De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Eigenlijk vooral drang om te moeten plassen en zo het gevoel alsof je tijdens het plassen hebt moeten afknijpen. Maar alleen maar als ik zit of lig (snachts ook niet) en ook niet heel de dag door.

Tijdens het fietsen, wandelen, rechtstaan ook geen last van. Plassen is ook gewoon normaal: geen moeite om te plassen, ook geen zwakke straal.
Heb ook al gelezen dat het door te gespannen bekkenbodemspieren kan zijn. Is nu al een 2tal weken. Lijkt me dat het bij een ontsteking toch eerder constant zou moeten zijn en dat ik ondertussen koorts zou hebben.
Ik heb daar last van als mijn fiets op de rollen staat. Blijkbaar verandert mijn positie daar net genoeg om daar veel last van te hebben. Is meestal weg een paar uur later (bij mij toch). Evt een bikefit doen voor beide fietsen?

De laatste training voor de Alps Epic zit er op. Donderdagochtend vertrek ik naar de Alpen, zaterdag is de eerste wedstrijdrit.
Uiteraard doe ik enkel mee voor de ervaring en niet om echt te racen. Drie jaar geleden deed ik ook mee en het niveau ligt er echt hoog. Een van de dagen geldt ook als het Franse kampioenschap XC marathon, dus er zullen veel kleppers aan de start staan.

Vijf dagen, elke dag 50 - 70 kilometer en twee- à drieduizend hoogtemeters.

Morgen doe ik nog een FTP-test. Ik had mij begin dit jaar voorgenomen om goed in vorm te zijn en op een FTP score van boven de 300 uit te komen.
Ik was heel goed op weg, tot ik heel de maand april letterlijk niet heb gefietst doordat ik mijn knie en quadriceps voelde opspelen.

In mei ook nog eens een - gelukkig heel korte - ontsteking van de een slijmbeurs in de lies gehad en dan ook nog eens een - ook weer gelukkig heel korte - ontsteking van de vliezen rond de luchtpijp (ofzo).
Nu in mindere vorm dan vooropgesteld, maar wel zonder kwaaltjes.

Benieuwd naar de FTP test, het is al heel lang geleden dat ik er eens een heb afgelegd.

Benieuwd naar de FTP test, het is al heel lang geleden dat ik er eens een heb afgelegd.

Waarom nu nog een FTP-test doen?
Je gaat niet meer trainen en ik vermoed dat je op basis van uw trainingen wel weet wat je aankan, in een wedstrijd spelen er zoveel factoren mee dat het toch wat aanvoelen op het moment zelf is.
Het kan wel tof zijn om te weten in welke vorm je exact aan de start komt, dat wel.

Sowieso geluk gewenst, en hopelijk niet te vettig.
Al zal dat laatste lastig worden gezien de massa neerslag die er gevallen is en nog gaat vallen in die regio. :P

Vorige vrijdag net 10km vertrokken van thuis en door verkeerd schakelen denk ik vooraan is mijn ketting beginnen klappen en mijn derailleur in mijn wiel geslagen.
De pad is afgebroken, en aan het wiel of derailleur lijkt niks aan te zijn.

Is er een service centrum van canyon waar je onderdelen kan halen want het er 1 besteld online en dat zou tot 17 werkdagen kunnen duren voor het geleverd wordt…

Vorige vrijdag net 10km vertrokken van thuis en door verkeerd schakelen denk ik vooraan is mijn ketting beginnen klappen en mijn derailleur in mijn wiel geslagen.
De pad is afgebroken, en aan het wiel of derailleur lijkt niks aan te zijn.

Is er een service centrum van canyon waar je onderdelen kan halen want het er 1 besteld online en dat zou tot 17 werkdagen kunnen duren voor het geleverd wordt…

Mss 1 uit deze lijst? Je kan maar proberen, vragen staat vrij.

