De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand tips voor vrouwelijke koerskledij? Mijn vriendin is al lang op zoek naar kortere fietsshorts... blijkt moeilijk te vinden.

Ik had daar ook een afkeer van, maar nu bevalt me dat wel. Technische afdalingen tussen wortels, rotsen in de beek in Houffalize. Genieten.

(tot ge overkop gaat)
Dat lange stuk singletrack langs het water :love:
along-the-river.png

Als ik dat lees is zo 20e voor zo een proximus cycling tour precies niet veel geld. Daar krijg je alles afgepijld, om de zoveel tijd een bevoorrading (zodat je niet alles zelf moet meenememn) en nog wat ambiance aan start en finish.

Zeker in een vlaamse ardennen zijn er toch al massa's routes? Bv de gratis routes die afgepijld staan van de ronde van vlaanderen, zowiezo al zeer mooi!

Zou die "Proximus Cycling Challenge Box" (25euro) het effectief waard zijn? Of beter gewoon die GPXen ergens zoeken?

Iemand tips voor vrouwelijke koerskledij? Mijn vriendin is al lang op zoek naar kortere fietsshorts... blijkt moeilijk te vinden.
Vrouwen he :D
Bij Van Eyck hebben ze veel dus daar zou ik eens gaan kijken, die van mij heeft daar ook iets gevonden want ze vind de meeste korte broeken nog te lang :p ik zei altijd 'het zeem is belangrijker' maarja
Je hebt wel merken puur voor vrouwen ook zoals Canary Hill, 8ight and counting, ...

Zou die "Proximus Cycling Challenge Box" (25euro) het effectief waard zijn? Of beter gewoon die GPXen ergens zoeken?
Dat ken ik niet, ik had het specifiek over de pre corona afgepijlde tochten.

Imho vind je al veel routes op Strava/ridewithgps, komoot,... Gewoon een paar fanatics volgen en je hebt een schat aan data. Dat zal ooit nog wel veranderen maar ik hoop 'iet te gauw

Dan kan je beter de vwb en cycling vlaanderen ritten doen, die kosten maar 5€.
Goh ja, mixed ervaringen mee.

Bij de parel van het Pajottenland, goede tocht maar levensgevaarlijke momenten beleefd, dat heb ik toch minder gehad door de seingevers bij de PCC tochten. Bevoorrading en zijn CV maar ook wel minder uitbundig.

Ik ben fan van beiden

Vrouwen he :D
Bij Van Eyck hebben ze veel dus daar zou ik eens gaan kijken, die van mij heeft daar ook iets gevonden want ze vind de meeste korte broeken nog te lang :p ik zei altijd 'het zeem is belangrijker' maarja
Je hebt wel merken puur voor vrouwen ook zoals Canary Hill, 8ight and counting, ...
Hoe groot of klein zijn jullie vrouwen dan? Die Castelli broeken komen bij mij tot halverwege mijn bovenbeen, ideaal. Maar ik ben wel 1m74, misschien daarom.

Ik heb een paar maanden geleden een Assos Mille GT broek gekocht, maar toch niet 100% tevreden van. Heb vooral meer last van schuren dan bij mijn andere broeken.
Ben dus opzoek naar een nieuwe broek voor de echt lange ritten. Aanraders?

Laatst bewerkt:
Ik heb een paar maanden geleden een Assos Mille GT broek gekocht, maar toch niet 100% tevreden van. Heb vooral meer last van schuren dan bij mijn andere broeken.

Zelf (nog) geen ervaring mee, maar na wat research ga ik deze bestellen.

Ik heb vorig weekend voor het eerst mijn nieuwe sportful supergiara gedragen, zalige broek. De pijpen zijn iets langer, maar wie gaat er nu klagen over langer pijpen?

Ik heb vorig weekend voor het eerst mijn nieuwe sportful supergiara gedragen, zalige broek. De pijpen zijn iets langer, maar wie gaat er nu klagen over langer pijpen?
Het is te zien of je gever of ontvanger bent je.

Vandaag rondje betsberg gedaan. Op het stijlste stukje even doortrappen en pieken tot 700watt. Pr rekes bij de vleet. Zo vind ik het wel leuk 😄😵

Een beetje een deftige fietsroute maken vraagt uiteraard wel om lokale kennis en bovengemiddelde kaartlees-skills, en ik kan begrijpen dat er veel mensen zijn die dat niet hebben, of gewoon geen zin hebben om zelf te liggen wroeten.
Wij hebben met de MTB vrienden ook zo enkele vaste routes die we stukje per stukje hebben liggen bouwen/testen en updaten.

Kan wel begrijpen dat ge voor echt een deftige route wel geld wilt geven.
Heb in corona 5 keer naar villers la vile gereden en nu steekt die gpx gewoon echt goed in elkaar :p

Dat is gewoon ook echt aangenaam, ipv voor een poortje te staan knoeien rijd ge er rond via een leuk paadje.
Ipv die lelijke steenweg rijd ge via een straatje, etc etc

Castelli endurance

Terug
Bovenaan