De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Naar welke Van Eyck gaan jullie?
Geel, oftewel "depressie in winkelvorm, alwaar mensen wachten op het onvermijdelijke einde van hun aardse bestaan". Inderdaad geen klagen over Aalst.

Dat winkels "bestelde goederen" in de etalage zetten is niets nieuw hoor. Is voor hen winkeldecoratie en om volk binnen te lokken (zeker als het wat left-of-field materiaal is dat je zelden ziet). Is zeer gemeengoed in de autosector (al wordt het daar ook echt gevraagd aan de klant, of die akkoord is dat de wagen een week in de vitrine mag staan (slotvast), al dan niet aangemoedigd door een kleine compensatie).

Geel, oftewel "depressie in winkelvorm, alwaar mensen wachten op het onvermijdelijke einde van hun aardse bestaan". Inderdaad geen klagen over Aalst.

Dat winkels "bestelde goederen" in de etalage zetten is niets nieuw hoor. Is voor hen winkeldecoratie en om volk binnen te lokken (zeker als het wat left-of-field materiaal is dat je zelden ziet). Is zeer gemeengoed in de autosector (al wordt het daar ook echt gevraagd aan de klant, of die akkoord is dat de wagen een week in de vitrine mag staan (slotvast), al dan niet aangemoedigd door een kleine compensatie).
Ja, geen ervaring met Geel dus kan daar niet veel over zeggen. Mooie uitdrukking wel!

snelheid en vriendelijkheid zijn ook geen prioriteit in aalst.

Wel leuke winkel om in te kijken, maar in dit deel van het seizoen is het er altijd zeer druk

Ja, geen ervaring met Geel dus kan daar niet veel over zeggen.
Had bepaalde Shimano-onderdelen nodig. Dus ik naar de toog (nog zo'n achterlijk concept, guilt-trip de informerende klant in het kopen van het product waarnaar hij vraagt, ook: moeten de prijzen daar niet op hangen, wettelijk gezien?) met de mededeling, "ik zoek deze 5 producten, ze zijn volgens de website op voorraad, het gaat om deze producten met dit als Shimano-nummer", en geef het papiertje af met alles op. Sleffen naar de stock, met 5 dozen terugkomen waarvan er 3 fout zijn (en niet een beetje fout, ik had een binnenblad van Ultegra 6800 nodig, en dan terugkomen met een 1x chainring voor een MTB met een totaal ander nummer), en u dan aangapen als een konijn naar een lichtbak terwijl de tandwieltjes in het hoofd langzaam draaien en tot het besef komen dat ze helemaal terug naar vanachter moet om het juiste te gaan halen.

Nee, sinds dan bestel ik gewoon online bij Van Eyck², of bij een andere webshop. Puur uit principe koop ik ook niets meer dat aan die toog gevraagd moet worden, alleen kleine snussel dat gewoon in de winkel hangt. (² het probleem is dat Van Eyck een online stock heeft, maar dat de stock van de lokale winkels daar niet bij zit, dus iets dat online niet op voorraad is, of niet bestaat, kan wel gewoon in een winkel liggen. GRX bijvoorbeeld).

Als je de spirit en klantvriendelijkheid van Van Eyck vergelijkt met een Fashion4Cycling, is het al frappant. Vergelijk het met een Futurum of Mantel, en het is gewoon schrijnend.

Had bepaalde Shimano-onderdelen nodig. Dus ik naar de toog (nog zo'n achterlijk concept, guilt-trip de informerende klant in het kopen van het product waarnaar hij vraagt, ook: moeten de prijzen daar niet op hangen, wettelijk gezien?) met de mededeling, "ik zoek deze 5 producten, ze zijn volgens de website op voorraad, het gaat om deze producten met dit als Shimano-nummer", en geef het papiertje af met alles op. Sleffen naar de stock, met 5 dozen terugkomen waarvan er 3 fout zijn (en niet een beetje fout, ik had een binnenblad van Ultegra 6800 nodig, en dan terugkomen met een 1x chainring voor een MTB met een totaal ander nummer), en u dan aangapen als een konijn naar een lichtbak terwijl de tandwieltjes in het hoofd langzaam draaien en tot het besef komen dat ze helemaal terug naar vanachter moet om het juiste te gaan halen.

