Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad, uiteindelijk betalen de mtb’ers hun eigen controle met het vignet. Bedenkelijke strategie van de beheerders. Dat zal dan ook ineens de reden zijn waarom de controles zeker niet wekelijks plaatsvinden.Vraag me af of de kosten om het te controleren niet groter worden dan de opbrengsten![]()

Dat is toch belachelijk want voor dat geld koop je geen andere fiets.Nieuwe wending in de saga van mijn fiets.
KBC vind herstelkost te hoog tov waarde fiets + zijn van mening dat ze niet kunnen garanderen dat het kwaliteit hersteld wordt dus vragen ze om de fiets aan hen terug te bezorgen.
Dan gaan ze me de aankoopprijs terugbetalen - 3*40 euro want ja heb hem 3 maand wel kunnen gebruiken (waar die 40 euro vandaan komt geen idee).
Morgen eens zoeken of dit (verkoop annuleren) überhaupt wettelijk is als de koper dat niet wenst. Of iemand hier idee?
Voor echt stadsverkeer blijf ik toch een recht stuur toch verkiezen. Natuurlijk, als je afstand moet doen...Als commuter lijkt deze fiets wel uitermate geschikt (je kan hem uitrusten met een fietsrek). Aandrijflijn zo goed als onderhoudsvrij. Fiets die je ook op wat minder goed wegdek/onverhard terrein kan gebruiken.
Hij is wel gewoon veel, maar dan ook veel te duur. Maar ik vermoed dat er binnenkort wel andere merken zijn die een vergelijkbaar iets (met spatborden aub) op de markt brengen, zonder een titanium frame. En een flink pak minder duur.
SCRAM PINION - Pilotcycles.com
www.pilotcycles.com

.

Eh, da's wel aan een eerder gezapig tempo hoor.stevige fysiek als je 200km op gravel kan rijden![]()
Ik ben echt superman niet, er zijn er hier ongetwijfeld genoeg die mij los kunnen rijden, maar ik heb door jaren sporten en dagelijks woon-werkverkeer per fiets gewoon een stevige basisconditie die dat wel trekt als ik mezelf niet opblaas.De SRMR is wel een heel pittige.... Heb je al meerdere bikepacking races gereden?Eh, da's wel aan een eerder gezapig tempo hoor.Ik ben echt superman niet, er zijn er hier ongetwijfeld genoeg die mij los kunnen rijden, maar ik heb door jaren sporten en dagelijks woon-werkverkeer per fiets gewoon een stevige basisconditie die dat wel trekt als ik mezelf niet opblaas.
Ik heb exact hetzelfde voor nu.Ik moet mezelf echt gaan verbieden om de site van canyon te bezoeken! Plots mijn zinnen gezet op een Grizl of Grail (om mee op de hypetrain van gravel te springen). Ik kijk vooral naar de AL modellen en ben meer verknocht aan de grijze kleuren dan die licht groene/pistache ijskreem kleur.
Heb altijd gezegd ooit een MTB te kopen, maar nu dus zinnen op de gravel gezet. Lijkt me leuk om deze periode, wanneer het te vettig ligt voor de koersfiets, eens te gaan crossen.
Probleem is dat ik regelmatig op zwift zit en sowieso maar een beperkt aantal km per jaar doe, dus vraag me af hoe vaak een gravelfiets dan gebruikt gaat worden. Tenzij ik deze een keer of twee kan gebruiken om naar het werk te fietsen.
En het belangrijkste, zijn er genoeg routes in de buurt om te doen!
Maar ja n+1 hé![]()
![]()

Geen, aan de andere kant heb ik wel een acceptabel palmares als het aankomt op trektochten, grote hoogte, extreme omstandigheden en onvoorbereid stoten uithalen.De SRMR is wel een heel pittige.... Heb je al meerdere bikepacking races gereden?
De isnchrijvingen voor ACR staan nu ook open, ook een mooie wat dichterbij (en minder extreem). Het gebrek aan geveerde vork houdt me wel een beetje tegen voor dit parcours
Mechanische kennis zit ook wel snor, dus mijn grootste zorg is dag na dag grote afstanden afleggen. AMR zou mooi zijn maar is vermoedelijk te kort dag om van een blessure aan mijn IT band af te geraken.Ik zou toch eerder suggereren om te beginnen met iets anders.... Zowel de SRMR als de AMR zijn toch wel extreme tochten.Geen, aan de andere kant heb ik wel een acceptabel palmares als het aankomt op trektochten, grote hoogte, extreme omstandigheden en onvoorbereid stoten uithalen.Mechanische kennis zit ook wel snor, dus mijn grootste zorg is dag na dag grote afstanden afleggen. AMR zou mooi zijn maar is vermoedelijk te kort dag om van een blessure aan mijn IT band af te geraken.

'k Wist niet dat jij zo extreem wasIk zou toch eerder suggereren om te beginnen met iets anders.... Zowel de SRMR als de AMR zijn toch wel extreme tochten.
Ik ben zelf jarenlang in de bergen op pad geweest, met meerdere mensen, solo, workshops rond bergwandelen gegeven, etc. Geleidelijk aan de stap gezet naar bikepacking, een paar keer met vrienden, wat solo. Maar allemaal op eigen tempo, geheel vrijblijvend, zonder event dus. Deze zomer voor de eerste keer aan een race meegedaan, en mij daar toch wat aan mispakt. De mindset is compleet anders, strategiën rond rust en eten zijn zo verschillend dan wat ik gewoon was. Ook het mentale vond ik niet te onderschatten.
Maar 't is wel uitermate plezant, en behoorlijk uitdagend....
Er zijn behoorlijk wat events bijgekomen het voorbije jaar, dus er is wel wat keuze. Maar mijn eerste advies zou zijn om eens solo te gaan bikepacken, vrijblijvend, buiten de context van een event. Als je ervaring hebt met bivakkeren in de bergen, is de stap niet zo groot. Maar naar mijn ervaring, is het wel iets compleet anders.
Klinkt wel ongelofelijk zalig/uitdagend/spannendter verduidelijking: ik heb deze 2 niet gereden hoor. Maar ik 'ken' ze wel, en weet goed waar de uitdagingen liggen.'k Wist niet dat jij zo extreem wasKlinkt wel ongelofelijk zalig/uitdagend/spannend