatie naar de toekomst toe. Vind wél dat je iets of wat degelijk moet kunnen rijden als je zo'n fiets koopt. Met een Aeroad SLX enkel rondrijden aan 25km/u zou ik belachelijk vinden.

Gisteren trouwens gebeld met Campe en alle Aeroads die in het najaar gingen uitkomen zijn verlegd naar feb/maart samen met de 12-speed SLX modellen die dan al gingen uitkomen.

Terug
Bovenaan