Nee, sinds dan bestel ik gewoon online bij Van Eyck, of bij een andere webshop. Puur uit principe koop ik ook niets meer dat aan die toog gevraagd moet worden, alleen kleine snussel dat gewoon in de winkel hangt.
Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan het personeel dat daar achter de toog staat. Ik weet niet of er veel verloop is maar in Aalst zie ik toch veel dezelfde mensen. Vroeger moest ik voor mijn bijberoep veel in Sint-Pauwels zijn dus sprong ik daar ook wel regelmatig eens de Van Eyck daar binnen als ik iets nodig had, daar zag ik naar mijn gevoel toch wel regelmatig eens nieuwe mensen.

Nee, sinds dan bestel ik gewoon online bij Van Eyck², of bij een andere webshop. Puur uit principe koop ik ook niets meer dat aan die toog gevraagd moet worden, alleen kleine snussel dat gewoon in de winkel hangt. (² het probleem is dat Van Eyck een online stock heeft, maar dat de stock van de lokale winkels daar niet bij zit, dus iets dat online niet op voorraad is, of niet bestaat, kan wel gewoon in een winkel liggen. GRX bijvoorbeeld).

Als je de spirit en klantvriendelijkheid van Van Eyck vergelijkt met een Fashion4Cycling, is het al frappant. Vergelijk het met een Futurum of Mantel, en het is gewoon schrijnend.
En voor mij hebben ze met 2 een half uur gezocht naar de juiste bril in hun vitrine! (was wel in Aalst)

Maar bestel ook online, tenzij ik eco-cheques wil gebruiken en dat gaat (nog) niet online denk ik

Ik ben er altijd goed geholpen geweest, alleen was deze ervaring een serieuze domper. Het zegt ook iets over de mechaniekers daar dat die er gewoon geen oplossing voor zagen, of niet durfden (was in Aalst trouwens). De mechanieker bij Van den Hauwe in Melle reageerde direct enthousiast en zag het als een soort uitdaging. Das de spirit!

Ik blijf het nog steeds straf vinden dat jij erin geslaagd bent een through-axle muurvast te zetten. Was het gecross-thread dan of?

Echt geen flauw idee, maar het ding zat muurvast. Ik had die gewoon met de hand ingedraaid, zoals ik al ontelbare malen had gedaan...

Van eyck heeft eens mijn balhoofdlager vervangen. Het is bijna een kunst om het er scheef in te krijgen. Toen mijn fm de vork uit haalde brak het in 100 stukken. Levensgevaarlijk!

ApxYaKR.jpg
i4jD9Pd.jpg

w5e4KxR.jpg

Een kennis liet er onlangs nieuwe wielen, ketting en cassette steken. Na 2 ritten steekt hij zijn fiets opnieuw binnen door problemen met de wielen.

Vervangen ze toch ook niet die gloednieuwe cassette :lol:.

Nu weet ik niet hoe het er daar exact aan toe gaat, maar de werkdruk zou daar best wel eens behoorlijk hoog kunnen zijn - hier verzuipen we alvast in het werk - en dan zijn fouten sneller gebeurd..

Nu weet ik niet hoe het er daar exact aan toe gaat, maar de werkdruk zou daar best wel eens behoorlijk hoog kunnen zijn - hier verzuipen we alvast in het werk - en dan zijn fouten sneller gebeurd..
Kwaliteit>kwantiteit.

Fouten kunnen grote gevolgen hebben. Iets die afbreekt, rem die niet werkt,.. Als er daardoor iemand zwaar ten val komt en dat gaat de ronde (en mrt social media gaat het rap) dan kan het heel snel heel kalm worden ook.

Alleen zie je over het hoofd dat als je voor 100% kwaliteit gaat er nog steeds mensen ontevreden gaan zijn, slechte reviews gaan schrijven, klagen dat het te duur is. Dus alsof 1 slechte review een zaak gaat kraken. Zoals in quasi iedere branche is er immens tekort aan technisch personeel.

Wij hadden overlaatst bij ons op het werk ook zo'n klant. Een onderdeel was stuk, al ruim een jaar buiten garantie, we zorgen er voor dat hij dit toch nog in garantie krijgt, en dan klagen dat hij werkuren moest betalen en het te lang geduurd heeft... Je best doen voor je klanten leer je met de jaren af hoor, jammer genoeg door die 5% eikels die er rond lopen.

