De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Moet je een paar posts terugkijken wat er allemaal aan goedkoper (en zwaarder) materiaal is opgezet om de prijs te drukken bij de Merida.
Ja dat weet ik maar zelfde specs is zelfde specs en dan ook meestal qua gewicht niet zo ver van elkaar. Maar vaak pak duurder ja dat is dan ook het verkoopsmodel van Canyon

Maar ze durven daar ook wel eens buchtwielen insteken hoor
 
Wacht, je bent 3 winkels afgegaan om er eentje te vinden in uw maat, maar je hebt geen leverdatum?

Ja dat zal voorbestelling zijn die je in uw maat moet vinden maar qua leverdatum weten ze meestal nog niets.
Jah, inderdaad, de winkels weten wat ze gaan krijgen, hoeveel van welk model en welke maat. Maar officiële levertijden zijn er niet, ook de prijzen zijn nog deels onder voorbehoud. De nieuwe scotts worden ook pas in het najaar voorgesteld, dus tot dan kan je enkel bij de FM de fiets en specs op de computer bekijken.
Niet Sam :)
 
Ja dat weet ik maar zelfde specs is zelfde specs en dan ook meestal qua gewicht niet zo ver van elkaar. Maar vaak pak duurder ja dat is dan ook het verkoopsmodel van Canyon

Maar ze durven daar ook wel eens buchtwielen insteken hoor
Je hebt gelijk. Maar je begreep ook wat ik bedoelde :)
 
Iemand vandaag zin om toerke te gaan MTB'en? Dacht in Spa te vertrekken en dan richting Theux te gaan :unsure:
f25a2802-x2-jpg.975112
 
Iemand vandaag zin om toerke te gaan MTB'en? Dacht in Spa te vertrekken en dan richting Theux te gaan :unsure:
dacht dat effectief dit weekend te doen, voordat het begon te regenen.

Heeft er iemand een gps track van een toerke met +-80 km en 2000-2500hm op een plaats die nog niet verzopen is? (max 2u met de auto vanuit Leuven)
Ik dacht naar Henegouwen te gaan, maar heb daarvan geen tracks. Ik ga meestal naar Aywaille, Spa, Malmedy, Stavelot, niet meteen de plaatsen waar ik dit weekend wil gaan rijden.
 
amai seg, de Raid de Penitents - de boetelingenraid - is ook dit weekend. Moet zowat de zwaarste ééndaagse zijn die je in BE kan rijden. Ik vermoed niet dat die zal plaatsvinden :D
 
de Raid de Penitents - de boetelingenraid - is ook dit weekend
MrsFingers gaat die doen. Gaat haar eerste MTB-tocht ooit zijn. Ik zeg dat ze zichzelf zwaar overschat, zij zegt dat het zal gaan. Nog geen nieuws van afgelasting.

Die gaat door in Vresse-sur-Semois - Herbeumont, die hebben niet zo zeer afgezien van de regen (al zal de Semois er ook wel redelijk gezwollen zijn).
 
dacht dat effectief dit weekend te doen, voordat het begon te regenen.

Heeft er iemand een gps track van een toerke met +-80 km en 2000-2500hm op een plaats die nog niet verzopen is? (max 2u met de auto vanuit Leuven)
Ik dacht naar Henegouwen te gaan, maar heb daarvan geen tracks. Ik ga meestal naar Aywaille, Spa, Malmedy, Stavelot, niet meteen de plaatsen waar ik dit weekend wil gaan rijden.
Misschien hier in Chimay ?
100km & 2000hm
is een gpx van 10 jaar geleden dusja

Owja toffe site voor MTB gpx voor overal :)
Utagawavtt
 
MrsFingers gaat die doen. Gaat haar eerste MTB-tocht ooit zijn. Ik zeg dat ze zichzelf zwaar overschat, zij zegt dat het zal gaan. Nog geen nieuws van afgelasting.

Die gaat door in Vresse-sur-Semois - Herbeumont, die hebben niet zo zeer afgezien van de regen (al zal de Semois er ook wel redelijk gezwollen zijn).
Amai, pluimen op haar ambitiehoed! Zal er met momenten toch ook redelijk technisch aan toe gaan. Het lijkt me wel een alleskunster als ik het zo allemaal lees dus wellicht onterechte vrees...
 
