De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Graag gedaan.

Moest je Rapha online bestellen, alle douane gerelateerde kosten zijn reeds door hun in orde gebracht. Ik veronderstel trouwens dat ze deze zomer wel terug een pop-up zullen doen in Brussel of Maasmechelen Village.
Ik zal er eens op letten! :)
Heb je zelf ervaring met Rapha?
Hun maatvoering is nogal... verwarrend.
Valt de kleding 'normaal'?
Bij Craft en Bioracer heb ik een M voor bibs en L voor de shirt

Vraagje van een absolute beginner..

Strava toont uw gemiddelde snelheid.
Is er een kleine, simpele app die daarboven kan zweven en de huidige snelheid kan tonen? (Zoals bvb Coyote kan, laar ik heb daar geen abo meer op)

Reden: ik rij met een geleende fiets en die fietscomputer daarop flipt constant. Snelheid schommelt tussen 13km/h en 77km/h.

Dat lijkt mij wel héél erg niche.

Hier nog nooit problemen gehad met Van Eyck.
Dat ik daar nog nooit ben geweest heeft er misschien iets mee te maken.

Daarnet tochtje gedaan met de club. Nét voor het onweer terug thuis, beter kon het niet getimed worden.
Redelijk hard geknald om te volgen. 4 dagen recuperatie volgens de garmin, de overdrijver.

Is er een kleine, simpele app die daarboven kan zweven en de huidige snelheid kan tonen? (Zoals bvb Coyote kan, laar ik heb daar geen abo meer op)

Reden: ik rij met een geleende fiets en die fietscomputer daarop flipt constant. Snelheid schommelt tussen 13km/h en 77km/h.
Gewoon fietsen en niet naar de snelheid kijken?

Heb helaas minder geluk gehad, en ik had mijne regenjas uitgeleend aan mijne maat. Totaal doorweekt op minder dan twee minuten. :biglaugh:
Idem hier -_- Hele rit geflirt met die buienlijn, laatste halfuur huiswaarts op 1 minuut volledig doorweerkt. 10-15min lang in een stortbui gezeten.
Wel een goede motivator om eens door te fietsen! :D Paar km verder thuiskomen: geen druppel gevallen! Twas heel lokaal te doen.

Ik heb gisteren op de rollen gereden :unsure:. Thuis is het zolang droog gebleven maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik 15km verder niet zeiknat had kunnen worden.

Hier ook een endurance 3 van castelli gekocht hoofdzakelijk voor de zeem, veel beter voor mijn zitvlak allesinds dan mijn eerste bioracer bibs.
Maar een large genomen terwijl ik in alle andere kleding een S-M persoon ben, die flappen rond de billen zit een tikkeltje los, maar aan mijn kruis spant het dan weer enorm met slapeloosheid tot gevolg. Af en toe eens aan de billen omlaag trekken helpt gelukkig wel daartegen.
Heb toen bij die keuze ook de assos mille gt gepast en die zat nog losser rond de billen maar wel aangenamer aan het kruis, maar met de opmerking van iemand hier (ik denk straight six) dat die ook reeds naar boven kroop dan toch de castelli gekozen.

Dus de perfectie is toch moeilijk en elk lichaam is anders.

Ik heb die mille gt en heb er ook mixed feelings over.

Comfort aan het zitvlak is echt top (vreselijk om mijn andere broeken nog te moeten dragen), maar anderzijds krijg ik in die broek regelmatig een enorm brandend gevoel aan mijn kroonjuwelen :unsure:.

Misschien dat chamois crème helpt, maar ik ga dat nu niet elke keer gebruiken. De volgende wordt één van rapha of la passione, misschien dat die nog beter zijn.

Je bent niet verplicht van die MTB-routes te doen hé. Je hebt ook behoorlijk gnarly terrein in het Butselbos en op de Meesberg, verder naar het zuiden aan Gastuche,... dat gewone paden zijn waar je met de fiets op moogt.

Gisteren nog een landbouwer erop gewezen dat het niet de bedoeling is om een openbare weg af te sluiten met pinnekesdraad omdat die langs zijn stal loopt. Straks teruggaan en een papiertje in zijn brievenbus steken met een kopij van de Atlas der Trage Wegen, waarin staat dat die weg nog niet geschrapt is.

Toevallig vandaag artikel op hln.

Cyclemeter misschien?
'Tovertt je gsm om in een ware fietscomputer'...

Misschien dat chamois crème helpt, maar ik ga dat nu niet elke keer gebruiken. De volgende wordt één van rapha of la passione, misschien dat die nog beter zijn.
Dat is toch niet voor uw kroonjuwelen? Dan moet je ander zadel hebben of zadel anders kantelen volgens mij

Ik zal er eens op letten! :)
Heb je zelf ervaring met Rapha?
Hun maatvoering is nogal... verwarrend.
Valt de kleding 'normaal'?
Bij Craft en Bioracer heb ik een M voor bibs en L voor de shirt

In normale kledij van t-shirt trui S/M, broek een 30.
Rapha zowel broek als jersey Medium en past perfect.

Dat heb ik gelukkig niet, het spant gewoon wat hard aan de 'kroonjuwelen' waardoor ze eens durven slapen.
Maar laatste rit enkele keren broek wat naar beneden getrokken aan de benen en dat hielp dan weer om ze wat meer ademruimte te geven. :D

Komoot toont gemiddelde en huidige snelheid.

Terug
Bovenaan