De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

vraag want is me niet direct duidelijk.

Moet je op een Wahoo Kickr nog een cassette bijkopen? Ik vermoed van wel want de ene fiets is de andere niet als je het achterwiel eruit haalt.
 
De Kickr komt met een 11sp cassette. Een core zonder cassette. Als je fiets bijvoorbeeld 10sp is ga je sowieso een cassette moeten kopen.
 
vraag want is me niet direct duidelijk.

Moet je op een Wahoo Kickr nog een cassette bijkopen? Ik vermoed van wel want de ene fiets is de andere niet als je het achterwiel eruit haalt.

Een Kickr komt mét een cassette (11-28) en een Kick Core zonder één dacht ik. Dat past op elke fiets met 11sp versnellingen.
 
Brillen van Oakley (in dit geval de sutro), iemand die ervaring kan geven over prizm road en prizm jade.
Dus de oranje/rode vs paars/groene lens.
Ik weet dat het verschil hem in lichtdoorlaatbaarheid zit.
Maar enige voorkeur of ervaringen bij het Belgische weer wat er aan te raden valt?
Is de road nog voldoende op een echt zonnige dag, is een jade te donker op een dag zoals vandaag (wel fel licht maar geen volle zon)...
Of is dat verschil maar miniem en beter kiezen op voorkeur/looks?
 
Brillen van Oakley (in dit geval de sutro), iemand die ervaring kan geven over prizm road en prizm jade.
Dus de oranje/rode vs paars/groene lens.
Ik weet dat het verschil hem in lichtdoorlaatbaarheid zit.
Maar enige voorkeur of ervaringen bij het Belgische weer wat er aan te raden valt?
Is de road nog voldoende op een echt zonnige dag, is een jade te donker op een dag zoals vandaag (wel fel licht maar geen volle zon)...
Of is dat verschil maar miniem en beter kiezen op voorkeur/looks?

Ik vind de road lens een prima 'alles'kunner voor ons Belgisch weer. Die Jade zou ik persoonlijk niet snel nemen met de huidige weersvoorspellingen..
 
Heb vandaag mijn voorderailleur afgesteld, hierdoor tikt de ketting er niet langer tegenaan. (yeey)
Nu heb ik blijkbaar iets fout gedaan waardoor ik niet meer kan schakelen, als ik schakel beweegt hij helemaal niet meer.

Ter info: schakelprobleem was trouwens al voordat ik de voorderailleur afgesteld heb, dus het is niet zo dat ik daar iets fout gedaan heb oid.
 
Brillen van Oakley (in dit geval de sutro), iemand die ervaring kan geven over prizm road en prizm jade.
Dus de oranje/rode vs paars/groene lens.
Ik weet dat het verschil hem in lichtdoorlaatbaarheid zit.
Maar enige voorkeur of ervaringen bij het Belgische weer wat er aan te raden valt?
Is de road nog voldoende op een echt zonnige dag, is een jade te donker op een dag zoals vandaag (wel fel licht maar geen volle zon)...
Of is dat verschil maar miniem en beter kiezen op voorkeur/looks?

Ik heb de Jawbreaker met de Prizm Road en de Sutro (Troy Lee Design) met de Prizm Jade.
Bij hevige zon is de Prizm Jade wel iets aangenamer :)
 
Brillen van Oakley (in dit geval de sutro), iemand die ervaring kan geven over prizm road en prizm jade.
Dus de oranje/rode vs paars/groene lens.
Ik weet dat het verschil hem in lichtdoorlaatbaarheid zit.
Maar enige voorkeur of ervaringen bij het Belgische weer wat er aan te raden valt?
Is de road nog voldoende op een echt zonnige dag, is een jade te donker op een dag zoals vandaag (wel fel licht maar geen volle zon)...
Of is dat verschil maar miniem en beter kiezen op voorkeur/looks?
Momenteel in actie bij futurum…

zelf aan het twijfelen over een fietsbril met zo’n insert op sterkte. Iemand daar ervaringen mee?
 
