Chauffagist
Well-known member
De meeste fietsen komen tegenwoordig met TLR banden, maar alsnog uitgerust met binnenbanden. Zelf ben ik nog niet 100% overtuigd van het tubeless verhaal op racefietsen voor ons als amateur, waarbij we niet onmiddellijk een ander wiel ter beschikking hebben. Hoewel ik tubeless rijd, twijfel ik nog of ik het ga blijven doen op de racefiets.
Maar goed, voor mensen die met binnenbanden rijden- en dat zijn er nog heel wat- is het dan niet beter om gewoon voor de klassieke vouwband te kiezen, die niet TLR is?
In gewicht wegen deze banden vaak 70-80 gram minder. Ik denk dat ze ook makkelijker op de velg te krijgen zijn? Is er enig verschil in weerstand tegen lekrijden tussen de klassieke variant en de tlr variant?
Maar goed, voor mensen die met binnenbanden rijden- en dat zijn er nog heel wat- is het dan niet beter om gewoon voor de klassieke vouwband te kiezen, die niet TLR is?
In gewicht wegen deze banden vaak 70-80 gram minder. Ik denk dat ze ook makkelijker op de velg te krijgen zijn? Is er enig verschil in weerstand tegen lekrijden tussen de klassieke variant en de tlr variant?

)