De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik verander van een 11-28 naar een 11-30. Zal ik hierbij aan mijn b-screw moeten sleutelen of blijf ik er af?
Hangt ervan af hoe strak je derailleur nu afgeregeld staat. Je wil 2 à 3mm afstand hebben tussen de toppen van de twee tandwielen van je cassette & derailleur wanneer je op het grootste tandwiel achteraan geschakeld bent. Van 28 naar 30 is niet zo'n groot verschil van diameter, maar als je derailleur echt op die 2mm afgesteld staat voor die 28T, kan het goed zijn dat die tegen je tandwiel gaat tikken met een 30T (en dat ga je erg snel horen).
 
Ga nog jaar verder met de hardtail, spark axs in mijn maat vinden die ze willen leasen blijkt zoeken naar speld in hooiberg. En heb net 1000 euro besteed aan de hardtail (kan wel wiel overzetten natuurlijk) dat ik dat eerst moet laten renderen :D
 
Wel knap dat de fietsenmakers erin geslaagd zijn om een fiets als 'oud model' te laten aanvoelen, gewoon omdat het een ander kleur heeft het jaar erop.

Het zou anders zijn, moest het frame maar 1 jaar gemaakt worden, maar dat is het niet. Het wordt x aantal jaar gemaakt en dan elk jaar anders geschilderd
 
Mio gps achter 4j de geest geven. Beetje vroeg zeker? Nog aan het polsen bij Mio als een hard reset iets kan uithalen.
Anders zal het wss de 830 worden. Tenzij er nog betere opties zijn?
Wil zowiezo touch, alst kan screen van 3.5''
Viel niet meer te herstellen. Van mio wel korting gekregen op huidig assortiment.
Dan maar bij Vandenborre een mio 215 gekocht die nog 40€ goedkoper was bij Mio. Valt wel maatje groter uit dan gedacht maar bon.
Voor die 150€ gaan we niet sukkelen voor een jaar of 2, dan keer een garmin kopen. Beetje schrik dat die 2,6" van een 530 te klein zou uitvallen.
Nu heb ik een scherm van 3.5' wat wel erg groot is, scherm van 3' lijkt me ideaal.
 
Gohja, da's toch altijd. Die modellen worden ~5 jaar gemaakt, en ieder jaar is er dan een minieme cosmetische variatie, of wat onderdelen die veranderen. Vroeger was dat een zegen, want dan kon je gewoon een "overjaarse" fiets kopen aan een redelijke korting, een "overjaarse" fiets die technisch identiek is aan het huidige nieuwe model. Fietsenbouwers spelen natuurlijk ook in op die groep kopers die ieder jaar een nieuwe fiets nodig hebben "want die gaat beter zijn als die van vorig jaar", ook al is er eigenlijk niets gewijzigd. Bij Canyon zijn ze daar wel vrij eerlijk in, die kondigen hun "new XXX" aan, maar zeggen er dan altijd wel in de begeleidende tekst bij dat het frame en de cruciale hardware nog wel gewoon identiek is aan het voorgaande jaar, en het juist de kleur en/of wat ander afwerkingsniveau is.
 
Iedere keer als ik iemand van Bahrein in beeld zie hunker ik toch naar zo'n Reacto in teamkleuren.
Als klap op de vuurpijl is dat dan ook nog eens een spotgoedkope aerobike. €2499 voor full Ultegra disc (muv crankstel en schijfjes), met volledig interne bekabeling.

Smeekt wel om 60mm'ers

reacto_5000_t-replica_my2021.jpg
 
Gohja, da's toch altijd. Die modellen worden ~5 jaar gemaakt, en ieder jaar is er dan een minieme cosmetische variatie, of wat onderdelen die veranderen. Vroeger was dat een zegen, want dan kon je gewoon een "overjaarse" fiets kopen aan een redelijke korting, een "overjaarse" fiets die technisch identiek is aan het huidige nieuwe model. Fietsenbouwers spelen natuurlijk ook in op die groep kopers die ieder jaar een nieuwe fiets nodig hebben "want die gaat beter zijn als die van vorig jaar", ook al is er eigenlijk niets gewijzigd. Bij Canyon zijn ze daar wel vrij eerlijk in, die kondigen hun "new XXX" aan, maar zeggen er dan altijd wel in de begeleidende tekst bij dat het frame en de cruciale hardware nog wel gewoon identiek is aan het voorgaande jaar, en het juist de kleur en/of wat ander afwerkingsniveau is.
Precies of andere merken u willen laten geloven dat hun frame elk jaar veranderd?

