De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

En die hebben geen nieuwe ketting geplaatst? Want nieuwe cassette vraagt gewoon om nieuwe ketting (eigenlijk 2-3 die je afwisselt om de x km).
En ja dat is een juiste, je hebt er goedkoper maar ze in stock vinden is iets anders :p
Ze hebben inderdaad geen nieuwe ketting geplaatst. Opzich was er met de vorige cassette maar 400km gereden, dus misschien niet nodig geweest dan?

Wat wordt er trouwens aangeraden om de ketting te smeren? Olie of wax?

Ik zal mijn Zwift abonnement ook eens terug opstarten. Makuri Islands ben ik nog niet geweest. Komt er geen Belgische 'world' naar aanleiding van het WK?

Dit sowieso. Ik heb jaren niet/amper gesport. Sinds bijna 3 maanden effectief begonnen met fietsen en ga nu wekelijks 3-5 keer fietsen voor 200-260km / week. Veel beter voor mij dan 2 grote ritten, zowel mentaal als voor het lichaam. Minder uitputting en een beter sportief ritme waardoor ik beter gemotiveerd blijf. In het begin deed ik langere ritten met veel te hoge hartslag en dan moest ik te lang recuperen. Recuperatie is nu heel kort door 3 van de 4/5 ritten per week in zone 2 te rijden.

In het begin had ik moeite met 29-30km/u op een vlak ritje van 50km met een hartslag van 160. Mijn ego liet mij niet toe veel trager te rijden. Echt dom. :wallbash: Nu doe ik dat al met een HS van 130, zelfs als ik de dagen ervoor ook gefietst heb. Heerlijk om week na week die progressie te zien in je verschillende soorten ritten. Was in het begin heel moeilijk om niet altijd over de rooie te gaan omdat ik nul conditie had en ik niet aan 26-27km/u wou rijden, maar eigenlijk moet je dat gewoon doen. Kijken naar je HS en snelheid negeren en je wordt het snelst sterker en sneller.

Veel rust en degelijk eten doen ook wonderen. Ik wist eerst niet eens dat ik onderweg iets moest eten. :unsure:
Bedankt voor de input , en zoals u rijd ik momenteel ook in te hoge hartslag om niet te moeten onderdoen voor de rest.
De rest ook om een smart trainer aan te kopen om zo meer frequent te kunnen rijden dan alles op die ene zonder per week.

Ga het toch ff doorzetten en kopen in combinatie met zwift :)

Mijn fiets is jammer genoeg gestolen op vakantie in Italië. Het was geen superduur ding, maar het is wel zuur want ik fiets nog maar 4 maanden en mijn fiets was dus maar 4 maanden oud 😭 De dag voor de diefstal was letterlijk mijn eerste echte ritje in plaats van op Zwift :tongue:

Ik had de Van Rysel EDR AF 105 van 1100 euro, een vrij goeie basisfiets voor beginners lijkt me.

Nu kriebelt het natuurlijk direct om een nieuwe te kopen. Ik zou dezelfde kunnen kopen sure, maar mijn gedachten zweven toch ook geregeld eens naar de meer klassieke / bekendere merken. Helaas gaan die dan wel eerder richting ~1500 euro voor min of meer dezelfde specs.

Zijn er nog interessante fietsen tussen de 1000 en de 1500 euro met een full 105 set? Zijn er interessante merken voor zulke beginnersfietsen?

Ik ben wel fan van Canyon bijvoorbeeld, maar ik merk dat die enkel online te bestellen zijn. Hoe zit dat dan met onderhoud, wil elke fietsenmaker dat doen?

Het probleem is ook een beetje de levertermijn zeker? Bij Decathlon weet ik dat ik die fiets een week later kan hebben. Bij andere merken kan dat misschien uitlopen en ik heb niet direct zin om een half jaar te wachten
Opmerkelijk, onverwacht en supergoed nieuws: ze hebben 'm teruggevonden :unsure::love:

Iemand ervaring met het huren van een fietskoffer in het Gentse? :tongue: Heb geen zin om weer kosten te maken en een dure fietskoffer te kopen, puur om één keer mijn fiets in Italië te gaan ophalen.

Ja goedkoop is het niet 2200€ maar kan wel door zowel mij als mijn madam gebruikt worden en het gemak van niet telkens mijn weg fiets te moeten demonteren :D

Een Wahoo of Taxc neo kosten toch ook al gauw 1200€ dacht ik.
Hun topmodellen maar de 'goedkopere' van 700-800 euro volstaan hoor

En tenzij je die settings kan bewaren ben je wss meer tijd kwijt met die in te stellen als uw madam gereden heeft dan uw fiets er even opzwieren (duurt 30sec bij mij)

Laatst bewerkt:
Opmerkelijk, onverwacht en supergoed nieuws: ze hebben 'm teruggevonden :unsure::love:

Iemand ervaring met het huren van een fietskoffer in het Gentse? :tongue: Heb geen zin om weer kosten te maken en een dure fietskoffer te kopen, puur om één keer mijn fiets in Italië te gaan ophalen.
Ik verhuur er aan 25 eur per week, ben van Brugge.

[....]
Met het geweldige weer van deze zomer ben ik vorige week ook terug gestart met Zwift'n, na enkele weken voel ik al wel weer het verschil. Trainingen in ERG mode zijn wat mij betreft niet te evenaren met ritten op de baan.
Ik houd de boot nog even af om Zwift terug te activeren, maar dat heeft te maken met het feit dat ik eerst mijn locatie eens moet opkuisen....
Vorig jaar een Elite trainer gekocht omdat ik het beu was om in de winter telkens in de regen te rijden. Heel content van die beslissing, zoals hierboven al gezegd, je springt al eens sneller je fiets op 's avonds, en je kan gericht trainen. Tijdens een lange middagpauze even Alpe 'd Huez op? Tuurlijk :)

@kakature leuk nieuws voor jou! Maar ga je nu speciaal naar Italië vliegen om die fiets op te halen?
Wel, ik niet persoonlijk. Samen met mijn fiets zijn ook nog 3 andere fietsen van mijn vrienden gestolen (waaronder een Cervélo R5, Speciliazed Tarmac SL7 😬).
Dus twee vrienden vliegen samen naar daar om die fietsen terug te brengen. Na onderzoek was dat min of meer de goedkoopste en simpelste oplossing.

Ik zou verwachten dat naar daar rijden met de auto goedkoper is, hangt ook wel af van waar in Italië vermoedelijk.
Je zou dat denken, maar dat valt ook wel tegen met het verbruik + de tol + overnachting (want ja, je wil geen 28u na elkaar rijden :tongue: ). Het zou kunnen hoor dat dat net iets goedkoper was, maar dat was voor ons iets teveel hassle.

Ik heb vorige maand twee keer die rit moeten doen - alleen - en dat was verschrikkelijk, onderschat dat niet :D

Peage in Frankrijk, wegenvignet in Zwitserland, tolsnelwegen in Italië. Het loopt al snel op.
Vandaar afhankelijk van waar in Italië, net over de Franse grens omgeving Turijn zal nog wel positief uitdraaien denk ik, zeker als je 4 fietsen op het vliegtuig wilt zetten, maar aangezien @kakature spreekt over 14u enkel zal dat wel niet het geval zijn.

Alleszins top dat de fietsen terug zijn! Ook beelden van in welke staat ze zich bevinden?

Terug
Bovenaan