Een slechte review door “een Karen-reden” is 1 ding. Een slechte review met bewijs van (potentieel) levensgevaarlijk broddelwerk is iets helemaal anders.

Kwaliteit>kwantiteit.

Fouten kunnen grote gevolgen hebben. Iets die afbreekt, rem die niet werkt,.. Als er daardoor iemand zwaar ten val komt en dat gaat de ronde (en mrt social media gaat het rap) dan kan het heel snel heel kalm worden ook.
Op zich volledig akkoord, maar lange wachttijden zorgen voor véél meer slechte reviews dan een fout omdat ge daarmee 100% van uw klanten treft, terwijl ge hooguit een paar procent aan fouten wegfiltert. Combineer die impact op klantentevredenheid met rendabiliteit, en de rekening is helaas bij voorbaat gemaakt, ook al zou ik het zelf liever anders zien. Als er van bovenuit anders beslist wordt, is er ook maar zoveel dat ge op de werkvloer zelf kunt doen.

Aan de andere kant: bij mijn weten is het aantal kleine accidenten ten gevolge van foute herstellingen hier op een hand te tellen op jaarbasis, terwijl er vermoedelijk 8000 à 10 000 fietsen passeren op die termijn. Gelukkig geen enkel echt ongeval, ergo nul kwetsuren de zeldzame blauwe plek of schaafwond niet te na gesproken. Kan soms ook in een ongelooflijk stomme hoek zitten: bij een klant zonder afspraak had iemand diens transmissie wat hadden opgekuist en gesmeerd om die mens toch wat te helpen, waardoor de ketting aan het middelste crankblad doorschoot. Klant onderuit bij vertrek, verhard vet was namelijk het enige dat de transmissie draaiende hield.. Volledig op onze kosten vernieuwd daarna, klant tevreden. :unsure:

Vraagje aan de kenners:
Ik heb een Canyon Grial met DT swiss G1800 wielen, interne velgbreedte 24mm, nu zou ik voor de zomermaanden misschien toch wat meer wegbanden willen leggen aangezien ik veel met vrienden meerijden die puur op de weg rijden.

vraag 1: zouden banden van 28mm passen op deze velgen of zijn de banden daar toch al te smal voor?
vraag 2: wat is het effect op de cassette? Ga ik sneller door mijn vitessen zitten? Ik zit nu met 40mm banden al tegen het mid-einde van men cassette

Vraagje aan de kenners:
Ik heb een Canyon Grial met DT swiss G1800 wielen, interne velgbreedte 24mm, nu zou ik voor de zomermaanden misschien toch wat meer wegbanden willen leggen aangezien ik veel met vrienden meerijden die puur op de weg rijden.

vraag 1: zouden banden van 28mm passen op deze velgen of zijn de banden daar toch al te smal voor?
vraag 2: wat is het effect op de cassette? Ga ik sneller door mijn vitessen zitten? Ik zit nu met 40mm banden al tegen het mid-einde van men cassette
Vraag 1: 28mm op 24 intern vind ik wel héél smallekes... maar volgens Mavic linkjeeee moet dat net kunnen
Vraag 2: speed/cadence/tires

28mm op een 24mm velg zou ik echt niet doen, dan vallen ze erg breed, waardoor je wangen kwetsbaar worden. Dat rijdt bovendien niet zo fijn (nogal een vierkant profiel dan, waardoor het bochten nemen vreemd aanvoelt). Ik zou er gewoon een 33mm slick cyclocross-band opleggen.

Effect op de cassette: tsja, je gaat waarschijnlijk sneller rijden met wegbandjes op asfalt, maar ik moet nu zeggen dat ik ik als "mindere god" absoluut geen probleem heb met mijn 46T chainring en 11T kleinste tandwiel qua topsnelheid, het is niet dat ik "terminal velocity" bereik. Jij hebt geloof ik een 48T op je CFSL8, da's nog een trapje zwaarder.

Ik heb zelf Challenge Strada Bianca 30mm banden op een P1800 wielset liggen die er hier op overschot was (met 32T cassette), dat rijdt als een kanon op de Grail. Erg stevige band ook naar lekbestendigheid toe.

Laatst bewerkt:
Welke weg band zouden jullie aanraden rond de 32-33mm dan? Liefst ook tubeless ready. Ben zelf niet zo thuis in het hele weg gebeuren

Terug
Bovenaan