De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zijn hier mensen met (goeie) ervaringen met een Seasucker of Treefrog? De volgende wagen komt helaas zonder trekhaak en ik heb wel interesse in zo'n suction systeem.

In elk geval zou ik een 3-bike variant kiezen, ook al gaan er zelden 2 of meer fietsen op staan.

MP0003-4.png
Ik heb mij recent de seasucker gekocht voor 1 fiets. 1 keer gebruikt tot nu toe, de eerste kilometers met een ei in mijn broek 😅 maar 100x makkelijker en beter dan mijn fiets in de koffer proppen.

Op de TGV mag je een fiets meenemen als je het wiel demonteert en het geheel in een fietshoes steekt.
Wat voor fietshoezen zijn dit?

Wat voor fietshoezen zijn dit?

Hangt van land tot land af, en van voertuig tot voertuig. Sommige landen/maatschappijen eisen een volledige afdekking (dus echt in een koffer/zak, met het stuur eraf en volledig weggestoken), voor anderen is juist de aandrijftrein (padumtss) genoeg, weer anderen is het alleen de achterste derailleur,...

Hangt van land tot land af, en van voertuig tot voertuig. Sommige landen/maatschappijen eisen een volledige afdekking (dus echt in een koffer/zak, met het stuur eraf en volledig weggestoken), voor anderen is juist de aandrijftrein (padumtss) genoeg, weer anderen is het alleen de achterste derailleur,...
TGV Brussel - Zuid Frankrijk.
"Fietsen worden alleen toegestaan in TGV als ze met het voorwiel gedemonteerd zijn verpakt in een speciale fietshoes met maximale afmetingen 120 cm x 90 cm."

Dan zou ik ze eens contacteren met de vraag wat die hoes allemaal moet bedekken. Voorwiel eruit is omdat die anders langer is als 120cm.

Kan de bolt eigenlijk het hoogteprofiel tonen van een klim? Ik weet dat er een climbing page bestaat die hellingspercentage toont enzo, maar precies nog niet meteen een hoogteprofiel tegen gekomen?

Mja maar als je Garmin ziet dat is in dat opzicht toch duidelijker
Gewoon omdat er hier veel datafields zijn toegevoegd.

ik heb een 530 en ik mis mijn Bolt. Supercontent, maar wat een gedoe om routes te sharen en te navigeren naar een adres (tijdens een rit). En uiteindelijk zijn de kaarten ook gewoon veel minder duidelijk dan de crumbtrail van Wahoo.

Gewoon omdat er hier veel datafields zijn toegevoegd.

ik heb een 530 en ik mis mijn Bolt. Supercontent, maar wat een gedoe om routes te sharen en te navigeren naar een adres (tijdens een rit). En uiteindelijk zijn de kaarten ook gewoon veel minder duidelijk dan de crumbtrail van Wahoo.
Zie je op Garmin (of toch bepaalde) niet hoe lang een klim is + percentages? Dat heb je niet bij de bold (heb die ook hoor).
Moet wel zeggen dat na 3j de knoppen loskomen, moet eens een hoesje voor erover kopen denk ik.

Zie je op Garmin (of toch bepaalde) niet hoe lang een klim is + percentages? Dat heb je niet bij de bold (heb die ook hoor).
Moet wel zeggen dat na 3j de knoppen loskomen, moet eens een hoesje voor erover kopen denk ik.
Ja. Climbpro heet die feature. Eigenlijk 1 van de voornaamste redenen om toch nog eens bij Garmin te piepen voor mij.

Werkt voor geen meter :) De klim start altijd als je halfweg bent en de GPS positioneert je compleet verkeerd op de kaart, om nog maar te zwijgen over de geprojecteerde hellingspercentages.

Batterylife is wel waanzinnig. Vorig weekend 6u genavigeerd met alle connecties aan (wifi, BT, ant, gps/glonass), full backlight, en ik had nog 71% over.

Nieuwe wahoo bolt is uit!
Best de review van dc rainmaker niet bekijken :unsure:
De knoppen van mijn Garmin zijn de laatste maand gek aan het doen, dat wordt weer opsturen en nieuwe krijgen. Mijn 5e nieuw toestel wordt dat sinds 2018. Het is eigenlijk wel erg dat je anno 2021 geen enkel toestel hebt dat nu eens echt top notch is, zonder problemen.

8e en laatste race van't seizoen. Ambitie was top tien.

Helaas niet waargemaakt. Parcours van dienst was Surrey Hills. 44 kilometer met 1000 hoogtemeters gespreid over 5 beklimmingen.
Ik had het parcours al eens geracet op voorhand en had er best vertrouwen in.
Helaas heeft het niet mogen zijn. Gestrand op 18e plek van de 83. Twee keer in een afdaling ben ik door niet heel erg vertrouwd te zijn met de game mechanics gigantisch veel tijd kwijt geraakt. Dat zal mij niet snel opnieuw overkomen nu ik weet hoe het komt, maar redelijk zuur. Top tien had er anders net wel / net niet in gezeten.

Uiteindelijk stranden we met het team op positie 11 van de 16 ofzo in onze reeks... whatever :)
't was elke dinsdag afzien, maar plezant.

Ik kan het wel aan iedereen met een klein beetje competiedrang aanraden.
Het volgende seizoen start pas in de herfst.

Terug
Bovenaan