De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Maar wat heb je de avond voordien gegeten? Als uw 'tank' vol zit maakt dat een verschil
Ewel, ik vermoed idd dat daar de key ligt. Vrij veel pasta (als in 2-3 porties), een halve zak naturel nacho chips (die eigenlijk nog vrij goed meevallen qua macro’s) en een bol of 5 Carte d’or vanille ijs.

en een Steeple (33cc tripel, 8.5%) en een Wildebeest (33cc Neipa, 6.5%) - beiden brouwerij Rolling Hills.
 
Bon nu kan ik zeker nieuwe helm kopen, TT haasrode gedaan en op bepaalde weg gingen nogal veel laaghangende takken. Ene slecht gezien, hing nog lager en er tegen met kop in kas.
Deuk in de helm :(
 
Ewel, ik vermoed idd dat daar de key ligt. Vrij veel pasta (als in 2-3 porties), een halve zak naturel nacho chips (die eigenlijk nog vrij goed meevallen qua macro’s) en een bol of 5 Carte d’or vanille ijs.

en een Steeple (33cc tripel, 8.5%) en een Wildebeest (33cc Neipa, 6.5%) - beiden brouwerij Rolling Hills.
5 bollen ijs en nog een halve zak chips :P
Ja dat is toch al stevig :P

Is dat een beetje goed zo een plennyshake?
 
5 bollen ijs en nog een halve zak chips :p
Ja dat is toch al stevig :p

Is dat een beetje goed zo een plennyshake?
Het was op aanraden van @Arkaine dat ik daarmee ben gestart, maar da’s eigenlijk bijzonder lekker. En qua macro’s is dat eigenlijk perfect. Ik neem de “active” variant (meer proteïne) omdat de rest van mijn dieet nogal wat carbs bevat.
 
Het was op aanraden van @Arkaine dat ik daarmee ben gestart, maar da’s eigenlijk bijzonder lekker. En qua macro’s is dat eigenlijk perfect. Ik neem de “active” variant (meer proteïne) omdat de rest van mijn dieet nogal wat carbs bevat.
Kga mij er toch niet aan wagen, de avond voor ik zo'n ritje ga doen. Zou mottig worden denk ik.
 
Kga mij er toch niet aan wagen, de avond voor ik zo'n ritje ga doen. Zou mottig worden denk ik.
Wel, de eerste dagen en weken doen je darmen wel wat raar als je énkel dat eet. Ik heb een tijd lang 2 scoops (200kcal per scoop) als ontbijt genomen en 3 scoops als middagmaal, ‘s avonds gevarieerd en vers koken 800-1000kcal).

Nooit honger en een klein deficit dus ideaal om gestaag wat te vermageren.
 
Wel, de eerste dagen en weken doen je darmen wel wat raar als je énkel dat eet. Ik heb een tijd lang 2 scoops (200kcal per scoop) als ontbijt genomen en 3 scoops als middagmaal, ‘s avonds gevarieerd en vers koken 800-1000kcal).

Nooit honger en een klein deficit dus ideaal om gestaag wat te vermageren.
Ik doelde eerder op heel uwen menu de avond ervoor :)
 
Plenny is love. Plenny is life.
Ik drink het nu ongeveer 2 - 3 jaar elke werkdag als ontbijt ter vervanging van mijn veel te veel bo'kes met choco. Ook soms/vaak in het weekend wanneer ik geen moeite wil doen om iets van ontbijt uit te halen. Wel met magere melk. Ik vind het iets te flets met water.

Ook de plenny pots eet ik soms als lunch op't werk als ik eten vergeten bestellen ben of geen zin had om boterhammen mee te nemen.

Wanneer ik 's ochtends vroeg ga fietsen ook bijna steeds plenny. Beter ontbijt dan de alternatieven waar ik naar zou grijpen en beter qua voedingswaarde. Wel drie schepjes omdat er een inspanning op volgt.


Vandaag heb ik rustig zo'n 77km gefietst met geen last aan de knie. Hoera :)
Nu vanavond zeurde hij wel een beetje, maar ben blij. Eerder deze week ben ik naar de kinesist geweest waar ze mijn dijbeen als speldkussen heeft gebruikt om te 'dry needlen'. Mega pijnlijk. Schokken door mijn been alsof er 5000 volt door werd gestroomd. Maar achteraf voelde alles er heel ontspannen aan :)
 
