De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Goed stukje tekst! Ben heel blij om eens een iets te lezen van iemand die geen extra belangen heeft zoals het verkopen van fietsen, magazines of clicks.
Dat de fiets meer trail gericht is is voor mij goed nieuws want dat is de reden dat ik ervoor gegaan ben. Kan al niet wachten om hem te ontvangen en een weekje trails in de alpen of Wales te plannen.

En wielen maken inderdaad een giga verschil. Ik kan mij herinneren dat ik eens op een testdag de epic s-works getest heb met de lichtste roval control sl wielen die er toen waren. Dat was niet normaal hoe snedig die wielen waren ivgl met wat ik de rest van die dag gereden had. Jammer genoeg zijn dat type wielen altijd 2k+ qua aankoop en dat is toch boven mijn amateur budget😅
Graag gedaan :). Na een nachtje slapen neig ik toch weer wat meer richting de Spark, met een lichtere wielset en een langere stuurpen. Haha, nog wat over tobben!

Over de remote voor lockout + dropper was wel niet iedereen tevreden, zo 3 hendels onder elkaar. Sommige mensen met grote handen aka dikkere vingers hadden last om de middelste hendel helemaal door te duwen, simpelweg omdat je weinig plaats hebt tussen hendel 1 en 3. Hun vinger was gewoon te dik. Ik had er zelf totaal geen last van maar sommigen kloegen er echt over. Die 3 hendels aan 1 kant, het is ook wel veel. Je dropper gewoon rechts met een hendeltje lijkt me zeker niet slechter. Voor mijzelf is dat maar een futiliteit.
 
Graag gedaan :). Na een nachtje slapen neig ik toch weer wat meer richting de Spark, met een lichtere wielset en een langere stuurpen. Haha, nog wat over tobben!

Over de remote voor lockout + dropper was wel niet iedereen tevreden, zo 3 hendels onder elkaar. Sommige mensen met grote handen aka dikkere vingers hadden last om de middelste hendel helemaal door te duwen, simpelweg omdat je weinig plaats hebt tussen hendel 1 en 3. Hun vinger was gewoon te dik. Ik had er zelf totaal geen last van maar sommigen kloegen er echt over. Die 3 hendels aan 1 kant, het is ook wel veel. Je dropper gewoon rechts met een hendeltje lijkt me zeker niet slechter. Voor mijzelf is dat maar een futiliteit.
Ik dacht dat het een stuur in 1 geheel was op elke fiets (dus geen aparte stuurpen)?
 
Ik dacht dat het een stuur in 1 geheel was op elke fiets (dus geen aparte stuurpen)?
Dat is enkel het geval voor de World Cup's en ook de fiets met XTR. De GX AXS heeft een aparte stuurpen.
Allemaal sjiek zo'n stuur uit één stuk maar qua aanpasmogelijkheden is het natuurlijk nul. Op die GX kan je een normale stuurpen van 70 a 80mm zetten om te proberen (ik zie toch geen reden waarom niet, buiten dat je kabels bloot en slordig liggen). Als je weet dat het goed is bestel je een pen van Scott zelf waar dan de kappen op klikken zodat de kabels mooier weggewerkt zijn. Ik vind niet meteen terug wat zo'n integrated stuur gaat kosten, zal wel ergens 400 a 500 euro zijn schat ik. Als je dan zo'n World Cup bestelt en je moet eventjes een langere stuurpen hebben ...
 
Dat is enkel het geval voor de World Cup's en ook de fiets met XTR. De GX AXS heeft een aparte stuurpen.
Allemaal sjiek zo'n stuur uit één stuk maar qua aanpasmogelijkheden is het natuurlijk nul. Op die GX kan je een normale stuurpen van 70 a 80mm zetten om te proberen (ik zie toch geen reden waarom niet, buiten dat je kabels bloot en slordig liggen). Als je weet dat het goed is bestel je een pen van Scott zelf waar dan de kappen op klikken zodat de kabels mooier weggewerkt zijn. Ik vind niet meteen terug wat zo'n integrated stuur gaat kosten, zal wel ergens 400 a 500 euro zijn schat ik. Als je dan zo'n World Cup bestelt en je moet eventjes een langere stuurpen hebben ...
Zou gewoon gratis omruilbaar moeten zijn, bij canyon kan dat bv
 