Blaas/prostaat onsteking dus. Ik vraag me nu wel af of ik beter mijn fiets een paar weken aan de haak hang of niet. De dokter zei zelf wel "ik ga je fiets niet afpakken" maar ik ben bang dat het hierdoor langer zou duren en wil er echt wel zo rap mogelijk vanaf. Want in Juli 14u rijden met de auto naar Toscane op die manier, dan ben ik op sterven na dood tegen dat ik er ben.

Blaas/prostaat onsteking dus. Ik vraag me nu wel af of ik beter mijn fiets een paar weken aan de haak hang of niet. De dokter zei zelf wel "ik ga je fiets niet afpakken" maar ik ben bang dat het hierdoor langer zou duren en wil er echt wel zo rap mogelijk vanaf. Want in Juli 14u rijden met de auto naar Toscane op die manier, dan ben ik op sterven na dood tegen dat ik er ben.
Beantwoord je uw vraag nu zelf niet? :P
Het is klote natuurlijk maar ook niet het einde van de wereld.
Hoe je er juist aankomt zal waarschijnlijk ook moeilijk te achterhalen zijn, door de druk of door een bacterie. Als je terug begint met fietsen en het komt terug dan zal het waarschijnlijk door de fiets komen, maar dan zit je er natuurlijk nog eens mee :P

Beantwoord je uw vraag nu zelf niet? :p
Het is klote natuurlijk maar ook niet het einde van de wereld.
Hoe je er juist aankomt zal waarschijnlijk ook moeilijk te achterhalen zijn, door de druk of door een bacterie. Als je terug begint met fietsen en het komt terug dan zal het waarschijnlijk door de fiets komen, maar dan zit je er natuurlijk nog eens mee :p
ja het ding is dat ik er eigenlijk tijdens het fietsen geen last van heb, maar wel als ik op mijn bureaustoel zit. Nu volgens de dokter is de pijn gewoon omdat je erop zit en dat het ontstoken is, maar de oorzaak zou zijn van te weinig te drinken.
Wat ook wel klopt, want ik drink tussendoor zo goed als niks. Enkel een glas bij ontbijt, middageten en avondeten. En dan een bidon tijdens de trainingen, wat eigenlijk ook te weinig is op een kleine 2u.

Maar ga er toch zeker een week mee wachten, een rustweekje gaat ook eens deugd doen.

ja het ding is dat ik er eigenlijk tijdens het fietsen geen last van heb, maar wel als ik op mijn bureaustoel zit. Nu volgens de dokter is de pijn gewoon omdat je erop zit en dat het ontstoken is, maar de oorzaak zou zijn van te weinig te drinken.
Wat ook wel klopt, want ik drink tussendoor zo goed als niks. Enkel een glas bij ontbijt, middageten en avondeten. En dan een bidon tijdens de trainingen, wat eigenlijk ook te weinig is op een kleine 2u.

Maar ga er toch zeker een week mee wachten, een rustweekje gaat ook eens deugd doen.
Dus dat is 1,2-1,4L op een dag met sporten inbegrepen? Op zich wel goed dat je de oorzak gevonden hebt dan.

Dus:
- werken met de fiets op de rollen voor de zithouding
- rollen aan de toog op café zetten voor bevoorrading

Meer é, want een echte vent drinkt alleen, minstens, 33'ers. Dus dat is al een liter ('s morgens, middag en avond).

En @Str8_6 heeft dus een prostaat, ergo is een vent.
Ja, maar hij heeft ook een zadeltasje. Vandaar mijn verwarring.

Naar mijn mening is een bierdieet van een halve bak per dag aan de orde.

Dus dat is 1,2-1,4L op een dag met sporten inbegrepen? Op zich wel goed dat je de oorzak gevonden hebt dan.
Hij zei tussen gewoon zonder sport tussen de maaltijden door 1,5l. Dus drinken tijdens de maaltijd niet inbegrepen.

Volgens mij komt er tijdens het sporten nog 500ml per uur bij hoor, want dat is om je vochtverlies bij zweten aan te vullen.

Deed ik vroeger ook wel. In het begin is dat wennen, maar na een paar weken doe je dat automatisch.

Terug
Bovenaan