De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Warmte/koude deert mij eigenlijk niet, maar regen? Bleh, dat vind ik nu echt eens strontvervelend. Eigenlijk ook gevaarlijk.

Wat betreft mijn zoektoch naar de ideale broek: de Assos Mille GT valt al af. Na een aantal ritten was het zitvlak al doorgesleten :oink:. Gelukkig van Futurum full refund gekregen en die inmiddels geïnvesteerd in een Bioracer Spitfire (voor nog geen 60 euro op Zale Online trouwens). Morgen ook uittesten, als het droog blijft natuurlijk.
Wel, die Spitfire is een van mijn beste broeken die ik heb (overigens ook de goedkoopste...)
Alleen begint ze hier en daar een beetje te rafelen; maar voor de rest een zalige broek!
De Spitfire windvest (de echte vest, niet die gilet) zit overigens ook subliem :)
 
Vandaag de SN cycling route gaan fietsen. Delen mooie wegen en hellingen.
Grootste middenstuk toch echt grote steenwegen en fietspaden van 3tegels breed schots en scheef... Triestig
Laatste 20 was dan weer ok en dan wel weer mooie fietswegen.
Al bij al leuk om eens gedaan te hebben maar tzal bij 1x blijven. Deed mij deels denken aan het Heuvelland.
 
Vandaag de SN cycling route gaan fietsen. Delen mooie wegen en hellingen.
Grootste middenstuk toch echt grote steenwegen en fietspaden van 3tegels breed schots en scheef... Triestig
Laatste 20 was dan weer ok en dan wel weer mooie fietswegen.
Al bij al leuk om eens gedaan te hebben maar tzal bij 1x blijven. Deed mij deels denken aan het Heuvelland.
Grote steenwegen? :unsure:
Dat zijn gewoon de betonbanen regio Tienen maar geen steenwegen

Fietspaden neem ik daar ook wel zelden
 
Vandaag de SN cycling route gaan fietsen. Delen mooie wegen en hellingen.
Grootste middenstuk toch echt grote steenwegen en fietspaden van 3tegels breed schots en scheef... Triestig
Laatste 20 was dan weer ok en dan wel weer mooie fietswegen.
Al bij al leuk om eens gedaan te hebben maar tzal bij 1x blijven. Deed mij deels denken aan het Heuvelland.
Heuvelland zijn toch meestal binnenwegjes die in goeie staat zijn? Grote wegen zijn sowieso altijd saai.
 
Vandaag de SN cycling route gaan fietsen. Delen mooie wegen en hellingen.
Grootste middenstuk toch echt grote steenwegen en fietspaden van 3tegels breed schots en scheef... Triestig
Laatste 20 was dan weer ok en dan wel weer mooie fietswegen.
Al bij al leuk om eens gedaan te hebben maar tzal bij 1x blijven. Deed mij deels denken aan het Heuvelland.
De Eddy Merckx route doet hier en daar dezelfde wegen aan maar gaat een stukje oostelijker. Mooiere kleine wegen dan bij Sven Nys. Het blijven wel geregeld betonbanen, voor het betere Italiaanse asfalt moet je niet in het Hageland zijn 🙂
 
De Eddy Merckx route doet hier en daar dezelfde wegen aan maar gaat een stukje oostelijker. Mooiere kleine wegen dan bij Sven Nys. Het blijven wel geregeld betonbanen, voor het betere Italiaanse asfalt moet je niet in het Hageland zijn 🙂
Die gaan we ook eens doen, de moeite of zijn er betere dingen in de streek?
 
Ge moet het hier een beetje weten zijn van wat mooie baantjes zijn en welke niet. Surprise gravel of een weerzinwekkende kasseistrook is ook altijd mogelijk.

De Nysroute is overroepen, de Merckxroute is aanvaardbaar, maar kon beter.
 
Laatst bewerkt:
Grappig, ik zit ook met Bontragers die aan het verslijten zijn. De gespen zijn niet meer dat en het "leer" vooraan begint wat te verkruimelen. Ik heb Fizik Terra X5 op mijn verlanglijstje staan, ook verkrijgbaar in saaie kleur. Giro heeft ook wel leuke modellen.
Vandaag de Shimano XC301 en 501 gepast (maat 47, te klein). Alsook de Northwave Rebel 2 (maat 47, net goed). Maar de Fizik Terra X5 (47) zaten en voelden het best aan. Lichte schoen en ziet er goed uit. Ga deze bestellen :thumb:
 
Brabantse pijl (al is dat andere kant op)
ROB heeft ook 1 maar geen idee hoe die gaat
En Raymond Impanis ten Noorden van Leuven
Brabantse Pijl uiteraard ook al wel gedaan, Impanis eigenlijk niet. Volgende week heb ik wat vakantie dus misschien dat ik die wel eens doe, wie weet wat nieuwe wegjes ontdekken. Voorbij Zemst kom ik eigenlijk zelden, weg van de vaart bedoel ik dan. Kanten Londerzeel of Kapelle-op-den-bos.
 
Terug
Bovenaan