Had bepaalde Shimano-onderdelen nodig. Dus ik naar de toog (nog zo'n achterlijk concept, guilt-trip de informerende klant in het kopen van het product waarnaar hij vraagt, ook: moeten de prijzen daar niet op hangen, wettelijk gezien?) met de mededeling, "ik zoek deze 5 producten, ze zijn volgens de website op voorraad, het gaat om deze producten met dit als Shimano-nummer", en geef het papiertje af met alles op. Sleffen naar de stock, met 5 dozen terugkomen waarvan er 3 fout zijn (en niet een beetje fout, ik had een binnenblad van Ultegra 6800 nodig, en dan terugkomen met een 1x chainring voor een MTB met een totaal ander nummer), en u dan aangapen als een konijn naar een lichtbak terwijl de tandwieltjes in het hoofd langzaam draaien en tot het besef komen dat ze helemaal terug naar vanachter moet om het juiste te gaan halen.
Nee, sinds dan bestel ik gewoon online bij Van Eyck², of bij een andere webshop. Puur uit principe koop ik ook niets meer dat aan die toog gevraagd moet worden, alleen kleine snussel dat gewoon in de winkel hangt. (² het probleem is dat Van Eyck een online stock heeft, maar dat de stock van de lokale winkels daar niet bij zit, dus iets dat online niet op voorraad is, of niet bestaat, kan wel gewoon in een winkel liggen. GRX bijvoorbeeld).
Als je de spirit en klantvriendelijkheid van Van Eyck vergelijkt met een Fashion4Cycling, is het al frappant. Vergelijk het met een Futurum of Mantel, en het is gewoon schrijnend.