De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vraagje voor de kenners. Vandaag nieuwe fiets gaan afhalen. Een Trek Emonda SLR7 in matte onyx Carbon finish. In de winkel niet meteen op gelet, maar toen ik thuis kwam zag ik dat er overduidelijke lijnen opstonden. Dat je bij Carbon finish de Carbon er soms wat ziet door komen weet ik, maar dit lijkt me toch iets te overduidelijk. Normaal of niet?

Bekijk bijlage 2925

Bekijk bijlage 2926
Iedereen hier vindt dat normaal? Had dat enkel nog maar bij Canyons opgemerkt.
Nee dat lijkt nu chinese namaak die slecht gelakt is.
 
'k ga ook op zoek moeten naar nieuwe schoenen. Bij het vorige paar heeft de tip van de rechterschoen het begeven en plooit hij open langs onder. Daarnet was ik bij mijn lokale fietsenwinkel om iets op te halen. Even gekeken naar de schoenen, best beperkte keuze.

Een fizik terra x4 aan gehad. Voelde op't eerste zicht wel goed aan, al vind ik comfort van schoenen beoordelen altijd heel lastig in de winkel. Ik weet ook niet of ik ze mooi of lelijk vond :p
Het zijaanzicht vond ik mooi, het zicht van boven niet.
Bij Futurum de Lake MX 176 besteld. Benieuwd hoe anders ze gaan aanvoelen. 'k Vind ze niet heel erg mooi, maar als ze echt zo comfortabel zitten als Lake beweert, neem ik dat er graag bij. En indien niet, retour naar Futurum.


Daarnet traag een simpel tochtje gedaan.
Nog steeds last in mijn knie :(
 
Bij Futurum de Lake MX 176 besteld. Benieuwd hoe anders ze gaan aanvoelen. 'k Vind ze niet heel erg mooi, maar als ze echt zo comfortabel zitten als Lake beweert, neem ik dat er graag bij. En indien niet, retour naar Futurum.


Daarnet traag een simpel tochtje gedaan.
Nog steeds last in mijn knie :(
En als je snel rijdt? :unsure:

Heb ook al sinds januari last, rusten helpt ook niet net als oefeningen kine (of ik doe ze fout). Blijf er bij dat ik met lompe val iets scheef heb gezet, ach ja normaal dinsdag vertrekken op verlof tot begin augustus en daarna zal het qua conditie helemaal 0 zijn
 
Iedereen hier vindt dat normaal? Had dat enkel nog maar bij Canyons opgemerkt.
Heb dat werkelijk al met veel fietsen van talloze merken gezien.
Mijn vorige BMC had dat, mijn huidige heeft dat. Op het werk ken ik geen enkele die mat gelakt is die het niet heeft.
Als je het niet wilt dan neem je een volledig gelakt frame.
 
Heb dat werkelijk al met veel fietsen van talloze merken gezien.
Mijn vorige BMC had dat, mijn huidige heeft dat. Op het werk ken ik geen enkele die mat gelakt is die het niet heeft.
Als je het niet wilt dan neem je een volledig gelakt frame.
Of dat nu mat of blinkende lak is zou toch niet mogen uitmaken? Dit is gewoon half gelakt :p
 
Vraagje voor de kenners. Vandaag nieuwe fiets gaan afhalen. Een Trek Emonda SLR7 in matte onyx Carbon finish. In de winkel niet meteen op gelet, maar toen ik thuis kwam zag ik dat er overduidelijke lijnen opstonden. Dat je bij Carbon finish de Carbon er soms wat ziet door komen weet ik, maar dit lijkt me toch iets te overduidelijk. Normaal of niet?

Bekijk bijlage 2925

Bekijk bijlage 2926
Als mijne nieuwe fiets er zo uit ziet dan mogen ze schoon mijn geld terug geven eerlijk gezegd.
 
Ik twijfel nog tussen deze en Cerexhe.
Wijgmaal al een paar keer gedaan, Cerexhe nog nooit.
Cerexhe gaan rijden.
Geen seconde spijt van. Fenomenale tocht. Helemaal niet bekend en heel weinig volk.