Iets aankunnen en ergens van genieten zijn twee verschillende dingen natuurlijk.

Ik heb één keer de Roc d'Ardenne marathon gereden waar mijn banden meermaals tot aan de naven in de modder zaten. Nooit meer. De Boetelingenraid is dan nog een stuk langer.
 
Enkele jaren geleden heb ik 1x zo'n toertocht gereden. De demer was buiten haar oevers getreden dus de gekende gravelpaden van oa "Dwars door het Hageland" stonden geregeld aardig onder water. Een stuk bergop tussen de velden was totaal onberijdbaar geworden, te voet verder en zo tot halfweg je scheen wegzakken in de modder ... die dag zelf was het prima weer dus dan is het nog enigszins behapbaar. Wel niet ideaal voor de onderdelen.
 
Vandaag in de decathlon voor een fietsje voor de zoon gaan kijken. Zag ik zo een stand staan die hier ook al vermeld was. Toch maar eentje meegenomen (ik moet de fiets ooit eens poetsen he) en het voelt solide aan. Nu wel benieuwd naar de levensduur, maar 60e valt nog mee.

Pluspunt was dat ik het met ecocheques kon betalen
 
Hi all, volgende noobvraag, aangezien ik hier las dat velen hun kettingen wisselen ga ik dit ook volgen.
Naar wat ik vond heb ik de "Shimano HG601 11 speed" (Cannondale Synapse), momenteel en zou deze in de link geschikt zijn zoals ik hier eerder zag?

Kan je nadien de oude ook terug plaatsen met zo'n "missing link" of heb je zo'n "connecting rivets" nodig voor de originele ketting?
Alvast bedankt! :shy:
 
Hi all, volgende noobvraag, aangezien ik hier las dat velen hun kettingen wisselen ga ik dit ook volgen.
Naar wat ik vond heb ik de "Shimano HG601 11 speed" (Cannondale Synapse), momenteel en zou deze in de link geschikt zijn zoals ik hier eerder zag?

Kan je nadien de oude ook terug plaatsen met zo'n "missing link" of heb je zo'n "connecting rivets" nodig voor de originele ketting?
Alvast bedankt! :shy:
Die ketting zou inderdaad moeten passen. De missing links die erbij zitten zijn technisch gezien wel slechts voor eenmalig gebruik. Nu kan ik wel zeggen dat ze indien nodig wel een tweede keer meegaan, maar ze zijn duidelijk niet gemaakt om even vaak te gebruiken als daartoe bestemde missing links. Decathlon heeft wel herbruikbare missing links in het aanbod steken voor een paar euro.

Voor de rest: welk systeem ge ook gebruikt (verschillende types missing link of rivets), zorg gewoon dat het voor de juiste kettingdikte is (simpel gesteld: meestal gewoon het aantal versnellingen). En yup, de oude ketting terugplaatsen gaat dus met een missing link. Zelfs zonder missing link ook als ge met een kettingpons het pinnetje net niet door de buitenste schakel van de ketting duwt bij het afnemen en het er terug in duwt wanneer ge terug wisselt. Iets delicater dan een missing link maar geen toverij.
 
Hi all, volgende noobvraag, aangezien ik hier las dat velen hun kettingen wisselen ga ik dit ook volgen.
Naar wat ik vond heb ik de "Shimano HG601 11 speed" (Cannondale Synapse), momenteel en zou deze in de link geschikt zijn zoals ik hier eerder zag?

Kan je nadien de oude ook terug plaatsen met zo'n "missing link" of heb je zo'n "connecting rivets" nodig voor de originele ketting?
Alvast bedankt! :shy:
Ja hoor. Als uw huidige een 11-speed is, gaat deze ook goed zijn. De oude kan je terug plaatsen, gewoon één schakeltje uit verwijderen en vervangen door de missing link die bij deze ketting zit.

In principe zijn die missing links niet herbruikbaar, maar ik doe dat al jaren wel en nog nooit problemen mee gehad.
 
Terug
Bovenaan