De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Bericht gekregen dat mijn fiets geleverd is en binnenkort opgehaald kan worden. Dringend tijd om te kijken naar nieuwe pedalen (aangezien ik nog geen heb voor op de wegfiets). Aangezien ik geen powermeter heb op de fiets (en ik graag naar cijfertjes kijk) was ik aan het denken om powermeter pedalen aan te schaffen.
Groot intern debat tussen de Assioma Duo's en de Garmin RS200.
Assioma's: oplaadbaar via USB, goedkoper, maar met Look plaatjes?
Garmin: Shimano plaatjes, duurder en wel fan van Garmin

Iemand ervaringen met een van de twee of een advies hierin?

Bericht gekregen dat mijn fiets geleverd is en binnenkort opgehaald kan worden. Dringend tijd om te kijken naar nieuwe pedalen (aangezien ik nog geen heb voor op de wegfiets). Aangezien ik geen powermeter heb op de fiets (en ik graag naar cijfertjes kijk) was ik aan het denken om powermeter pedalen aan te schaffen.

Ik heb de Garmin Vector 3S gehad en sinds vorig jaar overgeschakeld naar Assioma: Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat er weinig verschil op zit voor mij. Ik had voor beide enkelvoudig en merkte geen grote verschillen tussen de twee. Enkel bij de Garmin (is wel de voorloper van de RS200 dus wellicht al gedateerd) een drietal keer (op 200 ritten ofzo) dat er rare data naar boven kwam, maar na calibreren of updaten (tijdens de rit) was dat van de baan. Met de assioma's nooit problemen gehad.

Betrouwbaarheid lijkt me zeer correct, al zijn er daarvoor wel betere websites geplaatst om dat te beoordelen.

Kijk eens naar https://www.elite-wheels.com/product/drive-40mm-disc-brake-carbon-spoke-wheelset-ceramic-bearing/ .
Binnenkort met de tour sale en dan kome ze op +- 950 dollar (had al een pre-sale event mail gehad) wat dus wil zeggen dat ze bijna 400 euro goedkoper gaan zijn. Shipping prima, afwerking top, rijden fantastisch & zijn nog is 150g lichter. Ik heb ze in mixed depth besteld, 40/45, maar dat kan je volledig zelf invullen hoe je dat wilt.

edit; hier al de link naar sale, echt een no brainer imo. https://www.elite-wheels.com/product/drive-disc-mixed-depth-bundle/

Dit is natuurlijk dezelfde elite wheels die een copyright claim aan hun broek hebben.
En die GCN sponsoren, maar die daar al wat spijt van hebben door de heisa die rond de copyright claim hangt.

Over de kwaliteit kan ik mij niet uitspreken. Dat GCN ze in eerste instantie aanprezen daar hecht ik weinig belang aan. De laatste keer dat ze nog eens iet of wat kritisch waren is ook al enkele jaren geleden.

Asiomas zijn de betere van de 2, geen twijfel over. Er is ook een Shimano versie van de asiomas maar de q factor is dan breder dan standaard. Als look ipv Shimano geen deal-breaker is zeker voor de asiomas gaan.

Ik zag bij het schoonmaken van mijn fiets plots deze beschadigingen op het frame.. Ik weet niet zo goed hoe het gekomen is, ik ben niet gevallen of zo. Is dit gewoon wat verf dat eraf is gegaan, of is er meer aan de hand?

W1yviwa.jpeg

Steenslag zou misschien wel kunnen, dat is normaal gezien enkel de verf dat geraakt is?

Ik heb nog wel ergens van die frame stickers liggen, kan die er nog wel overplakken ter bescherming.

Ik heb een irritant probleem. Als ik gaan fietsen heb dan heb ik bepaalde momenten van de dag precies het gevoel van een blaasontsteking.
Ook enkel als ik zit of lig. Als ik recht sta, fiets of wandel heb ik het niet.

Nooit iemand die zoiets voorgehad heeft?

Nuja ga er sowieso eens naar de dokter mee. Ik heb een zadel met uitsparing dus lijkt me ook niet dat ik een ontsteking kan hebben aan mijn prostaat maar moet toch iets te maken hebben met mijn positie ofzo. Daarom weet ik niet goed of een dokter me gaat kunnen helpen.

