De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Maar jongen in welk dorp woon jij wel niet…
Dat is toch gewoon te belachelijk voor woorden…
Tis niet omdat ze een uniform aan hebben waar politie op staat dat ze allemaal met loeiende Sirenes achter de bandieten zitten he.
Dat is 1 van de taken van de wijkagenten.

Slachtoffer van de consumptie maatschaapij hé?

Ik herinner mijn ook zo'n verhaaltje met Canyon Koblenz, Grail CF en meeneemkorting :D
Zwijgt stil! 🤬

Nee, je hebt wel gelijk hoor. In my defence: ik had twee weken geleden die wielset getest bij mijn kameraad (hij rijdt met exact dezelfde banden overigens), en dat was wel een merkbare verbetering tegenover de stock aluminium wielen. Ik was sowieso van plan om de wielen te upgraden naar iets van hogere kwaliteit (zelf setje laten vlechten van een degelijke alu velg met een Hope hub), maar toen ik die 303S getest had, had ik wel iets van “ja, dit ligt me wel” (gepaard met lovende recensies). En als er dan een interessante actie is, en de fondsen zijn er, en ik was tóch al van plan om in de toekomst een upgrade te doen,…

die 850€ ligt ook in dezelfde grootteorde als wat ik zou kwijt zijn voor een custom gevlochten alu set rond een degelijke hub met een degelijke velg. Als deze set nu boven de 900€ zou kosten, zou ik het waarschijnlijk niet gedaan hebben. Een DT-Swiss GRC1400 set bvb zou ik nooit gekocht hebben. Of een 303Firecrest, of een ENVE, Roval, Cadex,…

IlaAg5G_d.webp

Laatst bewerkt:
Tis niet omdat ze een uniform aan hebben waar politie op staat dat ze allemaal met loeiende Sirenes achter de bandieten zitten he.
Dat is 1 van de taken van de wijkagenten.
Dat de lokale politie die bevoegdheid heeft dat klopt. Maar ik heb werkelijk nog nergens gehoord waar ze effectief dat handhaven hoor.
Dat ze met tips werken en duidelijke overtreders gaan beboeten dat wel. Maar van huis tot huis om te zien of je uw quarantaine wel volgt dat echt niet.

Het nadeel is dat het een doodlopende straat/oprit is, en je dus moet omdraaien op het einde. Het is de toegangsweg tot “De Greef” in Kalmthout. Een Roubaixiaanse strook voor doorgaand verkeer kan in de buurt gevonden worden: de Torense weg in Stabroek.

Het is gewoon niet gezond voor jezelf. Sporten wordt afgeraden voor mensen terwijl ze corona hebben en de twee weken na het herstel.
Het is standaard niet aan te raden van te sporten bij ziekte en vlak daarna, niet alleen bij Corona. Ook na ziekte best rustig terug starten en niet meteen een zware interval training.

Mensen die hier rijden met fietsbrillen op sterkte ?
Ik heb nogal een hekel aan lenzen en ga nu eindelijk op zoek gaan naar een fietsbril op sterkte maar nu blijkt dat dit niet zo makkelijk is. Ga ik hiervoor bij een fietswinkel of bij een optieker ?

Alsook, is het nodig om apart een zomer en winterbril aan te schaffen ?
Werkt een fietsbril in de winter beter dan een gewone dagdagelijkse bril ? Dan heb ik het vooral over de druppels die op de glazen komen en niet zozeer de aerodynamica.

Ik heb een "sportbril" ( = niet te veel gebogen) waarvan je optieker de glazen kan vervangen door optische glazen die je dan op je sterkte en fotochroom laat maken en in jouw geval dan met wat extra coating. Prijs is afhankelijk van je montuur, glazen zijn ongeveer €150 met zomerkorting. In het totaal was het €250 voor mij, daar krijg ik nog wat van terug van de mutualiteit.

Komende week mijn woon-werk toch maar met de oldskool 26” mtb doen, ik denk dat de weg spekglad gaat zijn…
Welke bandenspanning is aan te raden bij een 26x2.2 band (bij een gewicht van 84kg)?

zwijg er mij van.... .... Gisteren weer 2u in de regen gereden, dat eene buitje bleek toch iets groter te zijn. Voor de 2de maal deze week compleet doorweekt. Voeten en handen blijven bij mij problematisch met zulk weer
Voeten insmeren met een warm-up gel en merino kousen aandoen.
Ik heb een goed paar handschoenen van BBB (weatherproof), alleen ademen deze weinig tot niets.
Wanneer ik ‘s avonds terug naar huis rijd met de fiets dan voelen ze nog steeds klammig aan…
Heb nu de Tempest handschoenen besteld van Bioracer (BF deal).

Terug
Bovenaan