Mijn fiets is jammer genoeg gestolen op vakantie in Italië. Het was geen superduur ding, maar het is wel zuur want ik fiets nog maar 4 maanden en mijn fiets was dus maar 4 maanden oud

De dag voor de diefstal was letterlijk mijn eerste echte ritje in plaats van op Zwift
Ik had de Van Rysel EDR AF 105 van 1100 euro, een vrij goeie basisfiets voor beginners lijkt me.
Racefiets EDR AF 105 zwart aan €900. Omdat voor Van Rysel prestaties tellen, is deze lichte fiets (8,8 kg) gemaakt voor snelheid. Een toegankelijk model met aluminium frame, vork in carbon/alu, Shimano 105-groep en Fulcrum R6-wielen.
www.decathlon.be
Nu kriebelt het natuurlijk direct om een nieuwe te kopen. Ik zou dezelfde kunnen kopen sure, maar mijn gedachten zweven toch ook geregeld eens naar de meer klassieke / bekendere merken. Helaas gaan die dan wel eerder richting ~1500 euro voor min of meer dezelfde specs.
Zijn er nog interessante fietsen tussen de 1000 en de 1500 euro met een full 105 set? Zijn er interessante merken voor zulke beginnersfietsen?
Ik ben wel fan van Canyon bijvoorbeeld, maar ik merk dat die enkel online te bestellen zijn. Hoe zit dat dan met onderhoud, wil elke fietsenmaker dat doen?
Het probleem is ook een beetje de levertermijn zeker? Bij Decathlon weet ik dat ik die fiets een week later kan hebben. Bij andere merken kan dat misschien uitlopen en ik heb niet direct zin om een half jaar te wachten