De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ben 1 keer op die terrils geweest. 100km met mtb gedaan vanaf Hasselt richting Leuven en enige plek met natte ondergrond was op de terrils :D

Ik ben daar 2 weken geleden gepasseerd, heb daar wat singletracks in de bossen errond gedaan (niet echt technisch, ik was er met de gravelbike, en dat ging zonder problemen). In de bossen was het toen met momenten al redelijk soggy.

Eender welke haak werkt, zelfs die dat gewoon op de velg grijpen. Als je ziet wat voor krachten er op een wiel uitgeoefend worden bij het rijden, is het hangen van ~10kg aan fiets aan het voorwiel écht geen probleem hoor. Gewoon een stukje schuimrubber rond de haak tegen de krassen.

Ik heb haken tegen de muur hangen, waar de fiets dan aanhangt (dus steunend met de banden tegen de muur). Stabiel & gemakkelijk.

Ik heb 1 van décathlon. Zijn gewoon 2 lange staven waar je hem met de bovenbuis over hangt. Er kunnen er zelfs 2 aan.

die van mij hangen ook aan haken uit de DHZ - die rubber coated versies.

Mijn "docent" in de fietsopleiding beweerde wel bij hoog en laag dat het not done is om fietsen met een hydraulisch remsysteem op te hangen, vanwege de lucht die dan naar boven zou gaan in de leiding.

Volgens mij is dat nog steeds geen issue aangezien er uberhaupt geen lucht in die leiding mag zitten. In elk geval nog nooit last van gehad

Is inderdaad gezever, er mag uberhaupt geen lucht in je remsysteem zitten (of eender welk gas), omdat je anders samendrukbaarheid hebt, en dus niet kunt remmen. Hydraulische remmen zijn een gesloten systeem. Wat je wel hebt bij Shimano is dat het een hydrofobe olie is, en bij oude olie er dus water (dat binnensijpelt door de afdichtingen en leidingwand) samenkomt het op laagste punt van het systeem (dus bij de voorste remschoen, en onder de bottombracket bij een horizontale fiets). Maar dat zou ook niet mogen voorvallen, want je moet je olie om de zoveel tijd vervangen.

Is die autoluw en volledig verhard?

Het is al even geleden, maar destijds amper een wagen tegengekomen. Indien ik het mij goed herinner ook quasi volledig verhard. Wel een kleine detour gemaakt naar dat doorzichtig kerkje, dat was even via gravelpadje.

Alleszins een aanrader.

Hoe perfect kan het weer zijn? Iets voor 9u vertrekken bij een graad of 15, 100km bollen, niet warmer dan een graad of 22, 2 bidons net leeg. Ideaal 👍🏻

Vertrokken met veel goesting, na 50km een allergische reactie op weet ik veel wat. Heel mijn armen in blazen en mottig as f*ck. Dan nog 50 km zo naar huis.

Not a good day.

Heb je wel premium voor nodig zeker om zo'n klassement te zien?

Jaja, de Bekestraat zit in het wk parcours. Ik kende em al wel maar kom er toch niet te vaak. Vandaag nog letterlijk rechts laten liggen.

Heb je wel premium voor nodig zeker om zo'n klassement te zien?

Jaja, de Bekestraat zit in het wk parcours. Ik kende em al wel maar kom er toch niet te vaak. Vandaag nog letterlijk rechts laten liggen.
Geen idee, dacht dat je top 10 wel kon zien altijd.

Gaan ze dat kantje vrij laten? Mss best snoeien dan :p

Staat op p1 (laatste post)
Net een verzoek om lid te worden verstuurd!

Hier een rondje gedaan dat routeyou had gecreëerd voor de gravel, en t was plezant. Hier en daar en wel beetje zoeken en gps die wat ambetant deed (en 1 paadje op de gps dat niet meer bestond, waardoor ik serieus geneteld ben geraakt 😀).

DE7bDNXl.jpg

Terug
Bovenaan