Bij Ridley kan je echt spreken dat ze tenminste correct zijn: daar kan je gewoon kleur etc kiezen!
 
Nieuwe koersfiets besteld, Scott Addict 10 is het geworden! 3 winkels afgegaan om 1 te vinden in mijn maat, amai, beschikbaarheid is echt een ramp. Wel blij, rival etap zit erop en fiets binnen het voorgenomen budget, nu wachten tot hij ooit geleverd wordt..
 
Wacht, je bent 3 winkels afgegaan om er eentje te vinden in uw maat, maar je hebt geen leverdatum?

€2499 voor full Ultegra disc (muv crankstel en schijfjes)

Cassette is ook 105, rotors zijn Tiagra/Deore, en het crankstel is de RS510 (non-group), wat een erg zware unit is (want geen hollowtech cranks zoals Tiagra of hoger, maar gewoon massief aluminium met een richel achteraan uitgefreesd. Trek dat allemaal naar volledige Ultegra-trim, met DT-Swiss instappers en deftige banden, en je zit toch ook tegen de 3000€ aan te hurken.

Maar wel mooie fietsen inderdaad. Die schuine Peugeot-strepen doen't 'm toch vaak voor mij. Zoals op die creme AllCity SpaceHorse.
 
Laatst bewerkt:
Iedere keer als ik iemand van Bahrein in beeld zie hunker ik toch naar zo'n Reacto in teamkleuren.
Als klap op de vuurpijl is dat dan ook nog eens een spotgoedkope aerobike. €2499 voor full Ultegra disc (muv crankstel en schijfjes), met volledig interne bekabeling.

Smeekt wel om 60mm'ers

reacto_5000_t-replica_my2021.jpg
Iemand van onze club heeft er zo 1. Heel knappe fietsen voor de prijs, maar wel vrij zwaar. Ruim 1kg zwaarder dan de canyon aeroad.
 
Iemand van onze club heeft er zo 1. Heel knappe fietsen voor de prijs, maar wel vrij zwaar. Ruim 1kg zwaarder dan de canyon aeroad.
Canyons zijn ook gewoon heel vaak een pak lichter dan de concurrenten (met dezelfde spec).

Zoals @Mr.Fingers aangeeft ook mede omdat Canyon standaard al minstens oké wielset monteert in die prijscategorie, waar de meesten echt loden wielen afmonteren.
 
Ja, Canyon is een van die merken waarbij een groepset ook echt een volledige groepset is (dus geen FSA crankstellen of non-group parts), en hun wielen zijn ook altijd wel in orde (de DT-Swiss 1800 reeks zijn ook geen pluimgewichtjes, maar ze zijn stevig), en ook altijd met top-notch banden.

Die Merida krijg je nog wel op dieet hoor, kleine kilo eraf is gemakkelijk te bewerkstelligen door al volledig Ultegra te gaan, en er ARC1400 wielen op te zetten. Maar dan is het geen fiets meer van 2500€, maar van 4000€.
 
Heb ik ook al eens aan getwijfeld om me speedplays aan te schaffen. Niet alleen omwille van de float maar dubbelzijdig inklikken is wel handig. Welke heb je precies gekocht? Content van? Waren uw knieklachten nadien eigenlijk volledig weg?
Dubbelzijdig kunnen inklikken is op zich wel handig. Het grote verschil met alle andere pedalen is dat uw float geen weerstand heeft en je zelf kan kiezen hoeveel of weinig float je hebt.

Nu speed play gekocht is door wahoo is het constant smeren van de pedalen wel verdwenen maar uw cleat moet je nog steeds ook smeren en proper houden.
 
Canyons zijn ook gewoon heel vaak een pak lichter dan de concurrenten (met dezelfde spec).

Zoals @Mr.Fingers aangeeft ook mede omdat Canyon standaard al minstens oké wielset monteert in die prijscategorie, waar de meesten echt loden wielen afmonteren.
Met dezelfde specs dan moet hun kader (+ vork) al een pak lichter zijn want dat is dan enige dat verschilt ;)
 
Terug
Bovenaan