De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dit is voor koersfiets, .....

We zijn in een Airbnb en hotel verbleven, kamperen zie ik (nog) niet zitten. Combinatie van extra bagage, comfort en peace of mind over de fietsen wanneer je nog iets bezoekt te voet.
Koersfiets zou ook nooit mijn keuze zijn om 'volledig' bepakt mee op pad te gaan. Als je tent/slaapgerief moet meenemen, zit je toch al snel aan een frametas + zadeltas + stuurtas, en een koersfiets is daar simpelweg niet voor gemaakt. Wielbasis iets te kort om aangenaam te rijden met bagage. Een koersfiets is daar simpelweg niet voor ontworpen. Het lukt uiteraard wel, maar het rijdt toch wat minder aangenaam (vind ik persoonlijk). Als je enkel kledij moet meenemen, maakt dat niet veel uit natuurlijk. Bikepacking met hotel/b&b is ook een goede introductie tot de discipline ;)

Ik heb mezelf eventjes geleden ook de nodige tassen (Apidura) en een trekkerstentje (Decathlon Forclaz) aangeschaft, maar een eerste trip is er nog niet van gekomen. Een slaapplaats zoeken is ook iets waar ik nog niet helemaal uit ben. Hotel/airbnb, camping, of wildkamperen/paalkameren. En laat ik mijn fiets dan gewoon naast mijn tentje liggen? :tongue: Ik weet niet of ik dat zomaar durf. Nog eens tegoei over nadenken.

Je kunt voor de eerste keer ook naar een bivak gaan hé. Bvb Leeuwerikkenveld in Neerlinter is daar erg geschikt voor. Afgesloten terrein van een B&B, maar toch een bivak.

Ik heb mezelf eventjes geleden ook de nodige tassen (Apidura) en een trekkerstentje (Decathlon Forclaz) aangeschaft, maar een eerste trip is er nog niet van gekomen. Een slaapplaats zoeken is ook iets waar ik nog niet helemaal uit ben. Hotel/airbnb, camping, of wildkamperen/paalkameren. En laat ik mijn fiets dan gewoon naast mijn tentje liggen? :tongue: Ik weet niet of ik dat zomaar durf. Nog eens tegoei over nadenken.

Met de fiets reserveer ik de slaapplaats altijd op voorhand. Je wil echt niet meemaken dat je nog 20-30 km moet rijden terwijl je stikkapot zoekt naar een slaapplaats. Op campings laat ik de fiets buiten, afhankelijk van welke fiets met een goed slot of gewoon een frameslot.

Wat ook leuke plaatsen zijn om te verblijven zijn jeugdherbergen. Niet heel duur en meestal een goede voorziening om fietsen te stallen.

Iemand die komend weekend afzakt naar Kluisbergen voor de MTB van Vlaanderen? Ik twijfel voor de toertocht, gelet op de regen die al gevallen is en die nog zal vallen...

Een slaapplaats zoeken is ook iets waar ik nog niet helemaal uit ben. Hotel/airbnb, camping, of wildkamperen/paalkameren. En laat ik mijn fiets dan gewoon naast mijn tentje liggen? :tongue: Ik weet niet of ik dat zomaar durf. Nog eens tegoei over nadenken.
Welcome to My Garden is wel een uitstekend alternatief.
Ik neem meestal een licht slot mee, vooral voor de mentale geruststelling. Maar in realiteit laat je zelden je fiets alleen (enkel bij bevoorrading in winkel ofzo).
In sé vind ik het makkelijker in minder druk bevolkte gebieden, daar kan je makkelijker je tentje uit het zicht opstellen en wild biveakkeren.

Iemand ervaring met iets te bestellen bij futurum waarbij ze aangeven 2-6 werkdagen.
Houden ze zich daar aan of kan dat al eens uitlopen?
Morgen zogezegd laatste werkdag van een bestelling die ik 11/8 geplaatst heb, maar dat artikel staat nog steeds op 2-6 werkdagen dus heb er zo eerlijk gezegd geen goed gevoel in. (en het stond al geruime tijd op 2-6werkdagen alvorens ik het bestelde).

