De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

"Eh, 't is maar water" denk ik dan. Zoals het spreekwoord zegt: "het nat zijn is niet het mentaal belastende, het is het nat worden".
 
"Eh, 't is maar water" denk ik dan. Zoals het spreekwoord zegt: "het nat zijn is niet het mentaal belastende, het is het nat worden".
mja, feit, maar echt aangenaam is het toch niet....
Toen ik in december begon om wat intensiever te trainen, was ik het na enkele maanden toch ook beu om echt quasi élke keer door de regen te rijden. Zeker het gedoe om dan die fiets weer te kuisen, werd er mij te veel aan (ik heb een aantaal maanden echt héél veel in de regen gereden, ook bijna altijd in het donker). Ik heb dan in maart het geluk gehad nog ergens online rollen te kunnen kopen om over te stappen op zwift. Was wel een goede zet :)
 
Gedoe met kuisen, ander smeersel, kou en meer kans op ziekte, ...
Ik probeer ook regen te vermijden maar gisteren toch klein beetje miezer gehad :p
 
mja, feit, maar echt aangenaam is het toch niet....
Toen ik in december begon om wat intensiever te trainen, was ik het na enkele maanden toch ook beu om echt quasi élke keer door de regen te rijden. Zeker het gedoe om dan die fiets weer te kuisen, werd er mij te veel aan (ik heb een aantaal maanden echt héél veel in de regen gereden, ook bijna altijd in het donker). Ik heb dan in maart het geluk gehad nog ergens online rollen te kunnen kopen om over te stappen op zwift. Was wel een goede zet :)

Ja rollen staan hier ook op de planning. Zogauw mijn nieuwe trainingsruimte af is komt er een Wahoo en eventueel een Climb.
Mooi hoekje maken naast het zwembad in mijn Mathieu van der poolhouse. :love:
 
Heb ook dringend nieuwe zomerschoenen (MTB) nodig. Oude van Bontrager zijn al 7 jaar oud en helemaal versleten. Uitermate content van mijn winterschoenen Northwave Celsius XC Arctic GTX. De Shimano XC501 ziet er mij wel deftig uit prijs/kwaliteit (zoek iets van max 125-150€)

Grappig, ik zit ook met Bontragers die aan het verslijten zijn. De gespen zijn niet meer dat en het "leer" vooraan begint wat te verkruimelen. Ik heb Fizik Terra X5 op mijn verlanglijstje staan, ook verkrijgbaar in saaie kleur. Giro heeft ook wel leuke modellen.
 
Hier staat ook een Wahoo Kickr op de verlanglijst.
In de lente/zomer/herfst probeer ik regelmatig te fietsen; in de winter kan ik het er minder goed voor opbrengen.
De koude kan ik nog aan, maar echte vriestemperaturen, wind, neerslag, ... daar pas ik toch voor.
Na elke rit moet je je fiets dan kuisen, daar heb ik ook niet altijd de tijd voor :)
 
Ik kan elke dag dan een mini-triathlon doen. Beetje zwemmen, beetje fietsen op de wahoo en toerke rond de tuin lopen achter een ontsnapte kip.
 
De bike trip zit er op, halfweg de geplande route.

Gisteren begon ik pijn te krijgen aan de voorkant van mijn rechterknie, overbelasting, werd erger gedurende de dag. Ik had gehoopt dat rust zou helpen maar bij het eerste licht hellende stuk had ik onmiddellijk terug last, aangezien er nog wel wat hellingen moesten overwonnen worden vandaag en morgen heb ik besloten om naar Arlon te fietsen en daar de trein richting huis te nemen.

Als eerste biketrip kan 700km op 5 dagen ook al tellen 🙂
 
Grappig, ik zit ook met Bontragers die aan het verslijten zijn. De gespen zijn niet meer dat en het "leer" vooraan begint wat te verkruimelen. Ik heb Fizik Terra X5 op mijn verlanglijstje staan, ook verkrijgbaar in saaie kleur. Giro heeft ook wel leuke modellen.
goeie tip, nog niet gevonden. Eens kijken als ze deze ergens in de buurt hebben om te passen (brede voeten, 1 voet 0,5/1 maat groter dan de andere)
 
toch niets zo leuk als in de zomer zonder regen te vertrekken en dan plotseling in een onweer te zitten terwijl het +25graden is :unsure:

paar weken geleden tegen gekomen en is voor herhaling vatbaar.
 
Ik vind fietsen in de regen eigenlijk wel iets hebben. Maar vertrekken bij regen vind ik ook niet leuk...
 
Ik vind fietsen in de regen eigenlijk wel iets hebben. Maar vertrekken bij regen vind ik ook niet leuk...
zo die schoentjes die 'schlock, schlock, schleck' zeggen bij elke trap, de halve visbokaal bij je tenen (en al helemaal in de winter als het wat kouder is, ijsbadjes).

De charme is er wel, maar als ik het kan vermijden doe ik het toch ook wel ^^
 
Warmte/koude deert mij eigenlijk niet, maar regen? Bleh, dat vind ik nu echt eens strontvervelend. Eigenlijk ook gevaarlijk.

Wat betreft mijn zoektoch naar de ideale broek: de Assos Mille GT valt al af. Na een aantal ritten was het zitvlak al doorgesleten :oink:. Gelukkig van Futurum full refund gekregen en die inmiddels geïnvesteerd in een Bioracer Spitfire (voor nog geen 60 euro op Zale Online trouwens). Morgen ook uittesten, als het droog blijft natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan