De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Even nog een vraag, ik heb bij koud weer last van mijn ogen (gewoon pijn) wanneer ik fiets. Ik heb een helm met vizier om mee naar het werk te rijden, maar dat helpt amper.
Ik dacht een skibril op te zetten (maar vrees dat die niet gaat passen over mijn bril).
Zijn er andere mensen die daar last van hebben, en evt een oplossing kennen?

Ik heb alleen last van pikkende ogen door het zweet in de zomer.
Een skibril kan idd wel een oplossing zijn. Er zullen wel modellen zijn die over een bril passen.

Binnenkort begint het koude weer idd voor de woonwerk ritjes. Eerste minuten altijd afzien, daarna heb ik het warm. Regen is wel een ander paar mouwen. Dat is minder fijn.

Fluovestje doe ik niet aan. Ik heb wel high viz overschoenen die ik altijd aan doe. Ook kledij met reflecterende elementen.

Even nog een vraag, ik heb bij koud weer last van mijn ogen (gewoon pijn) wanneer ik fiets. Ik heb een helm met vizier om mee naar het werk te rijden, maar dat helpt amper.
Ik dacht een skibril op te zetten (maar vrees dat die niet gaat passen over mijn bril).
Trager rijden :unsure:

Een goed aansluitende sportbril eventueel als brildragen met glazen op sterkte.

Ik had geen pijn maar zag gewoon dubbel na een uur in de kou. Een goede bril met witte glazen smorgens heeft dat probleem opgelost.

Collega van mij heeft hetzelfde. Is dan in de Gamma een stofbril gaan halen die hij over zijn gewone bril kan plaatsen. Ziet er wat quirky uit maar het werkt voor hem

Voor uw bikepack opladen en je kan er Europa mee door. Als je echt niet zeker bent neem je ofwel een powerbank mee ofwel een USB-kabel (als je Shimano hebt) :p

Maar goed als je op terrein gaat rijden waar je schade kan oplopen zou ik nu ook wel tweemaal nadenken. Het zijn vrij dure stukken als je een derailleur zou kapotrijden.
Ja, ik weet het, het is niet echt rationeel. Maar er is idd ook de prijs....

Zijn er hier mensen die een mount gebruiken voor hun Wahoo Bolt én verlichting (of GoPro adapter)?

KEdge_ComboMountForWahooB%20(1).jpg

Iemand enig idee hoe je in contact komt met de support van Zwift? Die chat werkt precies voor geen meter en de link om hen te mailen werkt niet.

Voilà, opt onverwachte reisje voor eind deze maand van 5 nachten naar Gran Canaria geboekt. 250eur voor rechtstreekse vluchten met bagage en reisbijstand, 145 euro voor cannondale six Evo 2020 met uitgebreide dekking en 5 nachten all inclus voor 330eur voor hotel. Daar kan ne mens niet voor sukkelen.

Door de wind of door de koud last van je ogen? Ik heb enorm snel last van mijn ogen bij wind ook in de auto als die blazer nog maar beetje op mijn ogen gericht staat.

Goed aansluitende bril ( Oakley Sutro) helpt voor 95%.
Met zo een helm met vizier heb je vaak nog wind in je ogen omdat deze net niet goed aansluiten tussen vizier en neus/gezicht.

Vanavond cyclo studio (https://cyclostudio.be/) gedaan ter afwisseling (ik ga af en toe eens). Was FTP test van 3min. Had mij voorgenomen niet all out te gaan want na, als beginner, heel stevige looptraining gisteren waren de benen zwaar.

Doch niet kunnen houden en 483w gemiddeld op 3min, wat gelijk zou zijn aan 345w FTP. De eerste minuut veel te hard getrapt aan 520-525w denk ik. Lijkt mij er dus wel helemaal over en niet realistisch... Wist wel dat die hoger lag dan de 295w van Zwift maar realistischer lijkt me 315-320w op een frisse en goeie dag. Hoe dan ook zit ik daarmee over/net onder de 4w/kg en blijft het leuk als ik kijk naar waar ik begin juni stond met 180w gemiddeld (45min) toen ik alles uitkotste na de les en al jaren niet meer had gesport. Ondertussen ook 7kg lichter wat hoop geeft op het overwinnen van die Canarische bergen.

FTP test van 3 min :oink:

Dit is wat ik er snel snel over vond. Zal zeker niet altijd even accuraat zijn, en zeker voor beginners zoals mezelf niet die bijvoorbeeld nog meer sprint power dan endurance hebben. Maar dus wel genoeg validiteit om toename in FTP waar te nemen. Maar neem het sowieso met een korreltje zout. Binnenkort eens een echte 20min FTP test doen.

Voilà, opt onverwachte reisje voor eind deze maand van 5 nachten naar Gran Canaria geboekt. 250eur voor rechtstreekse vluchten met bagage en reisbijstand, 145 euro voor cannondale six Evo 2020 met uitgebreide dekking en 5 nachten all inclus voor 330eur voor hotel. Daar kan ne mens niet voor sukkelen.
Toch vrij duur als je alles gaat optellen :(

Veel plezier daar op Gran Canaria. Daar kan je al eens toffe ritjes doen.
Ga je volledig alleen?

Toch vrij duur als je alles gaat optellen :(

Veel plezier daar op Gran Canaria. Daar kan je al eens toffe ritjes doen.
Ga je volledig alleen?

Idd volledig alleen. Misschien wel eens aansluiten bij een groepsrit of twee daar waarvoor ik mij kan inschrijven.

Duur is relatief natuurlijk. 725euro totaal. Maak er 800 van met wat extra's maar een mens moet ook leven en eten, uitgaan, ... doe je thuis ook. Vlucht betaal je makkelijk bijna het dubbele voor de bestemming, all in hotel bespaar je al snel 125-200eur aan eten mee en die fiets is voor z'n kwaliteit zo gek nog niet. Ik ben ook liever goed voorzien waardoor ik 40€ aan bagage en 36€ aan verzekeringen opleg. Wie een goeie fiets en fietskoffer heeft kan die meepakken maar das geen optie hier helaas.

Per gereden kilometer ga je natuurlijk nooit goedkoop uitkomen met zo'n reisje. Maar het is ook de eerste keer en ik ben alleen dus denk dat ik het na 5 nachten wel gehad zal hebben. Bovendien ga ik er ook voor het mooie weer en de prachtige landschappen. Paar dagen hard genieten is soms meer waard dan 14 dagen ergens aan een zwembad te gaan liggen nietsen. In het voorjaar kan ik trouwens nog altijd eens eentje doen die wat langer is. :tongue:

Kameraad van me gaat daar bikepacken maar betaalde wel bijna 500euro voor z'n vlucht en heeft dus al dat materiaal van doen en mag dan nog zorgen voor alle eten, drank en andere praktische voorzieningen. Dan betaal ik graag wat meer.

Terug
Bovenaan