Belachelijk is een sterk woord omdat ik snap van waar het komt: je wordt omringd door mensen die zelf ook een pak talent hebben en ook veel uren maken. Vergelijken doe je altijd.
Maar met die waarden ben je idd zeker geen kneusje, zelfs gewoon de aanleg om continu zulk volume te verwerken is al een talent op zich. Er zijn er hier wrs zeer veel die bij 15u/week na een aantal weken allerhande kwaaltjes beginnen onwikkelen, zelfs als ze zeer geleidelijk opbouwen naar dat volume.
Het is ook wel knap dat je die drive en energie hebt om er zoveel tijd in te investeren.
Alles begint bij u referentiekader natuurlijk.
Neem je Remco, MVDP of Pogacar als uw referentie voor echt talent dan kan je stellen dat je met 5,2w/kg geen talent hebt.
Neem je de modale BG'er of liefhebber dan is 5,2w/kg echt wel iemand met talent.
Daarnaast is buiten uren kunnen draaien ook gewoon de aanleg hebben om conditie op te bouwen hebben. Je kan perfect ook iemand zijn die zich te pleuris moet rijden voor 4,5w/kg te halen.
Talent is ook niet zwart of wit, het is niet het hebben of niet hebben. Je kan talent hebben maar nog altijd minder hebben dan Pogacar. Ik zou zelfs durven stellen dat als je 5,2w/kg haalt je mits goede sturing het wel tot prof kan schoppen op pro-conti niveau.
Maar heel het aanleg of talent gegeven zie je goed in het looptopic hier. Mensen die echt wel veel trainingsarbeid verrichten om niet sneller te kunnen lopen dan 5min/km.
Terwijl er dan kerels rondlopen die overleven op mcdonalds en redbull en voor de fun meelopen en 3de worden op een BK bij de masters.
Dat is voor mij ook de bedoeling. Het is aan mijn 35 ook utopie om nog records te breken of maar iets te betekenen in een amateurwedstrijd.
Sorry maar ben je daar nu weer...
Dat is nu al de zoveelste keer dat je met zoiets afkomt. Je bent 35, geen 85 eh. Uw leven is nog lang niet voorbij, laat staan je mogelijkheden om sportieve prestaties neer te zetten.
En 35 is echt nog niet oud, echt in de verste verte niet. Je kan nog gerust op uw 50ste of zelfs 55ste nog gewoon goede prestaties neerzetten. Ook mensen van 50 rijden en lopen nog mee in wedstrijden.
Je kan gerust op uw 45ste nog betere prestaties neerzetten dan die je nu neerzet.
En voor alle duidelijkheid de belgisch kampioen elite zonder contract is binnen enkele dagen ook 35. Zeg maar eens tegen hem dat de top achter u ligt op uw 35ste.