Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor shimanonaven heb je conussleutels nodig. Voor al de andere… ‘t is te zienDe lagers van een wielnaaf opendoen is dat moeilijk en hebt ge daar speciaal materiaal voor nodig?, ik heb al veel zelf aan mijn fiets gedaan maar naven ben ik tot nu toe afgebleven.
In dit weer gaan fietsen en mijn achterwiel knarst echt enorm nu...

Het zijn Syncros Capital 1.0 wielen die standaard op mijn scott zaten.Voor shimanonaven heb je conussleutels nodig. Voor al de andere… ‘t is te zien
Welke zijn het?
Afh van serie en jaartal zijn dat wellicht DT Swiss 240(exp)/350 naven…Het zijn Syncros Capital 1.0 wielen die standaard op mijn scott zaten.

In die filmpjes gaat dat allemaal veel te gemakkelijk. Ik heb onlangs de lagers uit het bb van mijn mbt vervangen, en dat was in "'t echt" niet geschikt voor een youtube filmpje. Zweet, kwijl, gescheld waarbij zelfs een geroutineerde straathoer bleek zou wegtrekken en de boel een ganse nacht laten weken in wd40, zijn een paar van de essentiële vaardigheden die er aan te pas zijn gekomen.Afh van serie en jaartal zijn dat wellicht DT Swiss 240(exp)/350 naven…
Ventiel zal misschien stuk zijn. Nieuw binnenbandje steken. Is de miserie niet waard voor die paar €.Is hier misschien niet de de juiste plaats, maar ik weet niet goed waar ik het kan vragen voor ik naar een fietsenmaker moet.
Ik krijg mijn voorband van mijn fiets niet meer opgepompt, het is niet dat er een gat in zit want ik geraak wel nog tot 2 bar met mijn pomp, maar ik krijg er ook niet meer lucht in, tot 2 bar en daarna krijg ik het niet omhoog, ondanks dat ik vroeger makkelijk tot 4 kon.
Als ik de pomp eraf haal dan ontsnapt er ook lucht uit het ventiel, ik heb eens geprobeerd om het 'inpasstukje' van het achterwiel ventiel om te wisselen met het voorwiel en het rare is dat het dan terug goed gaat achteraan, maar ondanks een ander stuk terug problemen vooraan.
Lijkt dus te liggen aan de binnenband? Maar ik snap niet hoe dat komt dat ik het niet meer kan afsluiten en ook niet meer verder kan oppompen.
Vage uitleg natuurlijk, maar wie weet is dit iets herkenbaar
edit: Het gaat om een 'Hollands ventiel' blijkbaar
Lijkt me maar 1 oplossing:Is hier misschien niet de de juiste plaats, maar ik weet niet goed waar ik het kan vragen voor ik naar een fietsenmaker moet.
Ik krijg mijn voorband van mijn fiets niet meer opgepompt, het is niet dat er een gat in zit want ik geraak wel nog tot 2 bar met mijn pomp, maar ik krijg er ook niet meer lucht in, tot 2 bar en daarna krijg ik het niet omhoog, ondanks dat ik vroeger makkelijk tot 4 kon.
Als ik de pomp eraf haal dan ontsnapt er ook lucht uit het ventiel, ik heb eens geprobeerd om het 'inpasstukje' van het achterwiel ventiel om te wisselen met het voorwiel en het rare is dat het dan terug goed gaat achteraan, maar ondanks een ander stuk terug problemen vooraan.
Lijkt dus te liggen aan de binnenband? Maar ik snap niet hoe dat komt dat ik het niet meer kan afsluiten en ook niet meer verder kan oppompen.
Vage uitleg natuurlijk, maar wie weet is dit iets herkenbaar
edit: Het gaat om een 'Hollands ventiel' blijkbaar
Fact.......strontzomer...
..Klotezooi...
Ja dat dacht ik ook, maar ik heb eens het ventiel van de achterband vooraan gestoken en dan werkt het ook niet, terwijl het in de achterband wel werktVentiel zal misschien stuk zijn. Nieuw binnenbandje steken. Is de miserie niet waard voor die paar €.

Best wat binnenbanden bestellen, stuk of 5-10, zo heb je dat altijd liggen als er 1 sneuvelt. De echte BG-er rijdt natuurlijk tubeless en heeft nog 3 reserve-fietsen aan de haak hangen...Ja dat dacht ik ook, maar ik heb eens het ventiel van de achterband vooraan gestoken en dan werkt het ook niet, terwijl het in de achterband wel werkt
Zal dus eerder gewoon de binnenband zijn ofzo denk ik
yesVraagske: het bottom bracket in mijn scott speedster gravel is een shimano RS500 press fit. Kan ik die vervangen door eender welke BB86 van dezelfde afmetingen, zijnde 86,5mm / 41mm (bv de ultegra BB72)?
Tx! De wondere wereld van de BB's is echt om zot te worden.
Ventiel kun je normaal niet verwijderen van de binnenband. Jij bedoelt waarschijnlijk het zwart afdekkapje van het ventiel. Het ventiel is het ijzeren gedeelte waar je je pomp zelf op aansluit. Dat kan ook stuk gaan na een tijd.Ja dat dacht ik ook, maar ik heb eens het ventiel van de achterband vooraan gestoken en dan werkt het ook niet, terwijl het in de achterband wel werkt
Zal dus eerder gewoon de binnenband zijn ofzo denk ik