Mag ik om wat aankoopadvies vragen voor een racefiets?
Onze zoon, dit jaar 17, gaat 2dejaars junior worden. Hij heeft nu al verschillende koersen gereden op z'n aluminium fiets, maar het is tijd voor wat beter materiaal.
Heeft iemand ervaring met wedstrijdfietsen? Klopt dat een fiets tegenwoordig het UCI-keurmerk moet hebben om wedstrijden te rijden?
We zijn niet merk-gebonden, staan open voor alle merken. Maar als ik vergelijk zitten we altijd tussen de 4000 a 5000 euro.
Stiekem had ik gehoopt goedkoper uit te komen, maar blijkbaar is het verlanglijstje niet compatibel met een kleiner budget ;-)
Wat m'n zoon zeker wil:
carbon, 2x11 of 2x12 (maar 2x12 gaat niet denk ik met de beperking van de cassette bij junioren), ultegra, krachtmeting in crank of pedalen.
Graag nog een tof wielsetje, maar daar kunnen we later nog in investeren.
We zien door de bomen het bos niet meer... Isaac, Scott foil, Willier, E Merckx, Trek, Cervélo, en vele andere...
Dan is er nog het probleem van levertijden. Hij zou 'm toch graag ten laatste februari hebben.
Ik zelf heb een lichte voorkeur voor Trek. Volgens mij koop je met Trek altijd degelijk materiaal voor een eerlijke prijs. Maar dat is natuurlijk een persoonlijk gevoel hé.