De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

AL7 heb ik ook al bekeken maar twijfel wat over die groene kleur. Moest dat grijs van de AL6 voor de AL7 beschikbaar zijn dan zou ik die kiezen denk ik.
Over de LN-wielset is idd weinig info terug te vinden.

Dat wordt eigenlijk altijd gezegd, maar ik heb echt smalle voeten en die Northwave Revolution 2 (en de MTB-variant Rebel 2) die ik heb zitten bijzonder snug. Daar geraak je met brede voeten nooit van je leven in.

Shimano lijkt mij zeker gepast, Fizik en Sidi helemaal niet.
Shimano hangt af welk model ook. De rc701 zijn wel breed maar de sphyre is dan weer smal.

Je hebt van verschillende merken ook de brede variant. Sidi heeft dat ook.

Best model per model bekijken en niet perk merk. Sidi heeft bv. even goed modellen voor brede voeten (en Northwave voor smalle voeten).

Goed video hierover:
. Heb ik opgepikt op aanraden van iemand anders hier weliswaar..

Deze zomer +-4 modellen getest, maar toch telkens teruggestuurd aangezien ik er last in kreeg. In de lente ga ik denk ik eens een shoefitting proberen.

Veel schoenen geprobeerd. Maar ook bij north wave ( sonic 2 plus ) geland. De lelijkste schoenen die ik aan mijn voeten heb gehad maar zitten zoooo goed!

Ik heb een brede voorvoet, dat is ook behoorlijke miserie. Daardoor ben ik altijd geneigd om te grote schoenen te kopen. Op de fiets was dat nooit zo'n probleem (zit toch vast geklikt), maar voor het bikepacken waar je al eens moet afstappen, toch soms vervelend.
Ik heb sinds vorige winter ene Fizik winterschoen en een Specialized zomerschoen (beide mtb), en ik moet toegeven dat beide fantastisch zitten voor mij. Nochtans 2 merken die erom bekend staan om redelijk smal te zijn. Het kan dus wel de moeite lonen om eens te gaan passen in verschillende winkels, en eens iets te proberen....

Dat wordt eigenlijk altijd gezegd, maar ik heb echt smalle voeten en die Northwave Revolution 2 (en de MTB-variant Rebel 2) die ik heb zitten bijzonder snug. Daar geraak je met brede voeten nooit van je leven in.

Shimano lijkt mij zeker gepast, Fizik en Sidi helemaal niet.
Over het algemeen klopt dat ook voor Northwave maar dan vooral op entry level. Ik heb één keer via internet één van hun high end modellen gekocht met mega korting en die waren plots heel anders van pasvorm (smaller).

Over het algemeen klopt dat ook voor Northwave maar dan vooral op entry level. Ik heb één keer via internet één van hun high end modellen gekocht met mega korting en die waren plots heel anders van pasvorm (smaller).
Klopt idd. En fizik is ook niet altijd smal. Ik heb de R1 en die hebben een gewone pasvorm. Niet smal en niet breed en van maat kon ik mijn gewone schoenmaat nemen.

Mijn Edge 820 hangt mijn botten uit :)
Na 3 jaar is de batterij echt niet goed meer, zeer jammer…
Toch aan het rondkijken voor nieuwe gps, maar ik twijfel tussen de Roam en de Edge 830. Dno why, maar de Roam heeft precies een streepje voor…

Mijn Edge 820 hangt mijn botten uit :)
Na 3 jaar is de batterij echt niet goed meer, zeer jammer…
Toch aan het rondkijken voor nieuwe gps, maar ik twijfel tussen de Roam en de Edge 830. Dno why, maar de Roam heeft precies een streepje voor…
Bij mij zou de 830 zelfs niet meedoen. De 530 is identiek qua mogelijkheden, enkel qua navigatie mis je het zoeken naar adressen maar goed, en kost 100€ minder.
Wat mij vooral stoort aan de roam zijn de dikke bezels. Maar zowel de 530 als de roam zijn zeer valabele opties.

Iemand tips om de winter goed door te komen richting voorjaar toe en te pieken begin april?
Zouden met wat vrienden wat tochten willen inplannen (type RVV, Amstel, vogezen trip) en zou hier wat gestructureerder voor willen trainen en naartoe werken.
Heb nog veel werk aan de winkel en gezien ik een werkende mens ben, zou ik graag mijn beperkte tijd zo efficiënt mogelijk willen gebruiken. Heb een indoor trainer met zwift, dus dat helpt wel. Momenteel probeer ik een drietal ritten per week in te plannen (zal vaak ook neerkomen op 3u/week).

Ik heb al wat zitten opzoeken en vaak zegt men om nu vooral een goede basis te leggen (lage HS) en later dan wat interval toe te voegen. Al heb ik ook al het omgekeerde gelezen en het feit dat je constant alles moet trainen, dus zowel duur als blokken, kracht.

Hoe pakken jullie dit aan? Wat werkt voor jullie?

Als je 3u per week fietst zou ik gewoon doen waar je goesting in hebt. Het is niet alsof je dan duur kan trainen, dus sowieso eerder interval.

Terug
Bovenaan