De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

is echt keiwarm/ambetant op uwe rug.
Zo ne goed volgeladen Ortlieb is dat evenzeer. Okee, je hebt wel wat "verluchtingskanalen" tussen die schuimrubber blokken, maar echt veel helpt dat niet hoor. Je hebt dan gewoon de afdruk van een natte 12-pack op je rug na 5km fietsen.
 
lekker fietske :love: absoluut fan van Radon


Gisteren herinnering op fb gezien dat mijn huidige Radon 29'er mtb al 9 jaar oud is :eek: Still going strong
De mijne is ook al 7 jaar oud. Prijs kwaliteit zijn die echt wel top. Ik heb hem begin dit jaar wel gedegradeerd tot toekomstig bikepack en strandracefiets.

Zelf was ik nog niet van plan om een andere te kopen, maar na het overlijden van een wielerzotte nonkel die toevallig mijn maat had stond hier ineens een S-works epic HT model 2020 voor de deur.
 
Ik zou Radon opnieuw kopen enkel en alleen voor de roadtrip :love: Ik lieg, voor de prijs/kwaliteit ook.

Ik ben de mijne gaan testen in hun testpark in de Eifel (als dat er nog is) en daarna besteld en gaan afhalen in de shop in Bonn.
 
Ik heb deze nu, volgende gaat wss wel een full suspension worden.

radon-zr-race-29-80.jpg
 
Afgelopen weekend een AGU Gravel bibshort aangeschaft (en nieuwe Abus helm). Goei broek, goeie zeem ook, en dat voor "maar" 100€.
 
Iemand ervaring met een 'koerier' rugzak (bv https://www.ortlieb.com/nl_nl/velocity+R4302) ?



Normaal liet ik mijn laptop altijd op het werk staan.
Maar nu met corona thuiswerk moet die mee op en af, op de koersfiets.
Die echte laptop rugzak is rotvervelend. Als ik zo wat Google raden veel mensen dergelijke koeriers rugzakken aan.

Is dat zoveel verschil.

Laptop is een portable workstation. Dus ene met behoorlijk wat gewicht.
Ik gebruik al 2 jaar de Vaude Tecoair II 26 naar volle tevredenheid.
Er zit een compartiment in om je laptop netjes in te steken; voldoende gespen om de rugzak volledig op maat te maken en eveneens voldoende plaats om je overige spullen in te steken.

De rugzak steunt vooral aan je schouders en onderrug. Het middenstuk is eigenlijk 'open' (zie foto).
Een rugzak voel je altijd op je rug, maar mijn rug is nauwelijks bezweet als ik op het werk toekom.

281400-01-d-567338.jpg
 
Afgelopen weekend een AGU Gravel bibshort aangeschaft (en nieuwe Abus helm). Goei broek, goeie zeem ook, en dat voor "maar" 100€.
Ook nog wat voor getwijfeld; maar ben uiteindelijk gezwicht voor de Sportful Supergiara bibshort.
Vandaag levering, dus ben benieuwd naar de fit.
 
Ik heb ook zo'n rugzak met een "holle" rug (maar da's zonder laptop-vak). Werkt inderdaad goed, maar echt zware lasten kun je niet meenemen, want dat weegt toch op de schouders.

Ook nog wat voor getwijfeld; maar ben uiteindelijk gezwicht voor de Sportful Supergiara bibshort.
Hier dus de omgekeerde beweging gemaakt. Ik ging eerst voor die Supergiara gaan, maar ik had wat m'n twijfels over die omgestikte bretels, dat snijdt nogal snel bij mij. De AGU heeft gewoon platte linten.
 

Fan van deze en wordt dagelijks gebruikt.
De eerste dag(en) voelde hij zo raar op mijn rug. Hij steunt via twee strips op je rug. Maar zelfs afgeladen vol, voelt de rugzak minder zwaar aan dan hij is.

Alleen best veel straps op de rugzak die kunnen los hangen.
 
Hier dus de omgekeerde beweging gemaakt. Ik ging eerst voor die Supergiara gaan, maar ik had wat m'n twijfels over die omgestikte bretels, dat snijdt nogal snel bij mij. De AGU heeft gewoon platte linten.
Ik heb daar alvast geen last van. Superbroek! Ik heb er met wat korting ook "maar" 100 euro voor betaald...
 
Hier dus de omgekeerde beweging gemaakt. Ik ging eerst voor die Supergiara gaan, maar ik had wat m'n twijfels over die omgestikte bretels, dat snijdt nogal snel bij mij. De AGU heeft gewoon platte linten.
Ja, ik heb ook al gehoord dat deze bretellen bij sommige mensen kunnen snijden.
Ik zal het wel snel ondervinden.
Normaal probeer ik steeds mijn kledij in een winkel te passen, maar tegenwoordig kan je bijna nergens nog courante maten (M of L) vinden in de (fysieke) winkel...
 
Ik ben eens benieuwd naar vermarc.
Onlangs een set kunnen bestellen via een groep waar ik sporadisch met mee ga.
200€ voor lange broek, korte broek, kort shirt, iets dikker shirt met lange mouwen, windvestje, armstukken, handschoenen, kousen.
Broeken waren met die blauwe zeem als ik mij goed herinner.
Voor die prijs allesinds te goed om te laten liggen.
 
maar tegenwoordig kan je bijna nergens nog courante maten (M of L) vinden in de (fysieke) winkel...
Ja, is hatelijk. Of maatvoeringen die niet kloppen. Afhankelijk van merk heb ik M dan wel XL. Ga mij juist nog een nieuw (losser zittend) truitje kopen. Misschien gewoon de merino van Peloton De Paris.
 
Ja, is hatelijk. Of maatvoeringen die niet kloppen. Afhankelijk van merk heb ik M dan wel XL. Ga mij juist nog een nieuw (losser zittend) truitje kopen. Misschien gewoon de merino van Peloton De Paris.

Ik heb normaal maatje M voor de bibs (Vermarc, Bioracer, Peloton de Paris), voor Sportful heb ik een L genomen.
Truitje is meestal L, soms een M.
Aangezien het om een graveltruitje van Sportful gaat (dus geen aero-fit) heb ik me gewaagd aan een L, maar ik heb een licht vermoeden dat een XL me beter zal zitten.
Mijn schouders vallen nogal breed uit :)
 
Moet binnenkort de keuze maken of ik voor tubeless wil gaan of niet. Heb zelf nog nooit tubeless gereden, maar wel al een paar keer aangeraden gekregen. Zouden jullie tubeless verkiezen boven de binnenbandjes?
 
Terug
Bovenaan