De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

'k heb nog eens een fietsshirt gekocht op aliexpress (spexcel). Heb eigenlijk niet besteld in china sinds die verhoging van de taxen.
Ben eens benieuwd.
 
Iemand ervaring met Canyon's maten? Ben zelf 178,5-179cm en heb het idee net tussen maat S en M te vallen voor de Aeroad en Ultimate. Dus dat zou betekenen ofwel een S met heel hoog zadel en evt verhoogd (en/of verlengd?) stuur of een M met zadel vrij laag en stuur op het laagste of zo?

Kan ik in de servicecenter van Canyon fietsen testen?
 
Iemand ervaring met Canyon's maten? Ben zelf 178,5-179cm en heb het idee net tussen maat S en M te vallen voor de Aeroad en Ultimate. Dus dat zou betekenen ofwel een S met heel hoog zadel en evt verhoogd (en/of verlengd?) stuur of een M met zadel vrij laag en stuur op het laagste of zo?

Kan ik in de servicecenter van Canyon fietsen testen?
In Koblenz ja, in Rotselaar geen idee dacht dat dat wel bedoeling was maar weet niet of dat alleen voor e-bikes was
 
Tripje naar Koblenz is altijd een aanrader (niet ver, alle keuze). Het zal er wat vanaf hangen wat uw binnenbeenlengte is (da's de dominante maat, en omdat ik stompjes van benen heb, rij ik met een size L, ondanks dat ik van totale lengte (comfortabel) in de XL-afmeting val). Ik zou persoonlijk voor Medium gaan.
 
Hey iemand ervaring met een smart bike?
Ben van plan om de tacx smart bike aan te kopen om gerichter te kunnen trainen ( hoogtemeters trainen bv als is het fictief natuurlijk 😁)
Leef hier op een lastige locatie waar je al 12km moet rijden om ergens een deftige baan te vinden en sta meer stil dan ik aan het rijden ben 😅
Momenteel rij ik 1x per week een ritje van
70km-100km ik groep met de club wat leuk is maar wil de frequentie vooral opdrijven, is zwift dan een goed alternatief?
Grts
 
Geen ervaring met een smartbike zelf maar zal wel prima rijden :tongue:.

Dat rollen rijden een goede training is daar is iedereen die er gekocht heeft al wel over uit denk ik. Sowieso is de frequentie van je ritten opdrijven cruciaal om meer conditie te kweken, 2x 1u rijden en op zondag 2u gaat je conditioneel al verder brengen als enkel op zondag 100km bollen. En als je dan op de rollen ook nog eens gerichte interval gaat doen dan ga je vliegen.
Met het geweldige weer van deze zomer ben ik vorige week ook terug gestart met Zwift'n, na enkele weken voel ik al wel weer het verschil. Trainingen in ERG mode zijn wat mij betreft niet te evenaren met ritten op de baan.
 
Geen ervaring met een smartbike zelf maar zal wel prima rijden :tongue:.

Dat rollen rijden een goede training is daar is iedereen die er gekocht heeft al wel over uit denk ik. Sowieso is de frequentie van je ritten opdrijven cruciaal om meer conditie te kweken, 2x 1u rijden en op zondag 2u gaat je conditioneel al verder brengen als enkel op zondag 100km bollen. En als je dan op de rollen ook nog eens gerichte interval gaat doen dan ga je vliegen.
Met het geweldige weer van deze zomer ben ik vorige week ook terug gestart met Zwift'n, na enkele weken voel ik al wel weer het verschil. Trainingen in ERG mode zijn wat mij betreft niet te evenaren met ritten op de baan.
Merci voor de uitleg 👍
Voor mij allemaal wat nieuw omdat mij knie het bij het lopen wat begeeft en dat is de reden dat ik ben begonnen met fietsen.
 
Met het geweldige weer van deze zomer ben ik vorige week ook terug gestart met Zwift'n

Echt hé, ze geven komende week wat beter, maar voor hoelang gaat dat weer zijn? Ik zal binnenkort ook weer de Kickr van 't schap halen.

Iemand nog tips voor iets zoals The Sufferfest? Zoiets in de genre van privé-spinning filmkes met ERG.
 
Iemand ervaring met Canyon's maten? Ben zelf 178,5-179cm en heb het idee net tussen maat S en M te vallen voor de Aeroad en Ultimate. Dus dat zou betekenen ofwel een S met heel hoog zadel en evt verhoogd (en/of verlengd?) stuur of een M met zadel vrij laag en stuur op het laagste of zo?

Kan ik in de servicecenter van Canyon fietsen testen?
Tenzij je heel korte beentjes hebt gaan een S echt wel te klein zijn :)
 
Ik heb gisteren tijdens het fietsen mijn ketting kapot getrokken, 1 schakel volledig kapot.
Wat wel toevallig is, is dat ik net vorige week een 11-32 cassette met lange kooi heb laten plaatsen, waar ik daarvoor 11-28 met korte kooi had. Kan dit de oorzaak zijn? Had mijn ketting aangepast moeten worden?

En wat doe ik nu best? Lees dat ik best een nieuwe ketting kan kopen, waar moet ik op letten? Is deze bvb wat ik zoek?
 
In Koblenz ja, in Rotselaar geen idee dacht dat dat wel bedoeling was maar weet niet of dat alleen voor e-bikes was

Tripje naar Koblenz is altijd een aanrader (niet ver, alle keuze). Het zal er wat vanaf hangen wat uw binnenbeenlengte is (da's de dominante maat, en omdat ik stompjes van benen heb, rij ik met een size L, ondanks dat ik van totale lengte (comfortabel) in de XL-afmeting val). Ik zou persoonlijk voor Medium gaan.

ik heb Canyon Ultimate M en ben zelf 1,78m


Tenzij je heel korte beentjes hebt gaan een S echt wel te klein zijn :)

Ik ben 1m77 met 83cm binnenbeenlengte en rijd ook met een Canyon S.
Ben gewoon afgegaan op die website calculator.


Bedankt voor alle reacties!

S leek mij ook klein voor 178-179cm en normale benen. Maar goed, als men dat zegt gaat een mens toch serieus twijfelen.

Die Bikefittingcampe.be van Polle32 is wel heel interessant. Als ik een Canyon zou kopen achteraf daar dan mss meteen kijken voor volledige bike fitting. En bij Maldegem ook nog. Koblenz is voor mij vanuit Oost-Vlaanderen 3,5u. Een beetje teveel van het goede. Rotselaar kan ik ntr ook altijd nog eens bellen.
 
Ik heb gisteren tijdens het fietsen mijn ketting kapot getrokken, 1 schakel volledig kapot.
Wat wel toevallig is, is dat ik net vorige week een 11-32 cassette met lange kooi heb laten plaatsen, waar ik daarvoor 11-28 met korte kooi had. Kan dit de oorzaak zijn? Had mijn ketting aangepast moeten worden?

En wat doe ik nu best? Lees dat ik best een nieuwe ketting kan kopen, waar moet ik op letten? Is deze bvb wat ik zoek?
En die hebben geen nieuwe ketting geplaatst? Want nieuwe cassette vraagt gewoon om nieuwe ketting (eigenlijk 2-3 die je afwisselt om de x km).
En ja dat is een juiste, je hebt er goedkoper maar ze in stock vinden is iets anders :p
 
Hey iemand ervaring met een smart bike?
Ben van plan om de tacx smart bike aan te kopen om gerichter te kunnen trainen ( hoogtemeters trainen bv als is het fictief natuurlijk 😁)
Leef hier op een lastige locatie waar je al 12km moet rijden om ergens een deftige baan te vinden en sta meer stil dan ik aan het rijden ben 😅
Momenteel rij ik 1x per week een ritje van
70km-100km ik groep met de club wat leuk is maar wil de frequentie vooral opdrijven, is zwift dan een goed alternatief?
Grts


Geen ervaring met een smartbike zelf maar zal wel prima rijden :tongue:.

Dat rollen rijden een goede training is daar is iedereen die er gekocht heeft al wel over uit denk ik. Sowieso is de frequentie van je ritten opdrijven cruciaal om meer conditie te kweken, 2x 1u rijden en op zondag 2u gaat je conditioneel al verder brengen als enkel op zondag 100km bollen.

Dit sowieso. Ik heb jaren niet/amper gesport. Sinds bijna 3 maanden effectief begonnen met fietsen en ga nu wekelijks 3-5 keer fietsen voor 200-260km / week. Veel beter voor mij dan 2 grote ritten, zowel mentaal als voor het lichaam. Minder uitputting en een beter sportief ritme waardoor ik beter gemotiveerd blijf. In het begin deed ik langere ritten met veel te hoge hartslag en dan moest ik te lang recuperen. Recuperatie is nu heel kort door 3 van de 4/5 ritten per week in zone 2 te rijden.

In het begin had ik moeite met 29-30km/u op een vlak ritje van 50km met een hartslag van 160. Mijn ego liet mij niet toe veel trager te rijden. Echt dom. :wallbash: Nu doe ik dat al met een HS van 130, zelfs als ik de dagen ervoor ook gefietst heb. Heerlijk om week na week die progressie te zien in je verschillende soorten ritten. Was in het begin heel moeilijk om niet altijd over de rooie te gaan omdat ik nul conditie had en ik niet aan 26-27km/u wou rijden, maar eigenlijk moet je dat gewoon doen. Kijken naar je HS en snelheid negeren en je wordt het snelst sterker en sneller.

Veel rust en degelijk eten doen ook wonderen. Ik wist eerst niet eens dat ik onderweg iets moest eten. :unsure:
 
Terug
Bovenaan