De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

ik begrijp niet volledig de uitleg waarom de breedte van de ketting niet uitmaakt. Die ketting past toch op de cassette? of is dat niet van tel
een te brede ketting zorgt ervoor dat ze niet tussen de kransjes past, maar aangezien je die zweep op het buitenste kransje legt komt ze niet vast te zitten tussen 2 kransen.
 
Ik moet nog altijd eens een eigen kettingzweep kopen. het valt me op dat er nog maar weinig zijn die voor 12S geschikt zijn.
Er werd in het verleden eens lyrisch gedaan over een (atypische) kettingzweep van Decathlon: was dit deze?
Ik zeg atypisch omdat de meeste met een ketting zijn, en dit een heel ander ontwerp is.
Gebruik ik dagelijks, enig nadeel is dat die enkel cassettes met 11-12-13-14 tandjes aan het kleinste tandwiel kan afnemen. Als dat geen bezwaar is, is dit wel het soort solide gereedschap dat zijn eigenaar overleeft. Vergeleken met een klassieke kettingzweep is het even aanpassen, maar werkt eigenlijk beter en veiliger.
 
Gebruik ik dagelijks, enig nadeel is dat die enkel cassettes met 11-12-13-14 tandjes aan het kleinste tandwiel kan afnemen. Als dat geen bezwaar is, is dit wel het soort solide gereedschap dat zijn eigenaar overleeft. Vergeleken met een klassieke kettingzweep is het even aanpassen, maar werkt eigenlijk beter en veiliger.
Jama jij bent bevooroordeeld door uw werk :unsure:
 
Jama jij bent bevooroordeeld door uw werk :unsure:
Ik durf anders zeggen dat de gewone kettingzwepen hier niet geweldig zijn. Combineert niet goed met brute kracht, heb er al twee naar de eeuwige jachtvelden getrokken, en twee waarvan ik de ketting heb kapotgetrokken.

De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik behoorlijk veel brute force heb. :unsure:
 
Weet er iemand of ne garmin edge 530 uw ftp kan berekenen zonder vermogenmeter? (wel met hartslagsensor)
Hij heeft namelijk een waarde berekend na mijn eerste rit en sindsdien is die ongewijzigd. (2,95W/kg ofzo)
 
Weet er iemand of ne garmin edge 530 uw ftp kan berekenen zonder vermogenmeter? (wel met hartslagsensor)
Hij heeft namelijk een waarde berekend na mijn eerste rit en sindsdien is die ongewijzigd. (2,95W/kg ofzo)
Die kan dat inschatten ja, net zoals Strava u een schatting kan geven na uw rit van het gemiddelde vermogen. Echter zijn er zo veel factoren (gewicht van de fiets, uw gewicht, wind, verkeer, rijden in een peloton vs alleen rijden, rijden langs een kanaal vs. veel moeten stoppen voor voorrangen van rechts,...) die een invloed hebben waardoor die schatting nooit nauwkeurig gaat zijn.
 
Iemand hier die flandrien challenge al gedaan?
Rijden in de Vlaamse Ardennen is altijd tof. Maar als je gaat kijken naar de segmenten daar dan trek in toch grote ogen hoor.
Als je 40km/h+ op de mariaborrestraat tot steenbeekdries kan rijden dan ben je toch goed bezig. Of de koppenberg in 1min40.
 
Iemand hier die flandrien challenge al gedaan?
Rijden in de Vlaamse Ardennen is altijd tof. Maar als je gaat kijken naar de segmenten daar dan trek in toch grote ogen hoor.
Als je 40km/h+ op de mariaborrestraat tot steenbeekdries kan rijden dan ben je toch goed bezig. Of de koppenberg in 1min40.
Heb hier al nachtelijke MTB ritjes gezien van 45km op een uur :p
Maar even gekeken wat jij zegt is sneller dan de snelste all-time in strava dus geen idee waar je uw data haalt

Maar idd snelste op koppenberg is 1m41, die kerel reed die rit 23 gemiddeld dus ja dan klopt er iets niet aan zijn koppenberg data (https://www.strava.com/activities/5609673304), bij deze is hem eruit :p
 
Laatst bewerkt:
Heb hier al nachtelijke MTB ritjes gezien van 45km op een uur :p
Maar even gekeken wat jij zegt is sneller dan de snelste all-time in strava dus geen idee waar je uw data haalt

Maar idd snelste op koppenberg is 1m41, die kerel reed die rit 23 gemiddeld dus ja dan klopt er iets niet aan zijn koppenberg data (https://www.strava.com/activities/5609673304), bij deze is hem eruit :p
Mariaborre is op naam van Marco Haller tijdens RVV 2021.
Koppenberg op naam van Robbe Claeys, 1min38 met een vermogen van 554w :P

Ik ben echt een sukkelaar op de fiets realiseer ik mij als ik dat zie :P Mariaborre doe ik tegen 25km/h, en dan stuiter ik van links naar rechts en doen alle pezen zeer :P
 
Mariaborre is op naam van Marco Haller tijdens RVV 2021.
Koppenberg op naam van Robbe Claeys, 1min38 met een vermogen van 554w :p

Ik ben echt een sukkelaar op de fiets realiseer ik mij als ik dat zie :p Mariaborre doe ik tegen 25km/h, en dan stuiter ik van links naar rechts en doen alle pezen zeer :p
Ja maar dat zijn profs dus vaak in peloton enzo.

Dacht dat je echt amateurs zoals ons bedoelde :p

En kasseien: hoe sneller dat je gaat hoe minder je dat voelt
 
Mariaborre doe ik tegen 25km/h, en dan stuiter ik van links naar rechts en doen alle pezen zeer
Het geheim van kasseien is: hoe rapper je erover rijdt, hoe egaler het aanvoelt, omdat je echt over de oneffenheden heen vliegt. Waarom is de Koppenberg/Muur/Paterberg zo zwaar? Omdat die best steil omhoog gaan, maar ook omdat je er zo traag over gaat dat je ieder putje en kiertje induikt.
 
Soms doe ik indoor spinning, momenteel nog met mijn koerspakje maar dat is eigenlijk belachelijk. Ik zoek dus een soort sport t-shirt, maar dan heel licht want ik zweet als een rund. Dit leek perfect maar niet meer beschikbaar in mijn maat, iemand suggesties?
 
Ik draag een mesh onderlijfje van Gribgrab, ultralight. Ik draag dat ook vaak buiten, onder een gewone jersey.

(ge kunt er ook mee naar de Red & Blue, mocht dat je ding zijn)
 
Terug
Bovenaan