En dan durft mijn vrouw zagen als ik afkom dat ik een nieuwe fiets wil!

"En u huidige dan? Die rijdt toch ook nog?" - "Ja schat, ja.."
Zooooooo herkenbaar!
Mijn 'oldskool' 26" mtb heeft me indertijd 1799€ gekost (10 jaar geleden).
Alu frame met een volledige XT-afmontage. Deze fiets gebruik ik nu voor woon-werk.
Ik heb er na verloop van tijd wel handgespaakte wielen (ZTR-crest met American Classic-naven) onder gestoken en dat gaf echt een wereld van verschil.
Omdat ik wat meer op de baan km's wou maken heb ik 8 jaar geleden een racefiets gekocht.
Ik wist niet dat ik dit graag ging doen, dus een alu-frame genomen ipv carbon.
Alu frame met Ultegra afmontage (1699€) en dat is de fiets waar ik vandaag de dag nog mee rondrijd.
Hier ook andere wielen (DT-Swiss R511 met 350-naaf) onder gestoken en het lijkt alsof je een nieuwe fiets hebt
Vorig jaar een Kona Rove LTD met GRX gekocht, deze keer voor een stalen frame gekozen (helaas nog steeds wachtende op de levering).
Eigenlijk heb ik geen ervaring met een stalen frame, alleen van een kort ritje met een andere fiets (Rove ST).
Hetgeen me meteen opviel was het comfort...
Mijn racefiets heeft een race-geometrie icm 25mm banden (breder kan niet), dus op sommige stukken best wel hard.
Het stalen frame voelde bij de eerste 2 omwentelingen nogal 'log' aan, maar eens je was vertrokken was het precies alsof je in een fauteuil zat.
Deze fiets wordt geleverd met 650b-wielen, maar op termijn zou ik voor een lichter wielsetje willen gaan.
Op het thuisfront is het dan eerder 'waarom? Daar steken toch wielen onder...?'