Heb vandaag mijn voorderailleur afgesteld, hierdoor tikt de ketting er niet langer tegenaan. (yeey)
Nu heb ik blijkbaar iets fout gedaan waardoor ik niet meer kan schakelen, als ik schakel beweegt hij helemaal niet meer.

Ter info: schakelprobleem was trouwens al voordat ik de voorderailleur afgesteld heb, dus het is niet zo dat ik daar iets fout gedaan heb oid.

Vermoedelijk is de kabel van je voorderailleur niet meer voldoende aangespannen. In dat geval dus opnieuw aanspannen :).
 
Ik kom hier ook nog eens met een technische vraag. Nog steeds over piepende remmen…
Is al 3x binnen geweest bij de fietsenmaker: de eerste keer hebben ze de remmen gekuist. De tweede keer de remblokken vervangen. De derde keer de remblokken nog eens vervangen en de remschijf ook. Dan is dat voor een week opgelost geraakt maar dan terug naar de piepende remmen. Behalve een andere fietsenmaker zoeken, wat kan ik nog doen?
 
Ik vroeg me ook af of er hier mensen zijn met een bril op sterkte (of allemaal lenzen dragers of goede ogen) en dewelke dan aanraders zijn.

Ik was laatst bij mijn optieker en daar hingen koersbrillen waarvan je het glas op sterkte kan laten maken. Ik ga me wss zo es eentje kopen. Prijs was wel rap 5-600 euro.
 
Ik kom hier ook nog eens met een technische vraag. Nog steeds over piepende remmen…
Is al 3x binnen geweest bij de fietsenmaker: de eerste keer hebben ze de remmen gekuist. De tweede keer de remblokken vervangen. De derde keer de remblokken nog eens vervangen en de remschijf ook. Dan is dat voor een week opgelost geraakt maar dan terug naar de piepende remmen. Behalve een andere fietsenmaker zoeken, wat kan ik nog doen?
Geen expert op vlak van piepende remmen, maar kan je iets meer vertellen van het type remschijf en welke blokjes je er hebt insteken (organic, semi-metallic of metallic)?
Heb je uw remblokken deftig ingeremd?
 
Laatst bewerkt:
Heh, ik heb een gelijkaardige zien staan op 2dehands (maar ik vertrouw de verkoper met zijn 3 weken oude account niet). Ik vind de prijs nog te hoog tbh, alles boven 300 is imo te veel.
Uiteindelijk niet gekocht omdat hij hoger bod had ontvangen. 300 was inderdaad ook mijn grens.
Ik vind die gps'en echt duur, zeker als je wat fatsoenlijk wilt :(
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk niet gekocht omdat hij hoger bod had ontvangen. 300 was inderdaad ook mijn grens.
Ik vind die gps'en echt duur, zeker als je wat fatsoenlijk wilt :(

Ik las nog niet veel goeds van die 530 (of het was zijn voorganger)
8 reeks zou beter zijn.
Ik rij momenteel met een waterdichte gsm houder en mijn oude telefoon (galaxy s8), en gebruik komoot als navi app.
 
Ik las nog niet veel goeds van die 530 (of het was zijn voorganger)
8 reeks zou beter zijn.
Ik rij momenteel met een waterdichte gsm houder en mijn oude telefoon (galaxy s8), en gebruik komoot als navi app.
Ik veronderstel van de voorganger, want de laatste tijd zie ik niets anders passeren dan de 530.
Ik las toch niet meteen iets negatief?
Voorlopig is het bij mij ook met de iphone+komoot maar ideaal is het verre van.
Leesbaarheid nihil op zonnige dagen en toch al vaak verkeerd gereden.
Ik begin bijna te zwichten voor de 530 te kopen ookal had ik gezegd dat ik het er niet meteen aan wou geven :unsure:
 
Terug
Bovenaan