De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ze zijn inderdaad de mountainbike aan het uitvinden.


Is die van Cannondale trouwens ook niet heel eenvoudig om snel het stuur te wisselen? Dacht dat Cannondale zoiets had.
 
Die geveerde Grizl, ik denk dat het een "flop" wordt (allé, flop... alles verkoopt tegenwoordig hé). Canyon zet het in de markt als "30mm veerweg, om hoogfrequentie vibraties tegen te houden, en zo vermoeidheid van de armen en bovenlichaam te voorkomen".

De nadelen:
- extra gewicht
- extra kost
- extra (gespecialiseerd) onderhoud, al helemaal omdat de "schuivers" vlak naast de band zitten, dus los in het gebied door de band besmeurd wordt.
- geen montagepunten meer voor spatborden en/of anythingcages op de vork


Dan zou ik gewoon voor een ShockStop gaan van 150€, en hetzelfde effect bekomen (20mm veerweg) zonder de waslijst aan nadelen. 30mm is niets hé. Als het 60 zou zijn, kun je al eens beginnen nadenken.
 

Nieuwe route rond de opaalkust. Ziet er mooi uit.
 
Ook een nieuwe route op Le Coffee Ride. Heb er nu een paar van gereden en is al altijd goed meegevallen.
 
Iemand ervaring met de training app Fondo? Ik ben naar iets van een trainingsschema aan het zoeken om hopelijk mijn vooruitgang een beetje te kunnen versnellen...
 
Ik denk trouwens dat Canyon hier eventjes Rockshox gescoopt heeft. Want de "Rockshox Rudy 30" is nog helemaal niet gelanceerd. Straffer nog, tot een paar uur geleden wist niemand dat Rockshox (in navolging van Fox en SunTour) ook aan een gravelvork met kleine veerweg aan het werken was.
 
Ook een nieuwe route op Le Coffee Ride. Heb er nu een paar van gereden en is al altijd goed meegevallen.
Ga binnenkort ook eens op ontdekking daar. Vind het wel frappant dat bij al hun ritten staan dat ze meevallen voor beginnende rijders, 80 km en zeg maar 1500 hm is toch niet voor amateurs? :unsure:
 
Die ritten van LCR zijn meestal niet van't poezeke, maar met wat geduld kan iedereen die ritten wel rijden hoor. Zie gewoon dat je een fiets hebt met een verzet dat je toelaat comfortabel bergop te rijden.


Zitten er hier ergens verdelers in de buurt?
't Is een Amerikaans product, dus... Rose bikes in Duitsland (direct-sell zoals Canyon) verdelen ze wel precies. SigmaSports in de UK ook (maarja, Brexit).
 
Ga binnenkort ook eens op ontdekking daar. Vind het wel frappant dat bij al hun ritten staan dat ze meevallen voor beginnende rijders, 80 km en zeg maar 1500 hm is toch niet voor amateurs? :unsure:
Als je rustig rijdt is alles te doen :unsure:

Vandaag of morgen toch weer eens de fiets op kruipen, 3 weken verlof zitten erop maar door de regen nog geen zin gehad om opnieuw te beginnen :p
 
Ik denk trouwens dat Canyon hier eventjes Rockshox gescoopt heeft. Want de "Rockshox Rudy 30" is nog helemaal niet gelanceerd. Straffer nog, tot een paar uur geleden wist niemand dat Rockshox (in navolging van Fox en SunTour) ook aan een gravelvork met kleine veerweg aan het werken was.
Ik zag alle nieuwe xplr producten van sram met die hravelvork vandaag ook op YouTube verschijnen dus zal wel zo gepland zijn
 
Ook een nieuwe route op Le Coffee Ride. Heb er nu een paar van gereden en is al altijd goed meegevallen.
't Zal wel een mooie route zijn, maar ik heb toch een paar opmerkingen bij de beschrijving.
- Als je van die kant naar Wanne rijdt, beklim je niet de Côte de Wanne, maar de Côte d'Aisomont.
- De Stockeu moet je niet naar beneden rijden, maar naar boven. Van beneden aan de Amblève tot aan de Stèle Eddy Merckx zoals in LBL, of tot helemaal boven als je deze klim echt wil afvinken.
- Ancienne Barrière wordt eigenlijk ook van de andere kant beklommen.
- Neem mijn commentaar niet te serieus en ga vooral naar daar om te fietsen. 't Is een prachtige regio met vele bekende klimmetjes dicht op elkaar.
 
Ik denk dat ze Wanne, Stockey en AB expres langs die kanten rijden, om het een beetje laagdrempeliger te houden. Als je als novice "een dagje Ardennen" gaat doen, dan wil je niet direct de Stockeu op je boterham krijgen.
 

Nieuwe route rond de opaalkust. Ziet er mooi uit.
Ik heb er vorig jaar gereden. Een tocht van Transactief.
Dat was een mtb-tocht, en met de mountainbike eigenlijk best saaie paden, maar het zal inderdaad uitermate geschikt zijn voor een gravelaar.
Het was die dag fantastisch weer en je zit in mooi gebied, dus het kan slechter :)
 
Terug
Bovenaan