Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Niets daarvan! Twee tandwielen op het achterwiel, een langs iedere kant, en uw wiel omdraaien als je aan een helling komt.Dan reden we de dag vandaag nog allemaal rond met 12kg koersfietsen en shifters op de onderbuis
en al uitverkochtLimited edition Canyon Ultimate CF SLX 8 DISC TDF - https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes/race-bikes/ultimate/cf-slx/ultimate-cf-slx-8-disc-tdf/3027.html?dwvar_3027_pv_rahmenfarbe=BK/MC&dwvar_3027_pv_rahmengroesse=S
![]()
(op maat M na)En in dienen tijd kosten een auto ook maar 1/4 van nu natuurlijkMaar ik geloof nooit dat ne koersfiets van €8000 evenveel beter rijdt dan een fiets van €2000 dan een X5 als een geit.
Soit. Iedereen doet met zijn geld wat hij wilt.
Maar als ik dan volk zie rondrijden op ne Pinarello, en in mijn wiel komen hangen (fiets van €500 (2dehands)), dan maakt ge u toch belachelijk?
Ik vind meer dan €2000 voor ne velo compleet van de pot gerukt. In mijne jonge tijd zeiden ze eens in de toer de france : "deze fiets kost maar liefst 100.000 frank, het nieuwste van het nieuwste, F1 technologie, .....". Nu rijden er papzakken rond op ne velo die 2 keer zo veel geld kost. Geef uw geld aan een diëtist dan hé.

Waarom wegdoen voor habbekrats?Het spijtige van de zaak is dat je zo'n dure (en mooie) fietsen voor een habbekrats moet weg doen in 2de hands tenzij je met wat geluk in de wielertoeristen club een gek vindt die er nog veel geld voor wil geven ...![]()
Daar heb je 100% gelijk in. Om het in groepsets uit te drukken denk ik dat een Tiagra 2*10 de beste goedkoop is, en dat je bang for buck best 105 koopt.De vraag is zo'n beetje waar het punt van diminishing returns ligt: is het nog de moeite om er nog €1000 - of meer - tegen te gooien voor een verbetering die op een rit van 100km misschien een minuut oplevert? Realistisch gezien vaak niet de moeite, maar daar wordt het uiteindelijk persoonlijk natuurlijk, moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Waar ik mij soms vragen bij stel is het gegeven dat sommige mensen zich door marketing laten verblinden of zich moedwillig blind op staren op spec sheets. Maar goed, da's uiteindelijk ook een kleine minderheid, en het is sowieso wel interessant om te zien wat producenten uit hun R&D hoed toveren, ook al rij ik zelf niet met de meest high-tech fietsen rond.

Tijdswinst is 1 ding (en daar geef ik persoonlijk geen fluit om, ik rij niet om snel te rijden), maar comfort is wel een dingetje. Ik heb afgelopen weekend op een kameraad zijn fiets met ENVE stem & stuur (500€ voor de set) gereden, en dan merk je toch dat dat vibraties merkelijk beter dempt dan een gewoon stijf aluminium stuur. Doet geen fluit aan de snelheid, maar bij een lange(re) rit op bedroevend wegdek is dat wel het verschil tussen twee pijnlijke armen/polsen, of juist niets. Moet dat daarom ENVE zijn? Absoluut niet.tegen te gooien voor een verbetering die op een rit van 100km misschien een minuut oplevert?
De vraag is zo'n beetje waar het punt van diminishing returns ligt:
"Stahl ist echt". Zo een ontzettend aangenaam rijgevoel dat een goed stalen frame geeft. Ik moet stoppen met naar de website van Genesis te kijken.Ik ben wel een absolute believer van carbon (en zelfs staal) vs alu. Liever carbon met Tiagra dan alu met Ultegra.

. En budget gaat dus blijkbaar bij elke aankoop omhoog. 
Ik denk niet dat ik ooit een deftig alu fiets heb gehad, kinderjaren meegerekend.Daar heb je 100% gelijk in. Om het in groepsets uit te drukken denk ik dat een Tiagra 2*10 de beste goedkoop is, en dat je bang for buck best 105 koopt.
Ik ben wel een absolute believer van carbon (en zelfs staal) vs alu. Liever carbon met Tiagra dan alu met Ultegra.
Eerder toevallig zo goed als altijd staal, en die lijn heb ik doorgetrokken uit gewoonte. Carbon frames heb ik tot nu toe enkel voor testritten gebruikt, blijft altijd wennen hoe stijf zo'n frame kan zijn in vergelijking.Comfort is inderdaad een ander paar mouwen, een pak bevattelijker om daar extra in te investeren, zeker in suboptimale omstandigheden.Tijdswinst is 1 ding (en daar geef ik persoonlijk geen fluit om, ik rij niet om snel te rijden), maar comfort is wel een dingetje. Ik heb afgelopen weekend op een kameraad zijn fiets met ENVE stem & stuur (500€ voor de set) gereden, en dan merk je toch dat dat vibraties merkelijk beter dempt dan een gewoon stijf aluminium stuur. Doet geen fluit aan de snelheid, maar bij een lange(re) rit op bedroevend wegdek is dat wel het verschil tussen twee pijnlijke armen/polsen, of juist niets. Moet dat daarom ENVE zijn? Absoluut niet.
Ik moet stoppen met naar de website van Genesis te kijken.

Je hebt hele dure fietsen die relatief zwaar zijn dus dan gaat dat totaal niet op. Er is veel meer dan enkel gewicht aan een fiets.Vanaf 9 Kg totaal gewicht van de fiets kost elke kilo minder 1000€ extra bovenop de prijs voor een goede racefiets van 9 Kg.

Daarvoor heb je de vrouw van de 'atleet' natuurlijk...Waar leg je de grens wanneer iemand geld te veel uitgeeft?