Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor mijn graveltochten in de Dolomieten valt mijn oog op de Maxxis Rambler in 700x38c versie.
Nu is mijn vraag, er staat op de website van Bikeinn, compatability:tubeless.
Wil dit zeggen dat dit enkel tubeless kan of kan ik gewoon ook met tubes rijden ? Kan ik dan best ook speciale tubes gebruiken voor het gravelen ten opzichte van de banden die ik gebruik voor asfalt ?
Je kan perfect binnenbanden gebruiken. Enkel wel letten op de breedte.Voor mijn graveltochten in de Dolomieten valt mijn oog op de Maxxis Rambler in 700x38c versie.
Nu is mijn vraag, er staat op de website van Bikeinn, compatability:tubeless.
Wil dit zeggen dat dit enkel tubeless kan of kan ik gewoon ook met tubes rijden ? Kan ik dan best ook speciale tubes gebruiken voor het gravelen ten opzichte van de banden die ik gebruik voor asfalt ?
Heb maar 1 fiets waar ik dus het jaar door gewoon op asfalt rij maar wou nu voor die 2 weken Dolomieten er toch voor zorgen dat ik ook wat in de bergen weg kan. Zie het niet meteen zitten om daar met tubeless te experimenteren.Je kan perfect binnenbanden gebruiken. Enkel wel letten op de breedte.
Maar waarom zou je ze niet tubeless zetten (en als backup een set binnenbanden meenemen)? Lagere druk (= meer comfort) en kleine gaatjes worden gedicht.
Bij banden wisselen is tubeless idd wel wat geknoei, ik snap dat je daar niet wil aan beginnen.Heb maar 1 fiets waar ik dus het jaar door gewoon op asfalt rij maar wou nu voor die 2 weken Dolomieten er toch voor zorgen dat ik ook wat in de bergen weg kan. Zie het niet meteen zitten om daar met tubeless te experimenteren.
Als je zegt 'letten op de breedte' , bedoel je dan de breedte van de binnenband ? Op dit moment zitten de stock binnenbanden erin en zitten er tires op van 32mm
Top, zal dat op voorhand eens checkenBij banden wisselen is tubeless idd wel wat geknoei, ik snap dat je daar niet wil aan beginnen.
En idd, de binnenband moet breed genoeg kunnen opgeblazen worden.
Top, zal dat op voorhand eens checken

Heb dat ook 1 keer gedaan, heel de dag regen gehad. Was zo een hel dat het waarschijnlijk bij die ene keer blijft.Gisteren de fiets Elfstedentocht gereden (235km), echt zalig168m hoogtemeters in totaal
![]()
Hier rond km 150 een absurde wolkbreuk boven ons, echt alsof we door een douche aan het fietsen waren, denk dat we er toch een goed uur hebben ingezeten. Dan kletsnat eindigen met 40km wind tegenHeb dat ook 1 keer gedaan, heel de dag regen gehad. Was zo een hel dat het waarschijnlijk bij die ene keer blijft.

Ik ga ze zelf samenstellen om zeker geen te zware mountainbikeroutes tegen te komen.Kan je eventueel eens sharen welke routes je gaat gravellen in de Dolomieten? Ben daar wel benieuwd naar!
Misschien ook wel een open deur maar op asfalt valt er daar ook zeer veel fun te beleven.
Wel tegen de gravel-hype natuurlijk![]()
Van der poel hier in de polders van Koewacht ook al een keer of 5 gespot in het verleden.Welkom in de regio Waasland- Zeeuws-Vlaanderen!
En gisteren was er dan nog geen zuchtje wind, je moet u eens voorstellen als het 4 of godverbied 5 Beaufort waait. Dan is de fun er snel af ze!
Van Moer kom ik regelmatig tegen. Bij de kine heeft hij zelfs al mijn springbox gestolen toen ik aan het rusten was, smeerlap
Greg Van Avermaet ook al te veel om op te noemen gespot. Langs deze kanten heb je wel niet veel van die mannen die in hun wiel kruipen, dus dat zal ook wel meespelen in de keuze om hier eens te rijden.
.Op de huidige continentals grand prix race ant bollen, maar na 6 j toch wel wat scheurtjes in het loopvlak.Zijn gewone zwarte fietsbanden het nieuwe goud geworden ofzo?
Een gewone zwarte schwalbe one is gewoon nergens meer te vinden in een fysieke winkel.
5 winkels en 80 km rondgereden en met lege handen thuisgekomen. In bike republic hadden ze er wel maar aan 42€/stuk.
Ik heb ze dan maar op mantel gekocht voor 27€/stuk.
Ga die ook eens proberen.Ja ik heb altijd al met schwalbe one gereden met binnenbanden. Op mijn aeroad rij ik met de pro one tubeless. Zijn beide echt toppers voor de prijs.Op de huidige continentals grand prix race ant bollen, maar na 6 j toch wel wat scheurtjes in het loopvlak.
Thanks voor de tip, want fietsbanden kosten precies wel wat geld?Ga die ook eens proberen.
Beide. Plugkit in zadeltasje, band hangt aan het frame met een strap.Wat nemen de tubeless rijders hiermee als back up: binnenband en/of repairkit (bv. Dynaplug)?