Ik doe altijd een heel klein beetje vet aan de schroefdraad.Ben nieuwe wielen aan het installeren. Vetten jullie die snelspanners wat in met smeermiddel?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik doe altijd een heel klein beetje vet aan de schroefdraad.Ben nieuwe wielen aan het installeren. Vetten jullie die snelspanners wat in met smeermiddel?
Ik doe altijd een heel klein beetje vet aan de schroefdraad.
Thanks!
Ik ben de remblokjes van de fiets vd vriendin aan het vervangen, maar één boutje is volledig doorgedraaid. Iemand een idee hoe ik dat eruit krijg?
Grotere hefboom maken door een stalen buis over uw imbus te doen bvIemand tips om vaste pedalen los te krijgen? Geen beweging in te krijgen met imbus sleutel.
Rotsvast, niet normaal. Er staan blaren op mijn handen van te wringen en nog geen beweging in.Grotere hefboom maken door een stalen buis over uw imbus te doen bv

YesEven voor de zekerheid, dit zijn toch Shimano spd sl pedalen?
![]()
Ooit komen ze los. Veel geduld oefenen en hefboom zo groot mogelijk maken.Rotsvast, niet normaal. Er staan blaren op mijn handen van te wringen en nog geen beweging in.
Heb een koersfiets gekocht tweedehands en er staan spd sl pedalen op. Ga mij eerder nieuwe schoenen kopen ipv er spd pedalen te willen opzetten![]()

Ter info/herinnering, maar je wist dit mss al... de linkse pedaal is linkse draad... (rechtsom is los).Rotsvast, niet normaal. Er staan blaren op mijn handen van te wringen en nog geen beweging in.
Heb een koersfiets gekocht tweedehands en er staan spd sl pedalen op. Ga mij eerder nieuwe schoenen kopen ipv er spd pedalen te willen opzetten![]()
Iemand tips om vaste pedalen los te krijgen? Geen beweging in te krijgen met imbus sleutel.
Ik heb eigenlijk nog nooit een imbus gebruikt om pedaal los te draaien.Ter info/herinnering, maar je wist dit mss al... de linkse pedaal is linkse draad... (rechtsom is los).
Je kan ook eens aan de kant van de pedaal met steeksleutel 15 proberen (en deze verlengen met een buis), aan de andere kant de imbus erop, en die naar elkaar toetrekken.
https://si.shimano.com/pdfs/si/SI-41R0G-003-DUT.pdf
Zie opmerking rechtsboven (Opmerking: Met een 6 mm inbussleutel kan geen voldoende aantrekkoppel verkregen worden. Gebruik altijd een 15 mm moersleutel)

Eerder deze week had ik die neiging toch bijzonder hard. Er stond hier ne klant met een nogal prijzige Merckx waarvan een van de pedalen Muurvast zat, met grote M. Om het plaatje vollediger te maken was het een pedaal zonder inkepingen voor steeksleutels, was de inbus al kapotgedraaid én de pedaal gebarsten in de crank. Als kers op de taart was het Ultegra en had er al minstens een andere fietsenmaker zijn tanden op stukgebeten. Toch losgekregen na drie kwartier vloeken, dremel, boormachine en klembank.

Pedalen als xt of ultegra hebben enkel nog maar een inbus.Ik heb eigenlijk nog nooit een imbus gebruikt om pedaal los te draaien.
Ik gebruik altijd een 15 (maar dan zo ne hele lange "pedaalsleutel" waar ge veel meer kracht op zet).
Beetje in de war ivm die imbus![]()

Ja awel, ik draaide eerst rechts aan mijn linkerpedaal maar niks van beweging dus wist ik niet of het wel correct was. In ieder geval, langs geen van beide richtingen beweging. Nog altijd niet.Ter info/herinnering, maar je wist dit mss al... de linkse pedaal is linkse draad... (rechtsom is los).
Je kan ook eens aan de kant van de pedaal met steeksleutel 15 proberen (en deze verlengen met een buis), aan de andere kant de imbus erop, en die naar elkaar toetrekken.
https://si.shimano.com/pdfs/si/SI-41R0G-003-DUT.pdf
Zie opmerking rechtsboven (Opmerking: Met een 6 mm inbussleutel kan geen voldoende aantrekkoppel verkregen worden. Gebruik altijd een 15 mm moersleutel)
Ze zijn nog altijd niet los, miserie miserie..