Ik heb een irritant probleem. Als ik gaan fietsen heb dan heb ik bepaalde momenten van de dag precies het gevoel van een blaasontsteking.

Nuja ga er sowieso eens naar de dokter mee. Ik heb een zadel met uitsparing dus lijkt me ook niet dat ik een ontsteking kan hebben aan mijn prostaat maar moet toch iets te maken hebben met mijn positie ofzo. Daarom weet ik niet goed of een dokter me gaat kunnen helpen.
Recent veranderd van fiets of positie aangepast?

Recent veranderd van fiets of positie aangepast?
Fiets bijgekocht, maar staat helemaal hetzelfde als mijn vorige qua positie ook hetzelfde zadel op beide fietsen. Mijn zadel was wel eerst een halve cm gezakt, toen had ik geen last, maar sinds ik het gezet heb zoals het eigenlijk moet heb ik last.

Ofwel is het van teveel te fietsen want ik zit wel bijna dagelijks op mijn fiets. Iedere dag W-W met vaak een toertje bij en in het weekend dan grotere ritten.

Heb ik ook nog gehad. Heeft puur te maken met je positie op de fiets en bepaalde drukpunten op je zadel.
Als ik jouw was zou ik bij een bikefitter een afspraak inplannen incl zadeldrukmeeting.
Heeft bij mij alles opgelost

Fiets bijgekocht, maar staat helemaal hetzelfde als mijn vorige qua positie ook hetzelfde zadel op beide fietsen. Mijn zadel was wel eerst een halve cm gezakt, toen had ik geen last, maar sinds ik het gezet heb zoals het eigenlijk moet heb ik last.

Ofwel is het van teveel te fietsen want ik zit wel bijna dagelijks op mijn fiets. Iedere dag W-W met vaak een toertje bij en in het weekend dan grotere ritten.
Is dat op de aeroad of de ultimate? Fitting doen bij Campe?

Zelf niet voorgehad, maar van wat ik lees komt dit vooral voor bij mannen met een uitzonderlijk kleine penis.

Veel sterkte!

Wat is dat hier allemaal gasten…
Ik kijk hier een dag niet en ik zie hier dork discs voorbijkomen en straight Dave waarbij de kleine penis hem parten speelt.
Da kan nu toch niet zijn.

Ofwel is het van teveel te fietsen want ik zit wel bijna dagelijks op mijn fiets.

Elaa stoeferke. Misschien beter op iets anders zitten.
En als je dan zoveel fietst, wat is uw FTP?? En de hamvraag, rij je sneller dan onze salonloodgieter?

Je zegt gevoel van een blaasontsteking, maar welke klachten heb je dan precies?
Via bloed- en urineonderzoek kan onderscheid wel gemaakt worden tussen prostatis of urineweginfectie (blaas of plasbuis).
Vage klachten op en af kan wel gelinkt zijn aan milde chronische ontsteking prostaat, dat kan spontaan opkomen zonder link met het fietsen of positie. Dus wel goed dat je dit even bij dokter controleert!

Je zegt gevoel van een blaasontsteking, maar welke klachten heb je dan precies?
Via bloed- en urineonderzoek kan onderscheid wel gemaakt worden tussen prostatis of urineweginfectie (blaas of plasbuis).
Vage klachten op en af kan wel gelinkt zijn aan milde chronische ontsteking prostaat, dat kan spontaan opkomen zonder link met het fietsen of positie. Dus wel goed dat je dit even bij dokter controleert!
Eigenlijk vooral drang om te moeten plassen en zo het gevoel alsof je tijdens het plassen hebt moeten afknijpen. Maar alleen maar als ik zit of lig (snachts ook niet) en ook niet heel de dag door.

Tijdens het fietsen, wandelen, rechtstaan ook geen last van. Plassen is ook gewoon normaal: geen moeite om te plassen, ook geen zwakke straal.
Heb ook al gelezen dat het door te gespannen bekkenbodemspieren kan zijn. Is nu al een 2tal weken. Lijkt me dat het bij een ontsteking toch eerder constant zou moeten zijn en dat ik ondertussen koorts zou hebben.

Terug
Bovenaan