Iemand een idee waar je een Synchros x-25 achterwiel kan kopen/bestellen? Ik vind het precies niet op internet.
Ik heb nu al 3x spaakbreuk de laatste 3 maanden, en ben het beu. Steeds laten herstellen en het wiel staat tubeless dus herstelling is ook niet zo goedkoop. Eenvoudiger/goedkoper lijkt me dus gewoon een nieuw wiel ipv helemaal te laten herspaken.
Een wiel waarmee je zo vaak spaakbreuk hebt, is vermoedelijk gewoonweg niet goed gespaakt (of je doet er dingen mee die niet binnen het verwachtingskader vallen). Eens volledig opnieuw herspaken zal wel helpen. Als je even hebt gereden met een spaak minder, komt het wel vaak voor dat heel het wiel verzwakt is. Enkel de kapotte spaak vervangen, is dan geen oplossing (en kom je in het huidige scenario).
 
Nja, nee, niet afvegen. Je moet die wat dieper duwen in de derailleur. Dat is een klodder vet die eigenlijk op de veer van de derailleur moet zitten (in de "ruit"). Is tegen de roest.
 
Nja, nee, niet afvegen. Je moet die wat dieper duwen in de derailleur. Dat is een klodder vet die eigenlijk op de veer van de derailleur moet zitten (in de "ruit"). Is tegen de roest.
Doe je hier soms nieuw vet aan of niet?

Dit is bij mij 1 van de plaatsen waar na elke poetssesie wat kruipolie tegenvliegt😅
 
Man man, al pech gehad met mijn nieuwe fiets. Na 2 ritten merk ik een barst op in de kader. Terug naar de winkel, was duidelijk een productiefout (vermoedelijk inwendig scheurtje dat pas is doorgekomen als ik erop gefietst had).

Winkel erkent het probleem en start een garantiekwestie bij Trek. Week later antwoord dat het inderdaad een nieuw frame zal worden. Helaas kunnen ze hetzelfde kleur (matte onyx Carbon, een projectone kleur, dus dat was al €600 duurder dan de standaard) niet meer leveren en geven ze mij twee opties: rood direct leverbaar of zwart leverbaar in november 🙄

Heb nu een antwoord gestuurd om eens bij Trek te luisteren wat nog mogelijk is.
 
Man man, al pech gehad met mijn nieuwe fiets. Na 2 ritten merk ik een barst op in de kader. Terug naar de winkel, was duidelijk een productiefout (vermoedelijk inwendig scheurtje dat pas is doorgekomen als ik erop gefietst had).

Winkel erkent het probleem en start een garantiekwestie bij Trek. Week later antwoord dat het inderdaad een nieuw frame zal worden. Helaas kunnen ze hetzelfde kleur (matte onyx Carbon, een projectone kleur, dus dat was al €600 duurder dan de standaard) niet meer leveren en geven ze mij twee opties: rood direct leverbaar of zwart leverbaar in november 🙄

Heb nu een antwoord gestuurd om eens bij Trek te luisteren wat nog mogelijk is.
Krijg je dan die 600€ terug op de 1 of andere manier?
 
Man man, al pech gehad met mijn nieuwe fiets. Na 2 ritten merk ik een barst op in de kader. Terug naar de winkel, was duidelijk een productiefout (vermoedelijk inwendig scheurtje dat pas is doorgekomen als ik erop gefietst had).

Winkel erkent het probleem en start een garantiekwestie bij Trek. Week later antwoord dat het inderdaad een nieuw frame zal worden. Helaas kunnen ze hetzelfde kleur (matte onyx Carbon, een projectone kleur, dus dat was al €600 duurder dan de standaard) niet meer leveren en geven ze mij twee opties: rood direct leverbaar of zwart leverbaar in november 🙄

Heb nu een antwoord gestuurd om eens bij Trek te luisteren wat nog mogelijk is.
Rood met voldoende korting om het te laten lakken is geen optie?
 
Vernieuwend zijn ze alleszins wel
Tgoh, de Cannondale Topstone Lefty bestaat toch al een tijdje...

c21_topstone_crb_lefty_nds_0646.ashx


Volgende stap een recht stuur en 100mm veerweg? 😆
evil-chamois-hagar-blackout-drunk-grx-side.jpg


De Chamois Hagar bestaat... :sick:
 
Terug
Bovenaan