Nu vanavond zeurde hij wel een beetje, maar ben blij. Eerder deze week ben ik naar de kinesist geweest waar ze mijn dijbeen als speldkussen heeft gebruikt om te 'dry needlen'. Mega pijnlijk. Schokken door mijn been alsof er 5000 volt door werd gestroomd. Maar achteraf voelde alles er heel ontspannen aan :)
Meteen erna ontspannen? Bij mij is dat tegen dat ik met auto thuis ben volledig opgesteven dat ik nog amper kan stappen.
Als dat uw 1e keer was ja dat kan idd heel pijnlijk zijn als het Trigger Point echt hard is
 
Gisteren de gordelklassieker gereden (117 km in totaal gedaan). Je mocht op de ringweg aan de luchthaven rijden wat wel eens een leuke ervaring was. In het wiel gezeten van Remco Evenepoel zijn vader met een groepje. Was niet echt moeilijk om af te leiden aangezien er in 't groot EVENEPOEL PLEISTERWERKEN op zijn rug stond en hij met een S-works van zo'n €15k reed :unsure:.

Anyway, was zeer plezant, goed weer, goede bevoorradingen (allemaal producten van Etixx, wut), voor een gratis toertocht is dat toch mooi, én goede benen! Anyway, ik hoop oprecht dat er wat politiekers hebben meegereden om zelf te ervaren in welke erbarmelijke staat onze fietspaden in België zich bevinden. Soms meer gravel, putten en braakliggend terrein dan reëel fietspad. Kunnen we van de Hollanders toch iets leren.
 
Meteen erna ontspannen? Bij mij is dat tegen dat ik met auto thuis ben volledig opgesteven dat ik nog amper kan stappen.
Als dat uw 1e keer was ja dat kan idd heel pijnlijk zijn als het Trigger Point echt hard is
Goed bewegen onmiddellijk na het needlen helpt tegen de stijfheid. Bij mijn kine sta ik dan een 15 - 20 min op de crosstrainer.
 
Ik snap de Garmin trainingseffecten en recuperaties toch niet ze..
Gisteren 100+km gefietst waarvan:
2u45 in zone 3.
30min in zone 4
Redelijk afgezien dus.

Wat zegt Garmin:
Volgende training: na 22u
primair voordeel: basis - lage intensiteit die nodig is om uithoudingsvermogen te verbeteren. Lage aerobe trainingsbelasting vergroot
Anaeroob: prestaties gehandhaafd
 
Ik had dat na eerste en 2de dit in Alpen, 4dagen recuperatie... Dus kon eigenlijk al niet meer fietsen volgens Garmin ,Maja uiteindelijk gewoon 7dagen gefietst achter elkaar dus geen probleem
 
Ik snap de Garmin trainingseffecten en recuperaties toch niet ze..
Gisteren 100+km gefietst waarvan:
2u45 in zone 3.
30min in zone 4
Redelijk afgezien dus.

Wat zegt Garmin:
Volgende training: na 22u
primair voordeel: basis - lage intensiteit die nodig is om uithoudingsvermogen te verbeteren. Lage aerobe trainingsbelasting vergroot
Anaeroob: prestaties gehandhaafd
Ik had dat na eerste en 2de dit in Alpen, 4dagen recuperatie... Dus kon eigenlijk al niet meer fietsen volgens Garmin ,Maja uiteindelijk gewoon 7dagen gefietst achter elkaar dus geen probleem
Zijn die Garmins wel goed afgesteld? FTP en HS zones correct ingegeven op het toestel?

Al die dingen hangen ook samen met het volume dat je gewoon bent. Als je gewoon bent van +10h te fietsen per week dan gaat 1 zware training niet plots rare pieken geven in u curves. En dat geld ook omgekeerd.
@Kenis Ik heb even gespiekt op uwe Strava en u trainingsvolume in je laatste 4 weken vóór de Alpen is wel erg laag. Dat is zeker geen verwijt, eerder een vaststelling. Als je in de laatste 4 weken weken voor je naar de Alpen trekt gemiddeld 3-4u per week trained en je gaat dan in de Alpen direct 2 dagen na elkaar ne zware col oprijden dan is de reactie van uw Garmin ook logisch als die zegt dat je zou moeten rusten omdat dat eigenlijk ook gewoon is wat je zou moeten doen. In principe moet belasting progressief zijn, je gaat niet meteen van 3-4 uur training waarvan waarschijnlijk het grootste deel waarschijnlijk duur-tempo is naar 10u met grote brokken op en zelfs over threshold. In principe begin je met 2-3u en bouwt dat over wéken op. Train je ook in functie van de belasting die je bij je doel verwacht.
Sure je kan daar door rijden en afhankelijk van je gevoeligheid aan overbelasting en andere blessure kan je daar weinig of geen last van hebben. Maar als je daar 2-3-4 weken knal door rijdt brand je uzelf volledig op met oa over-training tot gevolg.
 
Terug
Bovenaan