De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Was tot gisterenavond gratis :p
Ik heb die inderdaad gisteren gedownload...
Daar stonden er nog op. Die waren inderdaad allemaal €10, maar deze was gewoon gratis. Dacht dat deze een cadeautje was om u warm te maken om de andere ritten te kopen.

Mja je krijgt waardebon in de plaats voor 6D sport nutrition enzo

Maar als jullie hem rijden en op strava zetten laat dan maar weten dan download ik hem wel van daar :unsure:

Je krijgt inderdaad €10 bij één of andere sport nutrition site. Zijn routes zijn blijkbaar wel altijd deftig, dus zeker die €10 waard. Vriend van me heeft zijn rit van de ronde van Vlaanderen gereden. 75 km en 1200 hm met alle monumenten. Die staat bij mij in juni op het programma. (als ik tegen dan een koersfiets afgeluisd krijg bij mijn vriendin :unsure:)

Vorig jaar in lockdown 1 heb ik vanuit Leuven ook een route gedaan door het Zoniënwoud, Hallerbos, Leeuw van Waterloo. Ik herken tal van foto's, dus denk dat ik het beste al wel gezien heb. Het kasteel van Terhulpen herken ik nog als was het gisteren. Probeer maar eens aan 2 16-jarige meisjes (die daar aan het helpen waren om te tuinen te onderhouden) in je beste Frans uit te leggen dat je een tang nodig hebt omdat je zonet de core uit je ventiel hebt getrokken na een lekke band :laugh:

Je krijgt inderdaad €10 bij één of andere sport nutrition site. Zijn routes zijn blijkbaar wel altijd deftig, dus zeker die €10 waard. Vriend van me heeft zijn rit van de ronde van Vlaanderen gereden. 75 km en 1200 hm met alle monumenten. Die staat bij mij in juni op het programma. (als ik tegen dan een koersfiets afgeluisd krijg bij mijn vriendin :unsure:)
voor de RVV kan je ook gewoon de aangeduide lussen nemen, die zijn ook zeer goed

Volgens mensen hier kan je die er gemakkelijk op leggen met je handen! Dus succes

Techniek!

Of anders ze eerst laten opwarmen, dat helpt vaak
Gewoon even op de chauffage leggen dus?

Ik ben er helemaal gene held in.
Maar die banden heb ik op mijne woon-werk fiets (koersfiets) en die gaan er poepsimpel of en af?

Of ligt misschien ook hard aan de wielen? Want op de koersfiets heb ik nog nooit moeten suggelen.

Het heeft vooral met de wielen te maken me dunkt! (en techniek).

Zoals eerder aangegeven ben ik dus stilletjes aan gestart met het fietsen als toevoeging op het lopen. Gisteren na mijn 100km trail ben ik even gaan lopen en kwam ik tot de vaststelling dat ik het niet slim vind om te fietsen zonder helm. Al was het gisteren maar 45min losfietsen met de MTB op de weg. Aangezien ik binnen 2 weken voor het eerst ga fietsen in de Ardennen lijkt het mij vooral een noodzaak om tegen dan zeker een helm te hebben.

Nu moet ik zeggen dat ik daar 0,0 kennis over heb en door het bos de bomen niet meer zie. Kan je zoiets online kopen zonder dat eerst te passen? Indien ja, hebben jullie aanraders? Anders passeer ik wel eens langs de lokale fietsenwinkel, maar momenteel heb ik voor zaterdag amper tijd om er te geraken.

Zoals eerder aangegeven ben ik dus stilletjes aan gestart met het fietsen als toevoeging op het lopen. Gisteren na mijn 100km trail ben ik even gaan lopen en kwam ik tot de vaststelling dat ik het niet slim vind om te fietsen zonder helm. Al was het gisteren maar 45min losfietsen met de MTB op de weg. Aangezien ik binnen 2 weken voor het eerst ga fietsen in de Ardennen lijkt het mij vooral een noodzaak om tegen dan zeker een helm te hebben.

Nu moet ik zeggen dat ik daar 0,0 kennis over heb en door het bos de bomen niet meer zie. Kan je zoiets online kopen zonder dat eerst te passen? Indien ja, hebben jullie aanraders? Anders passeer ik wel eens langs de lokale fietsenwinkel, maar momenteel heb ik voor zaterdag amper tijd om er te geraken.
Bij een helm komt het gewoon op passen aan, zeker als je er niet mee gekend bent. Naar een winkel stappen, op je hoofd zetten en mee naar buiten wandelen! (Als em goed zit ;) )

Dat kan je imo gewoon wel online bestellen hoor. Gewoon even touwtje rond je hoofd om en meten maar. Ik zou ook ééntje met MIPS systeem aanraden.

Naar webshops toe:

- futurumshop (vaak iets duurder, maar bijzonder snelle levering en top service, bv. naar retour toe)
- mantel
- van eyck

Bij een helm komt het gewoon op passen aan, zeker als je er niet mee gekend bent. Naar een winkel stappen, op je hoofd zetten en mee naar buiten wandelen! (Als em goed zit ;) )
Ik zou toch ook even langs de kassa passeren
Dat kan je imo gewoon wel online bestellen hoor. Gewoon even touwtje rond je hoofd om en meten maar. Ik zou ook ééntje met MIPS systeem aanraden.

Naar webshops toe:

- futurumshop (vaak iets duurder, maar bijzonder snelle levering en top service, bv. naar retour toe)
- mantel
- van eyck
Maat is 1 ding, pasvorm iets anders

MIPS zou ik ook wel nemen (of alternatief zoals bij bontrager)
Persoonlijk vind ik het ook handig dat mijn bril er goed in kan gestoken worden (kan dacht ik bij dat cell-systeem van bontrager niet) en veel ventilatie. MTB heb je ook nog zo met een klepje (kan er wss wel meestal af ?) maar dat heb ik niet
En draaisysteem achteraan dat handig werkt is ook mooi meegenomen :p

Bij passen zou hij moeten blijven zitten zonder dat je hem onder je kin vastklikt

hebben jullie aanraders?

Als het alleen voor de MTB is, zou ik een helm pakken die vanachter wat dieper doorzakt (geen idee als dat een speciale naam heeft). Dat is altijd wat extra veiligheid.

Dus de meer trail gerichte helm:
1620042880923.png

ipv de meer xc gerichte helm:

1620042850713.png

Ontzettend bedankt voor de tips allemaal! Ik zal zaterdag (of eerder indien mogelijk) gewoon langs de winkel gaan en aangeven dat het voornamelijk om te mountainbiken is. Ik weet uit ervaring dat ik ook een redelijk “dik” en rond hoofd heb, dus passen is inderdaad veiliger denk ik dan.

Voor de rest heb ik dan al het gerief om op pad te gaan. Buiten de schoenen en het broekje gebruik ik momenteel gewoon mijn trailkledij voor het bovenlichaam en hydration pack voor voeding/drank. Daarmee kunnen we binnen 2 weken dan voor het eerst rustig 2 tourtjes doen in de Ardennen.

Al lopend kan ik meestal blijven gaan, zaterdag nog 100km gelopen en amper last van, maar ik verwacht mij toch aan wat fameuze kletsen op de fiets.

Al veel helmen geprobeerd, maar voorlopig maar eentje die mij echt past. Bij mij spant het vaak voor- en achteraan mijn hoofd, om aan de zijkanten ter hoogte van mijn oren precies wat speling te hebben.
Dus passen is het advies.

Terug
Bovenaan