De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het geheim van kasseien is: hoe rapper je erover rijdt, hoe egaler het aanvoelt, omdat je echt over de oneffenheden heen vliegt. Waarom is de Koppenberg/Muur/Paterberg zo zwaar? Omdat die best steil omhoog gaan, maar ook omdat je er zo traag over gaat dat je ieder putje en kiertje induikt.
Je moet wel het vermogen hebben om daar snelheid op te kunnen vasthouden natuurlijk :P
Ik kan dat niet hoor zo 35 of sneller daar rijden. 100m maximaal en dan zakt de snelheid als een pudding in elkaar.
 
Prijs van de herstelling hangt sterk af van waar de barst zich bevind en spuitwerk is wat het nog duurder maakt.

M-level zou 1 van de betere moeten zijn, unlimited colors heeft ook een goede naam.

Zelf is mijn fiets hersteld en gespoten bij color monkey
@R1TM1X
Barst is in het achtervork (langs de binnenkant). Oorzaak: derailleur was er tegen gevlogen.
Carbonherstelling kost 500 euro, totale rekening gaat op meer dan 800 euro uitkomen bij de fietsenmaker. (Ook nieuwe derailleur, cassette,..)
Beter om een andere tweedehands te kopen dus...
PEi342Q.jpg
 
Het geheim van kasseien is: hoe rapper je erover rijdt, hoe egaler het aanvoelt, omdat je echt over de oneffenheden heen vliegt. Waarom is de Koppenberg/Muur/Paterberg zo zwaar? Omdat die best steil omhoog gaan, maar ook omdat je er zo traag over gaat dat je ieder putje en kiertje induikt.

Het geheim van kasseien, ligt 'em in het feit dat je ze simpelweg niet moet berijden met een koersfiets :)
Ik vind het ronduit irritant met de koersfiets, als ik een alternatieve weg ken, ontwijk ik de kasseistroken gewoon (tenzij met de mtb.....)
 
80 km achter de kiezen vandaag. 60 km een goed tempo kunnen onderhouden, maar de laatste 20 km er wat doorheen gezakt.
Benen waren wat verzuurd geraakt door de helling en dat in combinatie met tegenwind zorgde ervoor dat ik niet meer vooruit geraakte tenzij ik diep int rood ging.
 
dat je ze simpelweg niet moet berijden met een koersfiets
Gohja, valt wel iets voor te zeggen, anderzijds zijn kasseiwegen echt wel deel van ons materieel erfgoed (zijn ook echt alleen maar in onze contreien te vinden, in Nederland bvb zijn ze bijna allemaal verdwenen, ook in regio's waar er vroeger heel veel waren), en "het rijden van rijwielen over die stroken" is wat fietsen in Vlaanderen maakt tot fietsen in Vlaanderen.
 
@R1TM1X
Barst is in het achtervork (langs de binnenkant). Oorzaak: derailleur was er tegen gevlogen.
Carbonherstelling kost 500 euro, totale rekening gaat op meer dan 800 euro uitkomen bij de fietsenmaker. (Ook nieuwe derailleur, cassette,..)
Beter om een andere tweedehands te kopen dus...
PEi342Q.jpg
Bij carbonreparatie.nl laten herstellen en lak niet laten herstellen.
Het lakken is (meer dan) de helft van de prijs. Vorige keer 4 breuken voor 370 (?) euro

Ik rij met 6 herstelde plekken in mijn frame rond. Geen problemen voorlopig.
 
De geruchten beginnen door te sijpelen dat sommige mensen al een spark uitgeleverd gekregen hebben. Heb zelf gezien dat er op mantel 2 RC te koop stonden. Als ik dan vorige week naar mijn lbs bel heeft die zogezegd nog altijd geen levertermijn gekregen van Scott en weten ze hopelijk in september meer. Alhoewel ik zeker ben dat ik bij de eerste bestellers was amper een paar dagen na de release vrees ik toch dat ik nog een hele tijd ga moeten wachten😭 Ach ja, voor mei 2022 zou toch moeten lukken zeker? Dat is de absolute deadline wegens weekje trails rippen in het buitenland🤞
 
De geruchten beginnen door te sijpelen dat sommige mensen al een spark uitgeleverd gekregen hebben. Heb zelf gezien dat er op mantel 2 RC te koop stonden. Als ik dan vorige week naar mijn lbs bel heeft die zogezegd nog altijd geen levertermijn gekregen van Scott en weten ze hopelijk in september meer. Alhoewel ik zeker ben dat ik bij de eerste bestellers was amper een paar dagen na de release vrees ik toch dat ik nog een hele tijd ga moeten wachten😭 Ach ja, voor mei 2022 zou toch moeten lukken zeker? Dat is de absolute deadline wegens weekje trails rippen in het buitenland🤞
Normaal mochten ze enkel in de showroom gezet worden. En voor effectieve levering aan klanten pas vanaf oktober. Mss via premium dealer dat ze er meer hebben geleverd?

Al is het toch geen weer voor te MTB'en
 
Het is een effen rode kleur, snel bijgewerkt met een potje modelbouwverf.
Of een Motip lakstift als het geen al te groot stuk is. Zo heb ik mijn fiets al wat bijgewerkt. Gewoon naar een auto-zaak gaan met de fiets en juiste kleur kiezen. Als je de kleurcode van de fiets hebt, is het nog gemakkelijker.
 
Ik krijg mijn voorderailleur niet meer geschakeld naar het kleine blad, licht nu vast op het grote. Iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn?
De kabel staat nog op spanning dus denk niet dat die gebroken is. De shifter zelf zit totaal geen weerstand meer op, die kan ik gewoon volledig induwen zonder dat er iets gebeurt.
 
Ik krijg mijn voorderailleur niet meer geschakeld naar het kleine blad, licht nu vast op het grote. Iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn?
De kabel staat nog op spanning dus denk niet dat die gebroken is. De shifter zelf zit totaal geen weerstand meer op, die kan ik gewoon volledig induwen zonder dat er iets gebeurt.
De kabel die op spanning staat zorgt ervoor dat die derailleur op het grote blad blijft vaststaan. Als de kabel slap hing, en de derailleur bleef op het grote blad, dan zit het probleem in de derailleur. Het probleem zit'm dus in de shifter, of in de kabel. Ik zou gewoon de derailleurkabel vervangen (zowel binnenkabel als buitenkabel), dat gaat het zeer waarschijnlijk oplossen.
 
Al is het toch geen weer voor te MTB'en

Het is top weer om te mtb'en. Het heeft geregend dus de grond is niet kurkdroog, 't is niet té warm en zeker niet te koud. Ik ga regelmatig naar de ardennen en hoe de trails er nu bijliggen hebben ze in de laatste jaren er niet veel bijgelegen: zo ongelofelijk goed.
 
Vraag, ik heb dus een Canyon Endurace AL 7.0 disc. Aluminium frame, prima eerste fiets.
Nu heb ik het in mijn hoofd gekregen om er nieuwe wielen onder te steken en de huidige Mavic Aksium Elite UST Disc te vervangen. Ben aan het kijken richting Bontrager Aeolus Pro 5 TLR Disc of iets dergelijks. Als ik dan in de toekomst nieuwe fiets aanschaf, (iets richting Canyon Ultimate CF 8) komen die wielen er dan ook onder.

Is het zinnig om te doen? Of is het zoals een Intel i3 combineren met een RTX3080?
 
Terug
Bovenaan