Iemand die komend weekend afzakt naar Kluisbergen voor de MTB van Vlaanderen? Ik twijfel voor de toertocht, gelet op de regen die al gevallen is en die nog zal vallen...
Nee
Zijn de trainers van Wahoo eigenlijk prijs/kwaliteit beter dan zeg maar elite of tacx? Want ze kosten toch een stukje meer.
Tacx heeft toch ook dure?
Maat heeft wahoo en elite en hij vindt die elite ook wel goed

Er zit geen merkbaar verschil kwa kwaliteit tussen Wahoo & Tacx. Beiden merken hebben bij verschillende modellen kinderziektes gehad. Er is oa zeer veel kritiek geweest op de Flux maar Wahoo heeft evengoed problemen gehad met bepaalde reeksen van hun Kickr, waaronder de allereerste Kickr Cores.

Op het moment dat de Neo uit kwam was dat overigens veruit de meest stille trainer op de markt. Ondertussen heeft Wahoo daar wel een inhaalbeweging gemaakt. Maar de Neo's blijven nog steeds de stilste trainers op de markt en vooral: een Neo moet nooit gekalibreerd worden.

Jaja, ze hebben allemaal dure. Maar de instap van wahoo is even veel als de duurdere van andere merken (rond de 800 euro zonder cassette)
Wahoo heeft nog de Kickr Snap voor ~€500. In de wheel-on trainers zitten ze wel direct aan €800 inderdaad maar in die prijsklasse is de Kickr Core toch wel een beetje de referentie. Eigenlijk is er zeer weinig reden om nog een Kickr te kopen ipv een Kickr Core.
De Flux S is in Europa wel een goed alternatief aangezien die toch ~€240 goedkoper is, das toch een aanzienlijk verschil. Die prijs zou de Kickr Snap eigenlijk volledig uit de markt moeten duwen.

Laatst bewerkt:
Van mijn core hoor je enkel maar de ketting draaien. Voor de rest is die muisstil. Is ook veel plezanter dan de flux.

Als je de voeten eens stil houdt dan dan kun je makkelijk weer inpikken. Met de flux mag je na een paar seconden al weer vanaf een dood punt het spel in gang trappen.

Iemand ervaring met iets te bestellen bij futurum waarbij ze aangeven 2-6 werkdagen.
Houden ze zich daar aan of kan dat al eens uitlopen?
Morgen zogezegd laatste werkdag van een bestelling die ik 11/8 geplaatst heb, maar dat artikel staat nog steeds op 2-6 werkdagen dus heb er zo eerlijk gezegd geen goed gevoel in. (en het stond al geruime tijd op 2-6werkdagen alvorens ik het bestelde).

Twee keer zoiets besteld, eerste keer binnen deze termijn, wel eerder pas op de laatste werkdag.
Toen hebben ze de bestelling gesplitst en de andere items van de bestelling eerder verzonden.

Tweede keer kreeg ik na 5 werkdagen een bericht dat ze het item niet op tijd konden bezorgen,
met suggesties van 2 evenwaardig alternatieven met een gratis cadeau of de optie om toch te blijven wachten.
Ik heb toen voor dat laatste gekozen en na 7 werkdagen was het er toch al.

Mocht je Tacx bestellen hou rekening met indien defect belachelijk slechte klantenservice. Zelf mijn neo 7 maand kwijt geweest na defect, mogen bellen en doen om de nieuwe te ontvangen meteen verkocht. Trustpilot staat vol sinds de overname van garmin met dergelijke ervaringen :)

Ivm de direct drive trainers zie ik toch volgende als je in een middel budget blijft.
Flux S €599 => Elite suito €659 => Kick Core €799 (die dan gelijk is aan de flux2)
Toch vooral serieuze sprong naar die core, wel nog totaal niet naast elkaar vergeleken wat de voor/nadelen zijn of wat de prijs zou rechtvaardigen.

Terug
Bovenaan