De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zijn er hier mensen die een mount gebruiken voor hun Wahoo Bolt én verlichting (of GoPro adapter)?

KEdge_ComboMountForWahooB%20(1).jpg
Ik heb een GPS mount van giant met onderaan een gopro adapter, werkt super.
De gopro adapters voor lampen van cateye vind ik het meest handig.

Is 2000km te laten om te beginnen met kettingwissels?
Deze is volgens de slijtagemeter tussen de 51% en 75%. (50 past 75 niet).

@veloke fietskoffer kan je huren ook he
Maar waarom zou je dat ooit doen als je voor 150euro een fiets huurt?
Het kost u meer om uwe fiets mee te pakken op het vliegtuig + huur koffer + ze smijten met die koffers bij bagageafhandeling + slijtage aan uwe fiets + tijd om den boel ineen te steken en te demonteren.

Waarom zoude uwen eigen velo dan meepakken...

Het kost u meer om uwe fiets mee te pakken op het vliegtuig + huur koffer + ze smijten met die koffers bij bagageafhandeling + slijtage aan uwe fiets + tijd om den boel ineen te steken en te demonteren.

Omdat het uw eigen fiets is?
Niet superveel ervaring met huurfietsen, maar vaak toch van enkele treden lager dan je eigen fiets, nee?

Omdat het uw eigen fiets is?
Niet superveel ervaring met huurfietsen, maar vaak toch van enkele treden lager dan je eigen fiets, nee?
+ Heel veel kans op andere positie, geen vermogensmeter, ..

Kost is dacht ik 55 euro per vlucht, dus zoveel duurder is dat niet. En als je daar al uw kledij bij stopt mss goedkoper dan fiets huren ;)
En die koffers zijn echt wel stevIg

Pas op uw eigen fiets is vaak toch wel plezanter hoor.
Dat is normaal uw maat, staat afgesteld zodat jij er comfortabel op zit, uw accessoires hangen erop en ga zo maar door.
Een huurfiets is toch vaak een andere geometrie, soms achteruitgaan op componenten en dat is niet altijd zo fijn.

Nu als veloke nu op een matige fiets rijdt en hij stapt op een supersix evo dan zal hij wel vooruit gaan op componenten. Maar qua geometrie en zithouding is zo een supersix toch wel iets anders, dat kan dus meevallen of net tegenvallen.

Jup, das het nadeel van een huurfiets. Je bent niet zeker. Nu ja, gezien de Canarische eilanden echt bekend staan als fietseilanden en de shop zeer goede ratings heeft en nagenoeg jaarlijks de fietsen vernieuwd, maak ik mij weinig zorgen. Worst case ga ik wisselen na een dag.

Gisterenavond laat langste zwiftritje ooit gereden. Ondertussen oa naar de docu 'De Nacht Van Vlaanderen' gekeken. Best een aanrader. Wel serieus onderschat hoe zwaar 3u+/100k+ op zwift is. Kapt er serieus in. :help: Van mijn ritten buiten van die afstand was ik zelf als beginner niet zo moe.

Ik vraag me wel af wat het voordeel is (if any) van deze rit tegenover 3x 1u trainen gedurende de winter.

Jup, das het nadeel van een huurfiets. Je bent niet zeker. Nu ja, gezien de Canarische eilanden echt bekend staan als fietseilanden en de shop zeer goede ratings heeft en nagenoeg jaarlijks de fietsen vernieuwd, maak ik mij weinig zorgen. Worst case ga ik wisselen na een dag.

Gisterenavond laat langste zwiftritje ooit gereden. Ondertussen oa naar de docu 'De Nacht Van Vlaanderen' gekeken. Best een aanrader. Wel serieus onderschat hoe zwaar 3u+/100k+ op zwift is. Kapt er serieus in. :help: Van mijn ritten buiten van die afstand was ik zelf als beginner niet zo moe.

Ik vraag me wel af wat het voordeel is (if any) van deze rit tegenover 3x 1u trainen gedurende de winter.
Het heeft wel voordelen maar ik kan zelf niet verklaren hoe. Maar ik merk wel dat ik van lange solo tochten te doen een veel hoger gemiddelde krijg op mijn korte intensieve ritjes.

De rekening ondertussen nog wat verder in't rood gezet:
garmin quarter turn gopro mount, muts en sjaal alé, knog fietsbel en spatbordset voor racer

inkomsten fietsvergoeding vs uitgaven fiets (fiets zelf niet meegeteld) staat momenteel 700€ in de min.

Duurvermogen. Uw lichaam moet nu in één ruk zonder recuperatie 3u presteren. Anders presteer je 1u en heb je daarna recuperatie.
En uw duurvermogen is in feite de basis om prestaties te leveren, hoe beter uw duurvermogen hoe meer zuurstof uw lichaam kan transporten en hoe sneller je dus ook zal kunnen rijden.

Een sprint of een kasseiklim vergt explosiviteit. Dat zijn efforts zonder zuurstof en kan je dus maar kort aanhouden. Buiten dat ga je altijd op uw duurvermogen moeten terugvallen, dat zijn efforts met zuurstof.

Voor de zwift racers hier, hoe weet je in welke categorie je best zit? Zal allicht eens bij de D's starten om te zien wat het geeft. Maar bepaalt zwift zelf uw categorie obv FTP ofzo?

Voor de zwift racers hier, hoe weet je in welke categorie je best zit? Zal allicht eens bij de D's starten om te zien wat het geeft. Maar bepaalt zwift zelf uw categorie obv FTP ofzo?
Heel die races trekken op niks. De meesten schrijven zich express in een lagere categorie in om te kunnen winnen.

Heel die races trekken op niks. De meesten schrijven zich express in een lagere categorie in om te kunnen winnen.
Gohja je hebt daar enkel uwzelf mee eh.
Je wint niks met een D of C koerske te winnen, je doet dat puur voor uw eigen.
Het is ook niet dat zwift u kan gaan indelen op basis van prestaties die je ooit geleverd hebt, want je kan nu al een pak terug achteruit zijn gegaan.

Op elk platform vind je wel programma's die je een topconditie beloven op pakweg 6u per week. Werken die programma's? Absoluut. Alleen kijken die vooral op de korte termijn.
Je lichaam zuiniger en efficiënter maken duurt gewoon jaren, mitochondriën inderdaad. En daarvoor heb je ook andere prikkels nodig als enkel maar sweetspot en dergelijke. Om een stap verder te geraken qua conditie is er maar 1 weg, meer volume en bijgevolg ook lagere intensiteit. En trainen is nu eenmaal je lichaam prikkelen door middel van variatie. Tijdens de week 2x intensief en tijdens het weekend uren maken is een perfecte combo voor de gemiddelde werkmens.

Elke zondag om half 10 heb je zo "Koers in the Dutch Mountains". In de zomermaanden is dat een race maar tussen November en Maart rijden ze aan endurance pace. Die doen ritten van minimaal 2u tot bepaalde parcoursen van 3u en meer, zoals de naam al aangeeft voornamelijk door de bergen van Watopia. Door dat soort ritten zal Zwift toch altijd mijn favoriet blijven. Je hebt dan ook Gran Fondo's en events als Haute Route. Als je tijdens de winter daar geregeld meedoet en ze lossen je dan in maart bij de eerste keer 15 graden, dan rij je in 100km met je vingers in je neus en met een glimlach op je gezicht.

Terug
Bovenaan