BidonTV
Active member
Alles hangt af waarvoor je je vermogensmeter wilt gebruiken?Serieuze vraag: hoe beoordeel jij dat een vermogensmeter goed is?
Stabiele waardes aangeven is geen teken van goed of slecht
Hogere waardes aangeven is geen teken van goed of slecht
Ik zou niet weten hoe jij als amateur zonder externe apparatuur een vermogensmeter kan beoordelen.
Op zich zou het geen kwaad kunnen dat een vermogensmeter constant 100W teveel aangeeft ( Dat is het wel, i know maar volg me even in deze redenering).
Een vermogensmeter gebruik je vooral om te pacen of om aan de juiste waardes te trainen.
Stel dat je vermogensmeter constant 100w teveel aangeeft:
-Bij een tijdrit van een uur mik je bv naar een wattage van 280w. Stel dat hij 100w teveel aangeeft dan mik je gewoon naar 380w.
Perfect bruikbaar.
-Voor te trainen verdeel je je zone's op basis van een FTP test met je eigen power meter. Wanneer hij constant 100w teveel aangeeft ga je een hoog ftp hebben maar kan dit perfect verdeelt worden en kan je perfect in je zone's te trainen.
Dus om op je vraag te antwoorden. Je vermogensmeter moet vooral stabiel zijn en constant werken. Zodat 100w zowel vandaag, morgen, binnen een jaar 100w is.

Uiteraard is dat veel minder logisch, het was een luchtige reactie van mijn kant, deels omdat ik niet goed om kan met foutieve cijfers, net zoals Mediamarkt die reclame maakt met 'btw, weg ermee' en dan 21% korting geeft, dat klopt niet