De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

je GPS is toch het eerste wat je van je fiets pakt als je hem ergens achter laat?
Normaal wel, maar daar kan je soms ook zo'n alarm op aanzetten.
Al lijkt dat Knog systeem praktischer ja. En vooral hem nadien terugvinden. Alhoewel, ga je hem dan zelf ophalen?
(Ja ik heb ook zo'n Samsung tag in mijn fietstasje zitten)
 
Ik ben sterk! :unsure:
Eum, nee dus. Miljaar, was is/was dat? 's Nachts 40°C koorts gekregen met 1gr dafalgan in mijn botten. De dag en dan de rest van het weekend constant 38.5. Spierpijn om van te bleiten, een kop die op barsten stond.

Vandaag de eerste dag dat ik ietwat terug mens ben. Vannacht nog zeiknatte lakens gehad van het zweet, maar tenminste geslapen. De nachten ervoor zei m'n Garmin simpelweg 'geen slaap'.

'k Heb in mijn ijlen wel een Giro Eclipse besteld. Heb amper een deftige herinnering dat ik dat gedaan heb, maar goed. Geen erg! :unsure:

Nu recuperen.

Verder toch op Aliexpress tandwielen gevonden die passen op een Ultegra 8150. Zou me wel eens een 54/40 bestellen. Die 54/11 heb ik nooit nodig, maar er is toch een trend om groter de gaan zodat de ketting meer in het midden van de cassette kan blijven.
 
Iemand die een effectieve manier heeft om onaangename geur uit je schoenen te krijgen? Sinds ze dit najaar nat zijn geweest zijn ze na elke training, laat ons zeggen, muf... :p
 
Iemand die een effectieve manier heeft om onaangename geur uit je schoenen te krijgen? Sinds ze dit najaar nat zijn geweest zijn ze na elke training, laat ons zeggen, muf... :p
Niet vergeten om je zooltjes eruit te halen. Vaak blijft er vocht tussen zool-schoen aanwezig. Desnoods de zooltjes eens vervangen. Geen moeite, geen geld.
Beste optie maar momenteel helaas compleet onmogelijk: dagje in de zon laten staan
Alsook: het zijn schoenen waar je in zweet, fris zal het nooit zijn....
 
Iemand die een effectieve manier heeft om onaangename geur uit je schoenen te krijgen? Sinds ze dit najaar nat zijn geweest zijn ze na elke training, laat ons zeggen, muf... :p
hg-schoendeo-025l-nl.jpg

Dit werkt wel, maar vervangt eigenlijk vooral de zweetgeur door een andere (aangenamere) geur. Mijn winterschoenen (met fleece vanbinnen) krijg ik ook niet meer geurvrij.
 
Eum, nee dus. Miljaar, was is/was dat? 's Nachts 40°C koorts gekregen met 1gr dafalgan in mijn botten. De dag en dan de rest van het weekend constant 38.5. Spierpijn om van te bleiten, een kop die op barsten stond.

Vandaag de eerste dag dat ik ietwat terug mens ben. Vannacht nog zeiknatte lakens gehad van het zweet, maar tenminste geslapen. De nachten ervoor zei m'n Garmin simpelweg 'geen slaap'.
Courage! Ik heb hetzelfde meegemaakt, overdag nog kiplekker, in de nacht wakker geworden van de barstende hoofdpijn en koorts... Na een paar dagen ook nog eens een infectie op mijn longen en dan, na enige dagen herstel, nog eens hervallen ook. Nog ooit zo slecht geweest (en ik zag er ook halfdood uit).
 
Niet vergeten om je zooltjes eruit te halen. Vaak blijft er vocht tussen zool-schoen aanwezig. Desnoods de zooltjes eens vervangen. Geen moeite, geen geld.
Beste optie maar momenteel helaas compleet onmogelijk: dagje in de zon laten staan
Alsook: het zijn schoenen waar je in zweet, fris zal het nooit zijn....
Geen geld? https://www.fashionforcycling.be/zool-solestar-kontrol-46904 :eek:
Mss de zolen zelf inderdaad is wat proberen insoppen en wassen

in wasmachine steken
Enkel de zolen of de hele schoen? Kan da daar wel tegen? Ne goekope sneaker al wel is int machien gestoken maar schoenen me boa sluitingen...

Nieuwe schoenen kopen en de oude verbranden
Effectief, maar wat duur lijkt me zodra je da moet doen als ze gaan meuren :p
 
'k Heb in mijn ijlen wel een Giro Eclipse besteld. Heb amper een deftige herinnering dat ik dat gedaan heb, maar goed. Geen erg! :unsure:

Oesje :unsure:
Dat is wel een beetje een mushroom head helm :unsure:
Geen vooruitgang op helmvlak voor jumbo in mijn optiek.

In de vriezer steken

Dat helpt niet echt tegen die muffe regengeur.
Dat is niet echt bacteriën die het veroorzaken maar gewoon vieze geur dat in elke vezel kruipt.
Laten baden in febreze kan helpen. Maar krijgt het nooit volledig terug fresh.
 
Dat helpt niet echt tegen die muffe regengeur.
Dat is niet echt bacteriën die het veroorzaken maar gewoon vieze geur dat in elke vezel kruipt.
"Gewoon vieze geur" is toch de combinatie van bacteriën en schimmels? Nachtje vriezer al dan niet na wat alcohol te spuiten erin, doet toch bijna altijd wonderen...
 
Terug
Bovenaan