Wel redelijk wat afdalingen gedaan die nu eigenlijk beken zijn.
 
Of dat nu mat of blinkende lak is zou toch niet mogen uitmaken? Dit is gewoon half gelakt :p
Nee dit is zo licht zwart met een vernis op. Wat je krijgt is dus dat de nerven erdoor komen. Als je een volledig wit of rood frame koopt hebt je dat niet.
 
Heb dat werkelijk al met veel fietsen van talloze merken gezien.
Mijn vorige BMC had dat, mijn huidige heeft dat. Op het werk ken ik geen enkele die mat gelakt is die het niet heeft.
Als je het niet wilt dan neem je een volledig gelakt frame.

Heb ook een BMC met mat zwart accent aan de bovenbuis en dat is gewoon netjes afgewerkt.
Vind het er maar goedkoop uitzien als er een paar lijnen zijn die er half doorkomen. Staat bij Canyon ook op de website dat het 'normaal' is. Meh
 
Heb ook een BMC met mat zwart accent aan de bovenbuis en dat is gewoon netjes afgewerkt.
Vind het er maar goedkoop uitzien als er een paar lijnen zijn die er half doorkomen. Staat bij Canyon ook op de website dat het 'normaal' is. Meh
En wat is de reden? Ziet er kunststof uit, batterijbehuizing of zo?
 
Wel belachelijk dat ik me niet met vermindering kon inschrijving als lid van cycling vlaanderen, enkel als je lid was van wielerbond vlaanderen :wallbash:. Na de rit dan nog iets gedronken en mannen naast ons vertelden dat ze 2 weken terug in Oud-Heverlee net hetzelfde voor hadden. Toen werkte het eerst enkel voor leden van Cycling Vlaanderen, nadien hebben ze dat dan toch nog aangepast. Vlaanderen is een scheet groot en allerlei verschillende bonden, absurd.
Wielerbond Vlaanderen is de oude naam van Cycling Vlaanderen.
Cycling Vlaanderen is de officieel erkende en gesubsidieerde federatie voor het wielrennen in Vlaanderen. Zowel voor recreatieve als competitieve fietsers!

Je bedoelt waarschijnlijk de Vlaamse Wielrijdersbond (vwb). Dit is een privé organisatie en heeft niets te maken met de "officiële" wielerbond.

Normaal gezien erkennen ze wel elkaars toeristenvergunning.
 
@Mr.Fingers, die decathlon KMC ketting, heeft die een richting hoe die moet liggen?
Heb volledig onderhoud gedaan en ketting op maat gemaakt, maar weet niet of die een legrichting heeft zoals shimano.

Wat betreft die lak van de Emonda, heb ik toch liever mijn goedkoper SL6 frame dat volledig afgelakt is precies…
Nu, de lak van Trek trekt op geen kloten wat betreft sterkte, dan is de BMC lak beter…
Enfin, de fiets rijdt wel heel goed, das voornaamste zeker.
 
Even wat technisch advies nodig. Er zit speling ~0.5cm op mijn casette. Ik kan deze gewoon met de hand bewegen.
Kan iemand zien op basis van onderstaande foto's wat er mis is?

Casette2.jpg

Casette1.jpg
 
@Mr.Fingers, die decathlon KMC ketting, heeft die een richting hoe die moet liggen?
Heb volledig onderhoud gedaan en ketting op maat gemaakt, maar weet niet of die een legrichting heeft zoals shimano.

Wat betreft die lak van de Emonda, heb ik toch liever mijn goedkoper SL6 frame dat volledig afgelakt is precies…
Nu, de lak van Trek trekt op geen kloten wat betreft sterkte, dan is de BMC lak beter…
Enfin, de fiets rijdt wel heel goed, das voornaamste zeker.
KMC heeft geen richting.

De lak van mijn Ridley is wel goed maar die zijn dan ook als lakkers begonnen!
 
Terug
Bovenaan